5. Ibilgailuen irisgarritasuna
Bilboko a
ireportuan, gurpil a
ulkian doan mugikortasun urriko pertsonaren ontziratzea eta hartatik irtetea "finger" izeneko sistema baten bitartez edo "ambulift" ibilgailuaren bitartez egiten da kasuen % 92tan. Gainerakoetan, eskuzko gurpil a
ulkia erabiltzen da mailak gainditzeko plataformaren ordez, izan ere, hura ezin da erabili pertsona egokitu zaion eserlekura eramateko maniobra egiteko behin hura kabinaren barruan dagoelarik.
Hondarribian jarduten duen hegazkin mota fuselaje baxukoa da, beraz, ontziratzeko eta hartatik irteteko ohiko sistemak –igotzeko plataforma eta "finger" teleskopikoa– ezin dira erabili.
Aireportu gipuzkoarrean jarduten duen "handling" a
genteak "ambulift" ibilgailu bat du gurpil a
ulkien erabiltzaileak ontziratzeko eta haietatik irteteko. Kasuan kasuko pertsona toki batetik bestera leban mugitzen dela saihestea da helburua.
alt=""Ambulift" ibilgailua Hondarribiko a
ireportuan." />
Vitoria-Gasteizko a
ireportuan, a
ireontzira sartzeak eta hartatik irteteak berezitasun bat du. Vitoria-Gasteizen jarduten duten hegazkinak fuselaje baxukoak dira, beraz, ontziratzeko eta hartatik irteteko ohiko sistemak –"finger" eta igotzeko plataforma– ezin dira erabili. Egoera horren a
urrean, beldar motako operatiboa duen mailak gainditzeko makina erabiltzen dute, eta horrek gurpil a
ulkia erabiltzen duen pertsona hegazkinera igotzea eta hartatik jaistea a
halbidetzen du.
alt="Mugikortasun urriko pertsona ontziratzeko edo hartatik irteteko makina." />
alt="Eskailerak gainditzeko makina funtzionamenduan." />
Komenigarria litzateke Vitoria-Gasteizko a
ireportuko a
rduradunek gurpil a
ulkia erabiltzen duen bidaiaria ontziratzeko eta hartatik a
teratzeko beste sistema bat eskuratzea. "Ambulift" ibilgailua a
ukera ona izan daiteke.
Mugikortasun urriko pertsonek hegazkinen barruan egiten dituzten joan-etorrien baldintzei dagokienez, lehenik eta behin a
zpimarratu beharra dago, mugikortasun urriko pertsonek a
iretiko garraioan dituzten eskubideei buruzko 1107/2006 Erregelamendu Europarrean xedatutakoari jarraiki, a
iretiko eragileak behartuta daudela hegazkinaren barruan laguntza ematera mugikortasun urriko pertsonari esleitu zaion eserlekuraino, baina ezin diote pertsona horri lagundu ez janariarekin, ez sendagaiekin, ez komunikazioarekin, ezta komunera eraman ere. Horretarako guztirako, mugikortasun urriko pertsonak laguntzaile baten laguntza beharko du.
Hegazkinen barrualdeko irisgarritasun gabezia nagusiak hauek izaten dira:
– Pasillo estuak. Joan-etorri zaila.
– Egokitu gabeko komunak.
– Segurtasun eta larrialdi sistemak a
ltuegi.
– Larrialdien a
urrean jarduteko jarraibideak ikusmen urrituentzat irisgarriak ez diren formatuetan.
– Mugikortasun urriko pertsonentzat kabinan gorde beharreko berariazko eserleku erreserba ez da betetzen.