1.4. Errepidetiko sistema
1.4.1. Zerbitzu erregularrak (autobusa)
2012. urtea inflexio puntua izan behar da EAEn hiri a
rteko eta ibilbide luzeko zerbitzuen irisgarritasuna sustatzeko, hain zuzen ere hiri zerbitzuentzat plataforma baxuko a
utobusa sartzea izan zen bezala.
Zerbitzuen emakida mapa osorik berritzeak piztu egin behar du iraganarekin eteten dela, eta sarrerako a
tea izan behar da errepidetiko garraioaren garai berri batentzat. Garai berri horretan, kalitatea, modernotasuna eta zerbitzuen erabateko irisgarritasuna izango dira konpainia eragileen lehiakortasunak oinarri izango dituen zutabeak.
Horrekin batera, pixkanaka a
utobus geltoki eta geralekuak egokitu behar dira, horietara iristeko oinezko ibilbideak a
tondu, eta gidarien prestakuntza eta sentsibilizazio planak programatu eta burutu mugikortasun urriko pertsona taldeek dituzten behar berezien gainean.
Ibilbide luzeko zerbitzuak (eskualde a
rtekoak)
– Ibilbide luzeko terminalek gabezia a
dierazgarriak a
geri dituzte irisgarritasunaren, erosotasunaren eta ergonomiaren gaietan.
– Bilboko terminaleko instalazio eta zerbitzuek maila egokiagoa a
geri dute Donostiako eta Vitoria-Gasteizko geltokiek a
geri dutena baino. A
zken horien egoera a
urreikusitako geltoki intermodalen proiektuen baldintzapean daude.
– Bilboko a
utobus terminalean izan ezik, EAEko gainerako geltokietan gabezia a
dierazgarriak ikusi dira komunikazioen a
lorreko irisgarritasunaren gaian.
– Ibilbidean zehar zerbitzuak ematen dituzten ibilgailuen ezaugarria da irisgarriak ez izatea, izan ere, ez daude behar bezala egokituta mugikortasun urriko pertsonek erabil ditzaten.
Hiri a
rteko zerbitzuak (EAE barruan)
– Foru a
ldundiek emandako datuak gorabehera, Bizkaian a
utobus flotaren %91 da irisgarria, Gipuzkoan %78 eta A
raban %43.
– Irisgarriak ez diren oin a
ltuko ibilgailuak daudela ikusi da, nahiz eta horiek, lehen ere esan dugun bezala, beren jardunaren mugan dauden. Hala eta guztiz ere, linea guztiek dute beren flotan oin a
ltuko a
utobus irisgarriren bat, eta hori mugikortasun urriko pertsonen eskura jartzen da zerbitzua a
ldez a
urretik eskatzen denean. A
utobus hauek plataforma elektrohidraulikoa eduki behar dute, a
parkatzen den nasaren edo kanpoko galtzadaren eta a
utobusaren zoruaren barrualdearen a
rtean dagoen maila gainditzea posible izan dadin. Beharrezkoa da hura behar bezala erabiltzea; bestela, a
rriskutsua izan daiteke erabiltzailearentzat.
– A
rrapala matxuraturik duten oin baxuko ibilgailuak zerbitzuan daudela ikusi da.
– Geralekuetara iristea da oztopo nagusienetako bat hiri a
rteko zerbitzuak normaltasunez erabili nahi direnean.
– Komunikazioko irisgarritasunari buruzko a
lderdietan gabezia garrantzitsuak daudela ikusi da, bai geralekuetan, bai ibilgailuetan, eta hiru lurralde historikoetan.
– A
rabako lurralde zerbitzuak dira maila desegokiena a
geri dutenak.
Hiri zerbitzuak
– Geralekuetara iristea da oraindik oztopo nagusienetako bat hiri a
rteko zerbitzuak normaltasunez erabili nahi direnean.
– Hiru lurraldeetako hiriburuetako markesina modeloak funtzionaltasun egokia a
geri du mugikortasun urriko pertsonek erabiltzeko.
– Espaloiaren eta ibilgailuaren a
rteko erlazioa pixkanaka hobetzen doala ikusi da, espaloi a
urrerabideko plataformak jartzeari esker. Horiek a
ukera ematen dute ontziratzea eta hartatik irtetea segurtasun handiagokoa izateko mugikortasun urriko pertsonentzat.
– Hiri floten ibilgailuak oin baxukoak dira funtsean, eta irisgarriak dira erabat beren sarbide a
rrapalen bitartez.
– Gabezia batzuk a
ntzeman dira komunikazioko irisgarritasunari dagokionez, bai geltokietan, bai ibilgailuetan, Vitoria-Gasteiz eta Donostian.
1.4.2. Taxi egokituaren zerbitzua
Egiaztatu da EAEko udalerri ugarik, hirigune garrantzitsuak zenbait kasutan, ez dituela betetzen taxi egokituaren zerbitzuak lortu beharreko biztanle estalduraren parametroak. Parametro horiek indarrean dagoen a
raudiak finkaturikoak dira.