FEVE
LABURPEN FITXA | Bilbo-Balmaseda linea | ||||
Ondorioak | Kurban kokaturiko geltokien kasuan salbu, nasa-ibilgailu irisgarritasuna konponduta dago funtzionaltasunaren aldetik. Gabeziak dituzten geltokiak daude –nahiz eta funtzionalak diren–, ibiltezinak diren beste batzuekin batera. Sorburuko geltokian bakarrik bermatzen da, alegia, Bilbo Konkordian, joan-etorri autonomia eta segurtasuna kaletik nasaraino. Erabateko gabezia dago ikusmen urrituei zuzendutako orientazio sistemei dagokienez, ekipamenduen gertueneko ingurunean eta geltokietako atondoetan. Nasa bikoitzeko ia 3 geltokitik 2tan erabiltzaileak trenbideen gainazaletik igaro behar dira derrigor. Geltokien %91k gabeziak ageri ditu nasetako segurtasun seinaleztapenean. Hiru geltokitik bik gabeziak ageri ditu erabiltzailearentzako informazio eta komunikazio sistemetan. Altzariek ez dituzte irisgarritasunerako araudiak finkatutako parametroak betetzen, eta zenbait ekipamendutan gabezia horrek joan-etorriaren erosotasunari, segurtasunari eta ergonomiari eragiten dio. |
||||
---|---|---|---|---|---|
Jarduerak gauzatzen/proiektatuta/aztertzen | Zorrotzako trenbide-pasagunea ezabatu egin behar da. Hautabideak aztertu behar dira. Trazatua udalerritik igarotzen denean lurperatzeko aukera hausnartu da. FEVE 2012 parke mugikorra berriztatzeko plana; horrek nasa-trena irisgarritasuna hobetuko du eta, aldi berean, erabiltzaile guztien beharretara egokitutako komunikazio sistemak erantsiko ditu. Trenbide trazatua bikoizteko proiektua Bilboko hiri sarean, hain zuzen ere Basurtu eta Errekalde artean. |
||||
Gomendioak | LEHENTASUNA | Geltokietatik gertuko oinezko inguruneak egokitzea. Trenbide-pasaguneak ezabatzea eskari gehieneko geltokietan. Ate, arrapala eta eskaileren egokitzapena sarbideetan, atondoetan eta nasetan. Ergonomia, segurtasun eta erosotasun baldintzak hobetzea geralekuetan. Nasako irisgarritasunaren arazoa konpontzea Ametzolako geltoki bilbotarrean. Informazio akustiko eta bisualeko sistemak instalatzea geltokietan, > 1.000 per./egun hartzen badute. |
|||
BEHARREZKOA | Metal-kautxuzko trenbide-pasaguneak instalatzea kategoria gutxiagoko (eskaria) geltokietan. Informazio estatikoaren erabateko irisgarritasuna bermatzea bestelako sistema dinamikorik ez duten geltoki guztietan. Segurtasuneko seinaleztapena osorik hobetzea nasetan, ikusmen urrituentzat. Autosalmentako makinak egokitzea atenditu gabe dauden geltokietan. |
||||
KOMENIGARRIA | Geltokietan ageri diren altzariak egokitzea. Euskarri iskiatikoak instalatzea eskari handienekoetan. Gidatzeko plakak instalatzea eskailera eta arrapaletako eskubandetan. Gidatzeko ibilbideak instalatzea eskari handieneko geltokietako atondoetan. Informazio dinamikoko sistemak instalatzea eskari gutxieneko geltokietan (< 1.000 per./egun). Jada existitzen diren komun publikoak egokitzea. |
Bilbo-Balmaseda linea :
Bilbo-Santander eskualde korridorea: