2.7. Kultur jarduerak eta kirola
Aurreko urteetan bezala, a
lor horretan a
zpimarragarria dena eskolako kirolari lotuta dago, baita haren izaera parte-hartzaile eta hezitzailearekin ere. Zentzu horretan, emakume batek a
urkeztu zuen kexa a
dierazgarria da. Bertan, a
zaltzen zen futbol elkarte batek urte batean Eskolako Kirola programan parte hartu zuten 17 ume kaleratu zituela. Mahai gainean jarri zuen erakundeek eta, bereziki, Bizkaiko Foru A
ldundiak kontrol handiagoa burutu beharko luketela programa horretan izena ematen dute kirol kluben politiken gainean, a
rlo hori a
rautzen duen a
raudian jasotako printzipioak errespetatzen direla bermatze a
ldera. Horren harira, bi a
lderdi a
zpimarratu nahi izan zituen: a
lde batetik, lehiaketa-arrakastaren gainetik hezkuntzari lotutako xedeak eta haurren eta gazteen a
rtean kirola egiteko ohituraren sustapena gailentzeko beharra; bestetik, datuak babesteari dagokionez, a
raudia errespetatzeko beharra.
Gertatutakoaren a
zterketa a
maitzeko, gomendioa egin zen. Horren bidez, a
ditzera eman genuen a
ldundiak hobekuntzak gaineratu behar dituela salatutako gertakarien eta a
ntzerako gertakarien gaineko ikerketaren eremuan. Horrez gain, horrelakoak berriro gertatu ez daitezen, praktika onak sustatu behar ditu a
ipatutako programan parte hartu nahi duten kirol kluben a
rtean. Bizkaiko Foru A
ldundiak erakunde honek egindako gomendioak onartu zituen eta gaiari lotuta hartutako neurrien inguruko informazioa helarazi zigun.
Hala, a
zpimarratu nahi dugu berriro ere a
din horietan, kirola egiten denean, espiritu parte-hartzailea eta hezitzailea gailendu behar dela eta hori modu a
rduratsuan eta proaktiboan sustatu behar dela. Horretarako, egokiak diren neurriak eta tresnak a
rtikulatu beharko dira. Erakunde honen ustez, kirol zentroek eta klubek zentzu horretan praktika oneko kode bat sinatzea norabide zuzenean doan urratsa da.