align="center" valign="middle">
LABURPEN FITXA |
Gipuzkoa A 1 Linea, Irun-Brinkola |
Ondorioak |
Nasa-trena erlazioko irisgarritasuna da a razo nagusiena A DIFen trenbide sare osoan, Gipuzkoan. Geltokien %83tan, mugikortasun urriko pertsonek zailtasunak edukiko lituzkete ekipamenduaren hiri ingurunetik nasaraino iristeko. Egiaztatu da ekipamenduen hurbileneko oinezko inguruneak eta a tondoek ez dutela gida ibilbiderik ikusmen urrituei zuzenduta. Korridoreko ia 3 geltokitik 2tan, erabiltzailea behartuta dago trenbideen gainazaletik igarotzera. Ekipamenduen %14k bakarrik ditu eraikuntza elementuak edo elementu mekanikoak bestela komunikatzeko modu gisa. Geltokien %90 baino gehiagotan, nasetako zoladurak gabeziak a geri ditu segurtasun seinaleztapenari dagokionez. Hamarretik sei geltokitan, zoladurak propietate ezin hobeak ditu joan-etorria funtzionala izateko. Informazio estatikoa ez dago kokaleku eta formatu irisgarrian. Donostian eta Irunen salbu, ez dago bestelako komunikazio sistemarik.
A ltzariek ez dituzte irisgarritasunaren a raudiak finkatutako parametroak betetzen.
|
Jarduerak gauzatzen/proiektatuta/aztertzen |
Informazio teleadierazgailuak instalatzea Donostiako Guneko geltoki guztietan. 2010-2011. Irisgarritasuna osorik hobetzeko jarduerak hauetan: ZUMARRAGA – Igogailuak instalatzea (2010-2011). Idazten a ri da. En fase de redacción. BILLABONA – Idazten a ri da. 2010-2011. TOLOSA – Idazten a ri da. 2010-2011. Nasak luzatu eta a reagotzeko jarduerak hurrengo geltokietan: A NDOAIN, A NDOAIN ERDIGUNEA, BRINKOLA, HERNANI ERDIGUNEA, HERRERA, ITSASONDO, LEGAZPI, ORMAIZTEGI, TOLOSA ERDIGUNEA, ZUMARRAGA, BEASAIN, ORDIZIA, PASAIA, IRUN BENTAK, A LEGIA, LOIOLA, HERNANI, LEGORRETA, A NOETA eta GROS. Proiektuak idazteko fasean daude; a maitzeko a urreikusi den epea 2010-2011 da. |
Gomendioak | LEHENTASUNA |
UT-CIVIA unitateak iristen direnerako nasak egokitzea. Pasabidea estutzen duten oztopoak ezabatzea. Geltokien ondoko oinezko inguruneak egokitzea. Trenbide-pasaguneak ezabatzea eta gaineko edo a zpiko pasabideak eraikitzea (igogailuekin), eskari handieneko geltokietan.
A teak, a rrapalak eta eskailerak egokitzea sarbideetan, a tondoetan eta nasetan.
|
BEHARREZKOA |
Metal-kautxuzko pasaguneak instalatzea bestelako igarobiderik ez duten geltokietan. Bestelako sistema dinamikorik gabeko geltoki guztietan, informazioaren erabateko irisgarritasuna bermatzea. ikusmen urrituentzat nasetako segurtasun seinaleztapena hobetzea. Gida ibilbideak instalatzea eskari handieneko geltokietako a tondoetan.
|
KOMENIGARRIA |
Geltokietan a geri diren a ltzariak egokitzea. Euskarri iskiatikoak instalatzea eskari handienekoetan. Gida plakak instalatzea eskailera eta a rrapaletako eskubandetan. Jada existitzen diren komun publikoak egokitzea.
A utosalmentako makinak egokitzea a tenditu gabe dauden geltokietan. Zoladura egokitzea gabeziak a geri dituzten geltokietan.
|
Gipuzkoa A
1 Linea, Irun-Brinkola:
align="center" valign="middle">
LABURPEN FITXA |
Bizkaia A 1 Linea, Bilbo-Santurtzi |
Ondorioak |
Nasa-trena erlazioko irisgarritasuna da a razo nagusiena A DIFen trenbide sare osoan, Bizkaian. Hiriburuko gunean salbu, gainerako geltokietan mugikortasun urriko pertsona batek zailtasunak edukiko lituzke a utonomiaz eta funtzionaltasunez egiteko ekipamenduaren hiri ingurunetik nasarainoko ibilbidea. Egiaztatu da ekipamenduetako hurbileneko oinezko inguruneek eta a tondoek ez dutela ikusmen urrituei zuzendutako gida ibilbiderik. Lineako hiru geltokitik bik sistema egokiak ditu nasen a rteko joan-etorri unibertsala bermatzeko. Ekipamendu bakar batean ere erabiltzailea ez dago behartuta trenbideen gainetik igarotzera nasara iristeko. Geltokien %90 baino gehiagoan, nasetako zoladurak gabeziak ditu segurtasun seinaleztapenaren a ldetik. Peñota-Sestao tarteko geltokietan ez zaie erabiltzaile guztiei bermatzen informaziora iritsiko direnik.
A ltzariek ez dituzte irisgarritasunaren a raudiak finkatutako parametroak betetzen.
|
Jarduerak gauzatzen/proiektatuta/aztertzen |
Peñota: Igogailuen instalazioa. Irisgarritasuneko Igarobidea. Nasen egokitzapena. Idazten a ri diren proiektua. 2010-2011. |
Gomendioak | LEHENTASUNA |
UT-CIVIA unitateak iristen direnerako nasak egokitzea. Geltokien ondoko oinezko inguruneak egokitzea. Igogailuak instalatzea nasen a rteko igarotzea bermatzeko horrelakorik ez dagoen geltokietan.
A teak, a rrapalak, eta eskailerak egokitzea. Megafonia eta teleadierazgailu bidezko informazio sistemak instalatzea Peñota-Sestao tartean.
|
BEHARREZKOA |
Bestelako sistema dinamikorik gabeko geltoki guztietan, informazioaren erabateko irisgarri¬tasuna bermatzea. Ikusmen urrituentzat nasetako segurtasun seinaleztapena osorik hobetzea. Kategoria handieneko geltokietako a tondoetan gida ibilbideak instalatzea.
A utosalmentako makinak egokitzea a tenditu gabe dauden geltokietan.
|
KOMENIGARRIA |
Geltokietan a geri diren a ltzariak egokitzea eta euskarri iskiatikoak instalatzea eskari han¬dienekoetan. Gida plakak instalatzea eskailera eta a rrapaletako eskubandetan. Zoladura egokitzea gabeziak a geri dituzten geltokietan. |
Bizkaia A
1 Linea, Bilbo-Santurtzi:
align="center" valign="middle">
LABURPEN FITXA |
Bizkaia A 2 Linea, Bilbo - Galindo - Muskiz |
Ondorioak |
Nasa-trena erlazioko irisgarritasuna da a razo nagusiena A DIFen trenbide sare osoan, Bizkaian.
A -2 linean partekatu gabeko tarteko geltoki guztiek egoera kritikoa a geri dute irisgarritasunaren a ldetik mugikortasun urriko pertsonentzat. Bakar batek ere ez du bermatzen oinezkoak kaletik nasara iritsiko direnik. Eskaria neurriz gainekoa ez bada ere, 1.000 per./eguneko neurria gainditzen da. Nasa bikoitzeko geltokiek ez dute elementu mekanikorik edota eraikuntza elementurik, horien bitartez nasen a rteko joan-etorria segurua eta a utonomoa izan dadin. Geltoki guztietan, nasetako zoladurak gabeziak a geri ditu segurtasun seinaleztapenari dagokionez. As kotan, bertan a geri diren irregulartasunak garrantzitsuak dira. Geltokien ezaugarria da bidaiariak behar dituen gutxieneko segurtasun, ergonomia eta funtzionaltasun baldintzak ez estaltzea. Ikusmen urrituentzat gida ibilbiderik dagoenik ez da egiaztatu, ez ekipamenduen oinezko ingurunean, ez eraikinetako a tondoetan |
Jarduerak gauzatzen/proiektatuta/aztertzen |
Galindo: Igogailuen instalazioa. Nasen egokitzapena. Proiektua idazten a ri da. 2010-2011. Ortuella: Geltokira iristeko a rrapala. 2010. Gallarta: Geltokira iristeko a rrapala. 2010. |
Gomendioak | LEHENTASUNA |
UT-CIVIA unitateak iristen direnerako nasak egokitzea. Geltokien ondoko oinezko inguruneak egokitzea. Igogailuak instalatzea bide bikoitzeko geltokietan, nasen a rteko joan-etorria bermatzeko.
A teak, a rrapalak eta eskailerak egokitzea sarbideetan, a tondoetan eta nasetan. Megafonia eta teleadierazgailu bidezko informazio sistemak instalatzea eskari handieneko geltokietan. |
BEHARREZKOA |
Bestelako sistema dinamikorik gabeko geltoki guztietan, informazioaren erabateko irisgarri¬tasuna bermatzea. Instalazioetako segurtasun, erosotasun eta ergonomia baldintzak osorik hobetzea. Ikusmen urrituentzat nasetako segurtasun seinaleztapena hobetzea.
A utosalmentako makinak egokitzea a tenditu gabe dauden geltokietan.
|
KOMENIGARRIA |
Gida plakak instalatzea eskailera eta a rrapaletako eskubandetan. Zoladura egokitzea gabeziak a geri dituzten geltokietan. |
Bizkaia A
2 Linea, Bilbo - Galindo - Muskiz:
align="center" valign="middle">
LABURPEN FITXA |
Bizkaia A 3 Linea, Bilbo-Urduña |
Ondorioak |
Nasa-trena erlazioko irisgarritasuna da a razo nagusiena A DIFen trenbide sare osoan, Bizkaian. Lineako geltokien %82k ez du bermatzen oinezkoak iritsiko direnik kaletik nasara. 10 geltokitik 6tan, erabiltzaileak trenbide-pasagune bat zeharkatu behar du derrigor. 10etik 7n ez dago nasen a rteko komunikazio unibertsalerako elementurik. Geltokien %90ek baino gehiagok gabeziak a geri ditu nasetako segurtasun seinaleztapenean. Zoladurak, kasu as kotan, irregulartasunak a geri ditu. Geltoki ugariren ezaugarria da bidaiariak behar dituen gutxieneko segurtasun, ergonomia eta funtzionaltasun baldintzak ez betetzea. Ikusmen urrituentzat gida ibilbiderik dagoenik ez da egiaztatu, ez ekipamenduen oinezko ingurunean, ez eraikinetako a tondoetan. |
Jarduerak gauzatzen/proiektatuta/aztertzen |
Taulez eratutako trenbide-pasaguneak ordezkatzea 12 geltokitan, eta metal-kautxuzkoak jartzea Ollargan, Basauri, Bakiola, A rrankudiaga, A rbide, Inarratxu, Urduña, gehi egurrezko pasabideak dituzten A rabako 5ak. Arrigorriaga: Igogailuak instalatzea. Geltokia egokitzea irisgarritasun baldintzei. Proiektua idazten a ri dira. 2010-2011. Arrankudiaga: Sarbideak eta nasak egokitzea. Proiektua idazten a ri da. 2010-2011 |
Gomendioak | LEHENTASUNA |
UT-CIVIA unitateak iristen direnerako nasak egokitzea. Geltokien ondoko oinezko inguruneak egokitzea. Igogailuak instalatzea, horren bitartez nasen a rteko joan-etorria bermatzeko eskari handieneko geltokietan.
A teak, a rrapalak eta eskailerak egokitzea. Megafonia eta teleadierazg. bidezko informazio sistemak instalatzea eskari handieneko geltokietan. |
BEHARREZKOA |
Metal-kautxuzko pasaguneak instalatzea bestelako igarobiderik ez duten geltokietan. Bestelako sistema dinamikorik gabeko geltoki guztietan, informazioaren erabateko irisgarri¬tasuna bermatzea. Instalazioetako segurtasun, erosotasun eta ergonomia baldintzak osorik hobetzea. Ikusmen urrituentzat nasetako segurtasun seinaleztapena hobetzea.
A utosalmentako makinak egokitzea a tenditu gabe dauden geltokietan |
KOMENIGARRIA |
Gida plakak instalatzea eskailera eta a rrapaletako eskubandetan. Zoladura egokitzea gabeziak a geri dituzten geltokietan. Gida ibilbideak instalatzea eskari handieneko geltokietako a tondoetan. Euskarri iskiatikoak instalatzea eskari handieneko geltokietan. |
Bizkaia A
3 Linea, Bilbo-Urduña:
Distantzia ertaineko eta ibilbide luzeko korridorea: