I. KAPITULUA. ARARTEKO ERAKUNDEAREN
JARDUERA KOPURUTAN
1. OHARRAK ETA DATU OROKORRAK
Estatistikazko kapitulu honetan barrena, A
rarteko erakundearen jardueraren ikuspegi orokorra eskaintzen a
haleginduko gara, zifratan. Horrela, zuzeneko a
rretarako hiru bulegoen jarduera bereiziko dugu, euskal herri-administrazio bakoitzari dagozkion kexen gaineko datuak bilduko ditugu, eta horiek lurraldeen a
rabera nola banatuta dauden eta prozeduraren zein fasetan dauden a
dieraziko dugu.
Aurreko txostenean esan dugun bezala, A
rartekoak garrantzizkotzat jotzen du jardueren kontzeptu zabalaren barruan bi a
lderdiok ikusaraztea: batetik, herritarren erreklamazioen esparruan egiten duen lana, hau da, kexak, kontsultak eta herritarrei a
rreta emateko bulegoetara egindako bisitak; eta, bestetik, bestelako jarduerak, politika publikoak ebaluatzeko egiten direnak, eta, beraz, A
rartekoan eskuarki planteatzen diren kasu konkretuez harago doazenak.
Eremu horretan, hainbat tresna erabiltzen dira, denak ere A
rartekoaren lan-arlo bakoitzaren urteko jarduera-planean egituratuak: bilerak a
dministrazioekin, bilerak gizarte zibileko elkarteekin eta erakundeekin, ikuskapen-bisitak eta ofiziozko jarduerak. 2011. urtean, 128 bilera egin ditugu era guztietako gizarte-erakundeekin (horiei buruzko xehetasunak jakin nahi izanez gero, txosten honetako VI. kapitulua kontsulta daiteke, gizartearekiko harremanei buruzkoa, eta 63 bilera egin ditugu hainbat a
dministraziorekin:Eusko Jaurlaritzako sailak eta zuzendaritzak, a
ldundiak, udalak eta beste entitate batzuk; bestalde, 8 ikuskapen-bisita egin ditugu emakumeei harrera egiteko zentroetara, a
dingabeen eta a
dinekoen zentroetara, ertzain-etxeetara eta udaltzaingoen komisarietara; horrez gainera, modu a
ktiboan hartu dugu parte era guztietako ekitaldi, jardunaldi eta ekitaldietan, batik bat gizarte-erakundeek sustaturiko ekimenekin loturikoetan; horrek guztiak ematen du halako a
rrasto bat A
rartekoak, batez ere erakundea osatzen duten 29 lan-arloetako a
rduradunen ekimenez, egiten dituen jarduera ugari eta as
kotarikoen inguruan. Esku-hartze horien zehaztapen handiagoa II. eta III. kapituluetan ematen da, a
rlo horietako urteko jarduera-plana a
zaltzean.
Aurten, lehenengoz, herritarren erreklamazioak kexa eta kontsultetan sailkatu dira, betiere A
rartekoak esku hartu badu; ondore horretarako, kontsultatzat hartu dira herritarrek egin dituzten informazio- edo orientabide-eskaerak, eta kexatzat hartu dira, ostera, A
rartekoaren esku-hartzearen pean dauden a
dministrazio publikoen jardueren a
urka aurkeztutako erreklamazioak.
Datozen hilabeteetan ezarriko den A
rartekoaren Zerbitzu Kartaren ondorioz, informazio kuantitatiboa a
dierazle moduan a
urkeztuko da etorkizuneko estatistika-ustiapenetan.
Arartekoak 2011n egin duen jardueraren zenbakizko gutxi gorabeherako datuak estatistikari eskainitako kapitulu honetan kontsulta daitezke (eta, modu osatuagoan, A
rartekoaren web gunean, Berrikuntza eta Estatistika a
talean). Dena dela, ondoren a
lderdi batzuk nabarmenduko ditugu, laburki.
Oro har, 2011n, herritarrentzako zerbitzuarekin eta a
dministrazioen kontrolarekin lotutako 8.252 jarduera zenbatu dira (telefono-kontsultak, bisitak, kexak, kontsultak eta ofiziozko jarduerak); 2010. urtean, ostera, 6.446 izan ziren, beraz, % 28,02ko igoera izan da a
rlo honetan.
1. grafikoa. Herritarrei laguntzearekin lotutako A
rarteko erakundearen jarduerak
Gainera, A
rartekoaren web guneak indarra hartu du herritarrak informatzeko eta herritarrekin erlazionatzeko bide gisa, 89.698 bisitarekin; hain zuzen, 2010. urtearekin a
lderatuz, % 38ko igoera izan da. Horrez gain, a
ipatu behar dugu sakelako telefonoaren bidez 1.199 sarrera izan direla.
2011. urtean, informazioa eta orientabidea eskatzeko egindako 1.616 telefono-kontsultari erantzun diegu, eta 4.215 pertsona hartu ditugu herritarrei a
rreta emateko ditugun hiru bulegoetan, sortu zaizkien a
razoen inguruan informazioa eta a
holkua eskatzera etorriak denak. Bisita guztietatik, 931k kexei eman diete bide, hau da, % 22,09k. Beraz, a
gerian geratu da a
urretiaz lan garrantzitsua egiten dela zuzeneko a
rreta emateko bulegoetan; izan ere, ez dira onartzen a
rrazoi batengatik zein besteagatik A
rartekoak ikertu ezingo dituen erreklamazioak. Gainera, Internet izan da erreklamazioak a
urkezteko gehien erabilitako bidea.
2011. urtean, herritarrek guztira 2.347 erreklamazio a
urkeztu dituzte A
rartekoan; horietatik 2.206 kexak izan dira, eta 141 idatzizko kontsultak; horrez gainera, ofiziozko 74 espediente izapidetzen hasi gara. Geroago ikusiko dugun bezala, batez ere gizarte-gaien inguruko eskariak ugaritu direlako izan dute halako igoera nabarmena herritarren erreklamazioek (% 26) eta herritarrei zerbitzu emateko jarduerek: gizartean baztertuta dauden edo baztertuta geratzeko a
rriskuan dauden pertsonei a
rreta emateko gizarte-babeserako sistema, hezkuntza, etxebizitza eta a
bar. Zehazki, a
ipaturiko hiru a
rloetan, kexak % 320, % 38 eta % 54 ugaritu dira, hurrenez hurren.
2011. urtean, 1.791 kexa-espediente ebatzi ditugu (igoera nabarmena izan da 2010. urtearekin a
lderatuz, orduan 1.413 izan baitziren). Horietatik 1.164 a
urtengoak dira, eta 627 a
urreko urtetakoak.
Izapidetzen 2011n a
maitu ditugun kexei dagokienez, a
ztertutako kexen % 34,76etan iritzi diogu jardueraren bat oker egin dela (zertxobait igo dira 2010. urtearekin a
lderatuz). Jarduera okerren bat ikusi den kasuen % 83,19etan zuzendu du eragindako a
dministrazioak erreklamazioa eragin duen jarduera, eta kasurik gehien-gehienetan ez da gomendio formalik bidali beharrik izan A
dministrazioak A
rartekotik helarazitako planteamendua onar zezan.
1. taula. A
rarteko erakundearen esku-hartzearen eraginkortasun-maila
2. ARRETA ZUZENEKO BULEGOEN JARDUERA (BISITAK ETA TELEFONO BIDEZKO KONTSULTAK)
1996tik, A
rarteko erakundeak a
rreta zuzeneko bulegoak dauzka Euskal A
utonomia Erkidegoko hiru hiriburuetan. Horri esker, a
dministrazioren batekin a
razoak dituzten herritarrei hobeto lagun diezaiekegu. Bulegoetan hartutako eskarmentuak erakusten du, gainera, bertan jasotzen diren bisitez gain, telefono bidezko kontsulta ugari ere egiten direla, eta erakundeko langileek erantzuten dituztela.
Horregatik, bisitak ez ezik, telefonozko kontsultak ere zenbatzen ditugu, ziur baikaude horien bitartez informatzeko lan interesgarria egiten dela pertsonei a
dministrazioekin dituzten harremanetan zein eskubide dituzten a
dierazten. Horrela, 2011. urtean guztira 5.831 kontsultari erantzun diegu. Horien a
rtean, 1.616 telefono bidezko kontsultak izan dira, eta 4.215, berriz, hiru bulegoetakoren batera joan diren pertsonenak.
2. grafikoa. Telefono bidezko kontsulta eta bisiten kopurua a
rreta zuzeneko bulegoetan
– Arreta zuzeneko bulegoetara etorri eta kexa egin dutenenak
Arreta zuzeneko hiru bulegoetan jasotako bisitetatik 931 kexa bihurtu dira, hau da, bisita guztietatik %22,09.
3. grafikoa. Kexa bilakatutako bisitak
alt="03_grafikoainfo" />
Gainerako bisitei dagokienez, batzuetan erakunde honen jarduera-eremutik kanpoko gaiei loturikoak ziren; horrenbestez, ezin ziren kexa moduan bideratu; beste batzuetan, a
giri gehiago behar ziren edo a
urretiazko gestioak egin behar ziren a
dministrazio-organo eskudunetan; eta a
zkenik, beste zenbait kasutan, a
zaldutako a
razoek kexa bihurtzeko funtsik ez zuten, bisitak kexa-espediente baten biderapenarekin zuen zerikusia edo erreklamatzaileak bere a
razo zehatzean zein izapide egin behar zituen jakin nahi zuen.
3. JASOTAKOK KEXAK
2011. urtean 2.347 erreklamazio jaso ditugu guztira: 2.206 kexak izan dira, eta 141 idatzizko kontsultak. Honekin batera doan grafikoan ikus daitekeen bezala, kopuru hori a
zken 12 urteetako handiena da.
4. grafikoa. Jasotako kexen kopuruaren bilakaera (2000 -2011)*
* 1989az geroztiko segida osoaren informazioa A
rartekoaren web guneko Berrikuntza eta Estatistika a
talean kontsulta daiteke.
Horietatik 1.999 tramiterako onartu dira, A
rartekoak a
ztertu eta iker ditzan. Geroago, benetan tramiterako onartutakoak sailkatuko ditugu, A
rartekoaren lan-arloak oinarritzat hartuta.
– Onartu gabeko kexak
Ararteko erakundea sortu eta a
rautzeko 3/1985 Legearen 21. a
rtikuluan a
dierazten dira zein zertzelada gertatu behar duten herritarren kexak ez onartzeko. Horrela, hainbat a
rrazoirengatik onartu ez diren kexak bereizi behar dira: norbanakoen a
rteko gatazka zelako, ordurako a
uzitegian a
zalduta zegoen a
razoren bati buruzkoa zelako (epai irmoa jasota edo epailearen ebazpenaren zain), edo erakunde honen eskumen eremutik kanpo zegoelako.
Nolanahi ere, kexei a
halik eta babes juridikorik handiena eskaintzeko irizpidea mantentzen da; horrela, a
halegina egiten da prozedurazko a
rauak herritarrek egindako kexa onartzearen a
lde interpretatzeko. Onartu ez diren kexetan, erakundea kexagileari a
holku ematen a
halegintzen da beti, hark a
zaldu dituen a
razoak konpontzeko egokienak izan daitezkeen bideei dagokienez.
5. grafikoa. Onartu gabeko kexak eta egoerak
alt="05_grafikoainfo" />
– Estatuko Herriaren Defendatzaileari edo beste defendatzaile batzuei bidalitako kexak
Estatuko a
dministrazioaren jardueraren kontrako kexak ez ditu zuzenean A
rarteko erakundeak bideratzen, a
dministrazio hori ez baitago erakunde honen kontrolpean. Kexa horiek Estatuko Herriaren Defendatzaileari bidaltzen dizkiogu. Gainera, kexa batzuk beste a
utonomia erkidego batzuetako parlamentuetako ordezkariei igortzen dizkiegu, horien eskumen-eremupean dauden herri-administrazioei dagozkielako.
Estatuko Herriaren Defendatzaileari bidalitako kexak | 133* |
Beste defendatzaile batzuei bidalitako kexak | align="right">6 |
* Herriaren Defendatzaileari bidalitako kexa as
ko eta as
ko langabezia-sorospena a
zkentzearen ondoriozkoak izan dira, eta EAEko laguntza-prestazioak jasotzen zituzten pertsona batzuei bidegabeko ordainketak erreklamatzearen ondoriozkoak.
– Fiskalari bidalitako kexak
Justiziaadministrazioaren eta bulego judizialaren funtzionamendua |
align="right" >1 |
– Arlo eta a
dministrazio bakoitzari zuzendutako kexen kopurua zuzen interpretatzeko era
Hasiera batean, a
dministrazio jakin baten jarduerek kexa as
ko eragiten badituzte edo a
rlo zehatz batean kexa a
nitz jasotzen badira, pentsa liteke horrek estua duela herritarrek a
dministrazio horren funtzionamenduaz duten iritzi txarrarekin, zabarkeria, gehiegikeriak edo legez kontrako jarduerak egoteari dagokionez.
Hala ere, ñabardura garrantzitsuak egin behar zaizkio kexa-kopuruaren lehen pertzepzio eta interpretazio horri, ondorioak presaka ez a
teratzeko, ondorio horiek okerrak eta bidegabeak izan baitaitezke eragindako a
dministrazioei dagokienez.
Horrela, nahiz eta a
dministrazio jakin baten jarduerak sortutako kexa-kopurua hasiera batean esanguratsua izan, a
re esanguratsuagoa da −eta hori da egiaz garrantzitsua− zenbat kexatan izan zituen kexagileak erakunde honetara etortzeko moduko a
rrazoiak, a
dministrazio batek oker jokatu zuelako. Halaber, erakunde honen iritziz, kexa-kopuruaren datua bera baino garrantzitsuagoa da kasuan kasuko a
dministrazioaren jokabidea, bai ezarritako epean informatzeko betebeharra betetzeko orduan, bai erreklamazioa ikertu edo a
ztertu ostean emandako ebazpenei dagokienez. Hau da, funtsezkoa da a
dministrazioak gomendioak edo iradokizunak onartzen dituen a
la ez egiaztatzea, a
dministrazioak oker jokatu duela a
ntzeman denean.
Kontuan hartzen badugu kexak zein a
rlo tematikorekin dauden lotuta, hauxe ikusten da: a
urreko urtearen a
ldean, oro har, gora egin du gizarte eremuarekin zerikusia duten kexen kopuruak. A
zken kexa horiek kategoria bakarrean bilduta a
gertzen ez badira ere, hainbat a
rlotan a
zaltzen dira, ez bakarrik gizartean baztertuta edo baztertuak izateko a
rriskuan dauden pertsonen kategorian, baizik eta baita ere etorkinen, buru-gaixoen, haur eta nerabeen, a
dinekoen, etxebizitzaren, espetxeratuen, ezintasuna duten pertsonen, eta a
barren a
rloetan. A
rloz a
rlo a
ztertuta, a
rgiro ikusten da, orobat, gizartean baztertuta dauden pertsonei dagokien a
rloak (batez ere gizarte-bazterketaren a
urka borrokatzeko neurriei buruzko kontuak eta enplegu-politika a
ktiboak) kexa eta kontsulten % 17,70 biltzen dituela.
Gainerako a
rloetan ez da nabarmentzeko moduko igoerarik gertatu, eta, berriro ere, trafikoarekin loturiko erreklamazioek (Herrizaingoaren a
rloaren barruan) jarduera ugari eragin dituzte, hezkuntzaren eta etxebizitzaren a
rloan egindako kexekin batera.
2. taula. Jasotako kexen banaketa, jarduera-arloaren a
rabera
Administrazio bakoitzari eragiten dioten kexen proportzioari buruzko datuen a
rabera, joan den urtearen a
ldean, 2011n Eusko Jaurlaritzaren kontra egin dira kexarik gehienak (%36,94), eta kexa gutxiago egin dira a
utonomia erkidegoko udalen jardueren gainean (%33,99).
Edonola ere, espedienteetan inplikatutako a
dministrazioak ikertzeak ez du esan nahi jarduera okerrik egin dutenik, baizik eta haien jardueraren batek kexa sortarazi duela.
6. grafikoa. Zuzenean bideratutako kexen banaketa, eragindako a
dministrazioen a
rabera
– Banaketa a
rloka
Eusko Jaurlaritzak eskumen zabala duen a
rloetan (Etxebizitza, Hezkuntza, Herrizaingoa eta Osasuna) egon da kexa-kopururik handiena.
3. taula. A
utonomia Erkidegoko A
dministrazio Orokorraren a
urka (Eusko Jaurlaritza) egindako kexen banaketa, a
lorren a
rabera
4.taula. A
utonomia Erkidegoko A
dministrazio Orokorraren a
urka (Eusko Jaurlaritza) egindako kexen banaketa, sailen a
rabera
7. grafikoa. A
utonomia Erkidegoko A
dministrazio Orokorraren a
urka (Eusko Jaurlaritza) egindako kexen banaketa, sailen a
rabera
alt="07_grafikoainfo" />
– Banaketa lurraldeka
Foru a
ldundien a
urka a
urkeztutako erreklamazioen a
rtean, populazio-irizpideak hartzen baditugu kontuan, nabarmentzekoa da ugaritu egin direla A
rabako Foru A
ldundiaren a
urkako kexak, guztizkoaren % 41,63, eta gutxitu egin direla Gipuzkoako Foru A
ldundiaren a
urkakoak.
8. grafikoa. Foru a
dministrazioen a
urka egindako kexen banaketa, lurraldeen a
rabera
– Banaketa a
rloka
Ohikoa denez, gizarte ekintzaren a
rloak sortarazten ditu foru a
dministrazioen a
urka jasotzen diren kexetatik gehienak, eskumenei dagokienez erakunde horiek baitira a
rlo horrekin loturatik zuzenena dutenak.
5. taula. Foru a
ldundien a
urka egindako kexen banaketa, a
lorren a
rabera
– Banaketa lurraldeka
Kexa gehienak Bizkaiko udalen a
urkakoak izan dira, baina kontuan hartu behar da horixe dela lurralderik jendetsuena.
6. taula. Tokiko a
dministrazioen a
urka egindako kexen banaketa
7. taula. A
utonomia erkidegoko udalen eta a
dministrazio batzarren a
urka egindako kexak*
* Zerrenda osoa A
rartekoaren web gunean kontsulta daiteke, Berrikuntza eta estatistika a
talean.
– Banaketa a
rloka
Normalean gertatzen den bezala, tokiko a
dministrazioen jarduerek eragindako kexak modu nahiko homogeneoan banatuta daude udalek eskumen garrantzitsuak dituzten a
rloen artean. Honako a
rloak nabarmentzen dira: ondasunak eta zerbitzuak, herrizaingoa (trafikoa batez ere) eta hirigintza.
8. taula. Udalen eta a
dministrazio batzarren a
urka egindako kexen banaketa, a
lorren a
rabera
* Zerrenda osoa A
rartekoaren web gunean kontsulta daiteke, Berrikuntza eta estatistika a
talean.
Udalen, a
ldundien edo Eusko Jaurlaritzaren a
urkako kexa horiez gain, beste a
dministrazio batzuen a
urkako zenbait erreklamazio ere jaso dira: hain zuzen, erakunde eta organismo publikoen, elkargoen eta a
barren a
urkakoak. Estatuko a
dministrazioaren a
urkako kexak ere a
tal honetan jasotzen dira. A
rartekoak modu informalean ikertu ditu kexa horiek, nahiz eta Estatuko a
dministrazioaren jarduera gure erakundearen kontrol-eremutik kanpo egon.
Euskal Herriko Unibertsitatearen a
urka a
urkeztutako kexei dagokienez, as
ko gutxitu dira iaz izandakoekin a
lderatuz.
9. taula. Euskal Herriko Unibertsitatearen a
urka egindako kexak
Guztira | |
Hezkuntza | align="right">10 |
Herri-administrazioen zerbitzuko langileak | align="right">4 |
Ogasuna | align="right">1 |
Guztira | align="right">15 |
E) Euskal A
utonomia Erkidegoko justizia-administrazioaren zerbitzu a
dministratiboen a
urka egindako kexak
Ararteko erakundea a
rautu zuen 3/1985 Legeak 9.2 a
rtikuluan ezarritakoaren a
rabera, justizia-administrazioaren funtzionamenduaren ondoriozko kexak kasu bakoitzean ikertzeko edo ebazteko eskumena duen organora bideratuko dira.
Eusko Legebiltzarrari lehenago egindako txosten batzuetan a
zaldu genuenez, halako kasuetan erakundeak Fiskaltzari, EAEko A
uzitegi Nagusiko lehendakariari edo, bestela, Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiari bidaltzen dizkio kexak, beraiek iker ditzaten kontu horiek eta gure erakundeari egindako gestioen berri eman diezaioten.
2011n kexa bat bideratu da EAEko justizia-administrazioaren zerbitzu a
dministratiboen kontra.
Kop. | |
Justizia | |
Justiziaadministrazioaren eta bulego judizialaren funtzionamendua |
align="right">1 |
9. grafikoa. Kexen lurralde banaketaren bilakaera, jatorriaren a
rabera (2000-2011)*
* 1989az geroztiko segida osoaren informazioa A
rartekoaren web guneko Berrikuntza eta Estatistika a
talean kontsulta daiteke.
Kapituluan zehar a
dierazi izan dugun bezala, lurraldez lurralde a
urkeztutako kexak a
ztertzen baditugu, herritarrei a
rreta emateko bulegoetara egindako bisitekin gertatu bezala, A
rabako lurraldeak izan du progresiorik handiena kexen kopuruan, ondoren Bizkaiak, eta, neurri txikiagoan, Gipuzkoak.
– Kexak lurraldez lurralde, 10.000 biztanleko
Lurralde historikoen a
rabera kexen jatorriaren konparaziozko a
zterketa egiteko, lurralde bakoitzetik jasotako kexen kopuru osoa lurralde horretako biztanleriarekin lotuko dugu. Hurrengo koadroan bildu ditugu lurralde bakoitzetik 10.000 biztanleko multzo bakoitzeko jaso ditugun kexei buruzko datuak.
Aurreko urteetan bezalaxe, A
raba Lurralde Historikoan egin dira kexa gehienak, ia Gipuzkoan halako hiru.
10. grafikoa. Kexak lurraldez lurralde, 10.000 biztanleko (2000-2011)*
alt="10_grafikoainfo" />
* 1989az geroztiko segida osoaren informazioa A
rartekoaren web guneko Berrikuntza eta Estatistika a
talean kontsulta daiteke.
– Kexen banaketa lurralde bakoitzean
Kexagileak lurralde historikoko hiriburuan a
la beste udalerri batzuetan bizi diren, herritarren jokabidea ez dela berdina erakusten du kexen banaketak. Egiaz, Bizkaian eta Gipuzkoan, handiagoa da hiriburutik kanpo bizi diren kexagileen kopurua; A
raban, ordea, kexetatik %84,64 Gasteizen bizi direnek egin dituzte.
10. taula. Kexen banaketa, hiriburuko biztanleek edo lurraldeko gainerako udalerrietako biztanleek egin dituzten kontuan hartuta
– Euskal A
utonomia Erkidegotik kanpo etorritako kexak
Urtean zehar, beste a
utonomia erkidego batzuetatik eta beste estatu batzuetatik etorritako kexak jaso ditugu.
11. taula. Euskal A
utonomia Erkidegotik kanpo etorritako kexak
7. PROZEDURARI BURUZKO ESTATISTIKA (KEXEN EGOERA)
Jarraian, A
rartekoari egindako kexen biderapena zein egoeratan dagoen a
ztertuko dugu. 2011. urtean 1.640 ebazpen eman dira (kopurua gehitu egin da, 2010eko 1.454 ebazpenen a
ldean). Horietatik 1.025, urtean zehar egindako kexei buruzkoak izan dira, eta gainerakoak, 615, a
urreko urteetan egindako kexak ziren, a
zaldu ziren urtean bertan osorik ezin izapidetu izan zirenak.
Arartekoak 2011n emandako ebazpenen a
rabera, 570 kasutan, eragindako a
dministrazioak jarduera okerren bat burutu zuen, hau da, kasu guztietatik %34,76tan; portzentaje hori iazkoa baino handiagoa. Hala ere, ez da jarduera okerrik a
ntzeman a
ztertu ditugun espedienteetatik %42,8tan.
– 2011n egindako kexak: ebatzita daudenak eta izapidetzen a
ri direnak
2011. urtean egindako kexei dagokienez, A
rartekoak 1.025 ebazpen eman ditu, eta 461 kasutan ez du jarduera okerrik a
ntzeman.
Izapidetzen a
ri ziren espediente batzuetan, kexa a
ztertzen hasi ondoren, a
zterketa jarraitzea eragozten duten hainbat inguruabar a
gertu dira: beste defendatzaile batzuekiko bikoiztasuna, epailearen ebazpenaren zain dauden a
uziak, epai irmoa dutenak, epai bideari ekin diotenak eta a
bar. Espediente horiek Gerora ez dira onartu izenpean jaso dira ondoko grafikoetan.
11. grafikoa. 2011n hasi eta bukatu diren kexetan ebatzitakoa
– 2011. urtea baino lehenago egindako kexak: bukatutakoak eta izapidetzen a
ri direnak
Aurreko urteetan egin ziren eta 2011n barrena ebatzi diren kexak direla-eta, A
rartekoak 615 ebazpen eman ditu eta ez du jarduera okerrik a
ntzeman 241 kasutan.
12. grafikoa. 2011n hasi ez ziren eta 2011n bukatu diren kexetan ebatzitakoa
13. grafikoa. 2011n bukatu diren kexetan ebatzitakoa
alt="13_grafikoainfo" />
– Kexen egoera: euskal a
dministrazio publikoen jarduera zuzenak eta okerrak
14. grafikoa. Kexa-espedienteen egoera
Aurreko datuetatik ondorioztatzen denez, A
rartekoak 2011. urtean sakonki a
ztertu dituen erreklamazio guztietatik 560 kasutan, hau da, % 45,38tan ondorioztatu da jarduera okerren bat egin dela.
Kexak a
dministrazioen a
rabera a
ztertzean, 2011n hasitako espedienteei dagozkien ebazpenak bakarrik a
ztertu dira.
– Autonomia Erkidegoko A
dministrazio Orokorraren (Eusko Jaurlaritza) a
urkako kexen egoera
12. taula. Eusko Jaurlaritzaren a
urkako kexen egoera, bertako sailen a
rabera*
* Jarduera-arlo bakoitzeko espedienteen xehetasunak a
rlo bakoitzean eta estatistika osoan kontsulta daitezke, web orrialdearen Berrikuntza eta Estatistika a
talean.
– Foru a
dministrazioen a
urkako kexen egoera
13. taula. Foru a
ldundien a
urkako kexen egoera, lurralde historikoen a
rabera*
* Jarduera-arlo bakoitzeko espedienteen xehetasunak a
rlo bakoitzean eta estatistika osoan kontsulta daitezke, web orrialdearen Berrikuntza eta Estatistika a
talean.
– Tokiko a
dministrazioen a
urkako kexen egoera
14. taula. A
rabako udalen a
urkako kexen egoera*
* Zerrenda osoa A
rartekoaren web gunean kontsulta daiteke, Berrikuntza eta estatistika a
talean.
15. taula. Gipuzkoako udalen a
urkako kexen egoera*
* Zerrenda osoa A
rartekoaren web gunean kontsulta daiteke, Berrikuntza eta estatistika a
talean.
16. taula. Bizkaiko udalen a
urkako kexen egoera*
* Zerrenda osoa A
rartekoaren web gunean kontsulta daiteke, Berrikuntza eta estatistika a
talean.
17. taula. EAEko tokiko a
dministrazioen a
urkako kexen egoera*
* Jarduera-arlo bakoitzeko espedienteen xehetasunak a
rlo bakoitzean eta estatistika osoan kontsulta daitezke, web orrialdearen Berrikuntza eta Estatistika a
talean.
18. taula. Euskal Herriko Unibertsitatearen a
urka egindako kexen egoera
8. OFIZIOZKO JARDUERAK
Herritarren kexak a
ztertu eta ikertzeaz gain, A
rarteko erakundeak, bere kabuz, hainbat gai ikertzeari ekiten dio: batzuetan, euskal a
dministrazio publikoren batek a
gian oker jokatu duela iruditu zaigulako; beste batzuetan, zerbitzu berriak emateko edo laguntzeko a
ukera ikusi dugulako. Otsailaren 27ko 3/1985 Legeak −Ararteko erakundea sortu eta a
rautzekoak− ofizioz jarduteko a
ukera xedatu zuen 17.1 a
rtikuluan. Horri esker, A
rartekoak bere kabuz esku har dezake, a
dministrazioaren irregulartasunen edo a
katsen baten ondorioz kalteturiko herritarren kexen zain egon barik.
2011n ofiziozko 74 espediente bideratzen hasi gara (58 a
urreko urtean).
19. taula. Ofiziozko jardueren banaketa, a
lorren a
rabera
Ikus daitekeenez, Haur eta Nerabeentzako Bulegoaren jarduera da nagusi a
biarazitako ofiziozko jardueretan; hain zuzen, era guztietako jarduerak jorratu dira izendapen horren a
zpian, eta honako hauek a
ipa daitezke erakusgarri gisa, ez modu zehatzean: diru-sarrerak bermatzeko errenta eta etxebizitza-prestazio osagarria etetearen ondoriozko jarduerak; Vitoria-Gasteizko Zaramaga a
uzuneko meskitaren inguruan egindako bitartekaritza; Debako babesik gabeko haurrentzako egoitzara egindako ikuskapen-bisita; ostalaritzako lokaletan a
dingabeak onartzeko eskubidearen inguruan egindako ikerketak; hainbat txosten berezitako gomendioen jarraipena; fibromialgia, neke-sindrome kronikoa, sentikortasun kimiko a
nizkoitza eta/edo elektrohipersentsibilitatea duten pertsonei emandako a
rretaren inguruko jarduerak.
Horrez gain, nabarmentzekoak dira familia-elkarguneen jarraipena, babes ofizialeko etxebizitzak zuzenean a
djudikatzeko prozedura bat, mugako a
utonomia-erkidegoek emandako osasun-arretaren ondoriozko beharrizanak, bereizkeria-kasuak ostalaritzako establezimenduetan onarpen-eskubidea baliatzeko orduan, ezintasunen bat duten pertsonei a
rreta emateko zentroak a
rautzeko beharra, EAEko ospitale-zentroetan barneratze psikiatrikoko segurtasun-neurriak betetzea, Ertzaintzak Errekaldeko Kukutza gaztetxean egindako jarduera, genero-indarkeriaren ondorioz eraildako emakume baten kasuan prebenitzeko eta babesteko neurriak egokiak ote zen a
ztertzea, hilerri musulmanei buruzko gomendio orokorraren jarraipena nahiz PFEZri buruzko a
raudia a
ldatzeko egindako proposamena.
15. grafikoa. Ofiziozko jardueren banaketa, eragindako a
dministrazioen a
rabera
Informazio hori ikusirik, 2011. urtean hasitako ofiziozko jarduerak zein a
dministraziori bidali zaizkien a
ztertuta, Eusko Jaurlaritza nabarmentzen da, % 40 baino gehiagorekin, eta ondotik doaz foru eta toki a
dministrazioak.