4. Arartekoaren 4/2011 Gomendio orokorra, urriaren 10ekoa. Osasun a
rloko datuak lagatzea, a
dingabeak babesteko a
rloko herri-administrazio a
rduradunek hala eskatuta.
I. Aurrekariak
Foru a
ldundiek familia babeserako burutzen duten jardueraren esparruan koka ditzakegun hainbat kexa izapidetzean a
ntzeman dugu datuak lagatzen direla.
Zenbait inguruabarren gaineko a
nalisiaren ostean, osasun a
rloko datuak eskaintzeko moduan zehaztapen falta a
ntzeman genuen gizarte zerbitzuek datuak eskatzeko baliatzen duten xedeari dagokionez.
II. Oinarriak
Adingabeak babesteko zerbitzuek a
urrera eraman ohi duten jarduera hori haurrak eta nerabeak zaintzeko eta babesteko otsailaren 18ko 3/2005 Legean oinarritzen da eta lege horren 21. artikuluak hauxe dio: "Osasun-zerbitzuek eta osasun a
rloko langileek a
dingabeen babesaren a
rloan eskumena duten herri-administrazioei jakinarazi behar dizkiete, edo, beharrezkoa bada, ministerio fiskalari edo epaileari, haurrenganako tratu txarrak, haurren babesgabetasuna edo a
rrisku egoera ekar ditzaketen egitateak, eta horrelakoetan behar diren esku-hartzeak eraginkorrak eta kalitatezkoak izango direla bermatzeko behar diren datu guztiak helarazi beharko dizkiete; orobat, elkarlanean a
ritu beharko dute horrelako egoerak eragozteko eta konpontzeko."
Irizpide horrekin bat etorriz, Osakidetzaren ustez a
ipatu 3/2005 Legeak datuen lagapena justifikatzen du interesdunaren baimenik gabe.
Titularraren baimenik ez dagoenean, printzipioz baimenik ez duenak legezko gaikuntza behar du datu pertsonaletara sartzeko: hala ezartzen du izaera pertsonaleko datuen babesa a
rautzen duen a
benduaren 13ko 15/1999 Lege Organikoak 11.2 artikuluan.
Gauzak horrela, lagapen horiek garatutako funtzioen ikuspuntutik justifika daitezke eta legezko oinarria izan dezakete.
Hala eta guztiz ere, lagapen horiek behar bezalako bermerik gabe burutzen a
ri zirela pentsatzeko datuak a
ntzeman ditugu. Berme horiek egon daitezen, ez da nahikoa datuen lagapena babesten duen legezko xedapen bat izatearekin, egoera bakoitza behar bezala justifikatuta egon behar da datuen babesak eskatzen duen a
lor guztietan.
Legezko gaikuntza bere horretan ez da nahikoa kasu horietan. Datuen kalitatearen printzipioa kontuan hartzea beharrezkoa da; horren a
rabera, datuak egokiak eta bidezkoak izango dira eta ez dira gehiegizkoak izango eremuari eta helburu diren xede zehatz, a
rgi eta legitimoei dagokienez.
Helburuaren a
rabera beharrezkoa den informazioa zehazten bada, datuak eskaini behar dituen a
rduradunak baloratu a
halko du zein informazio kliniko eskain dezakeen.
Hala, gizarte zerbitzuek burututako osasun a
rloko datu pertsonalen bilketa justifikatuta gera zitekeen datu horiek biltzeko xedeari dagokionez.
Osasunaren gaineko datu pertsonalek duten babes bereziaren ikuspegi honetatik, A
rartekoak honako gomendio hau egin zuen:
III. Gomendioak
aukerarik ematen osasun
arloko datuetan modu orokorrean sartzeko. Horrela balitz, bereizmenik gabeko sarbidea litzateke, datuen babesaren kontrakoa.
arloko datuen babeserako eskubidearen eta
adingabearen babeserako eskubidearen
arteko bateragarritasuna lortzen duenean, beharrezkoa da datu horiekiko sarbidea kalitate printzipioaren
arabera burutu dadin, hau da, egokiak eta bidezkoak izan daitezen eta gehiegizkoak izan ez daitezen euren xedea kontuan hartuta.
amaierakoarekin bat egiten ote duen egiaztatu behar du.
ateratzen dituen txosten berezi batek, garrantzitsuak ez diren eta pertsonen intimitatean eragina duten datuak lagatzea ekidin dezake.