Vitoria-Gasteizko a
ireportua hiritik zortzi kilometrora kokatzen da, Forondako a
lkate-auzoan. A
zpimarragarria da salgaien trafikoan garrantzitsua izateagatik. 2009. urtean, 39.933 bidaiarik erabili zituen instalazio horiek, 9.489 hegaldi egin zen eta 27.388 tona karga mugitu zen.
Gaur egun, bidaiarientzako zerbitzu eskaintza Madrilekin lotzen duen eguneroko zerbitzu bakar batean zehazten da. Hala eta guztiz ere, a
ireontziak hartzeko ohiko a
zpiegitura izaten da, klima inguruabar kaskarrengatik beste instalazio batzuetan lur hartzea posible ez denean.
alt="Vitoria-Gasteizko A
ireportua" />
Vitoria-Gasteizko a
ireportuan, interes orokorreko sareko gainerako a
ireportuen kasuan bezala, a
rautzaileak dira A
ENAk eta Hegazkineria Zibilak finkatutako printzipio gidariak mugikortasun urriko pertsonei eman beharreko berariazko tratamenduari dagokionez.
Mugikortasun urriko pertsonek egindako laguntza eskaeren batez bestekoa 6-8 ingurukoa da hilero. A
zpimarratzekoa da instalazio gasteiztarreko a
rduradunek bilerak dituztela a
ldizka EDEKArekin (CERMIren –Ezgaitasunen bat duten pertsonen ordezkarien batzorde espainiarra– ordezkaritza a
utonomikoa), emandako zerbitzuetan sortu a
hal izan diren a
razoak a
ztertze a
ldera.
Aireportuak irisgarritasuneko plan partziala du, eta haren jarduera programa gauzatzen a
ri da eskura dagoen a
urrekontuari jarraiki.
4.1. Kanpoko irisgarritasuna
Aireportura sartzeko, beharrezkoa da norberaren ibilgailuan edo taxian iristea, izan ere, gaur egun ez dago hiriburua eta a
zpiegitura komunikatzeko berariazko a
utobus zerbitzurik. Taxi zerbitzuak eskaeraren a
raberakoak dira, izan ere, horiek ere ez dute berariazko geralekurik instalazioetan.
Orain dela gutxi, ibilgailuak a
parkatzeko eremuaren berriztatzea a
maitu da, eta bertan mugikortasun urriko pertsonek a
parkatzeko kasuan kasuko erreserbak jarri dira (6 plaza), hain zuzen ere irisgarritasunaren a
raudi a
utonomikoak finkatzen dituen irizpideei jarraiki. A
zken hori estatu mailakoa baino hertsatzaileagoa da.
Aparkatzeko eremutik terminaleko a
tondoraino doan oinezko ibilbidea irisgarria da. Ez dago oztoporik ibilbidean, eta oinezko igarobideak behar bezala beheratuta daude. A
te a
utomatikoek, gainera, barrualderanzko igarotze segurua errazten dute.
alt="Aparkaleku erreserbak mugikortasun urriko pertsonentzat." />
alt="Terminalera sartzeko oinezko ibilbidea." />
Mugarriak daude –berariazko laguntza eskatzen duen mugikortasun urriko bidaiariarekin topatzeko lekua– terminalaren kanpoaldean eta barruko a
tondoan. A
ireportu guneko eraikinaren a
lboko espaloiak duen zoladura osorik berriztatuko da gutxi barru.
alt="Mugikortasun urriko pertsonarekin topatzeko mugarria kanpoaldean." />
4.2. Barruko irisgarritasuna
Terminaleko a
tondoa eta bidaiaria eta harekin batera doazenak egoteko tokia oztopoetatik libre daude joan-etorriak egiteko, eta mugikortasun urriko pertsonen beharretara egokitutako zerbitzuak eta elementuak dituzte:
– Informazio eta fakturazioko mahaiak.
– Telefono publikoak / kutxazain a
utomatikoak.
– Komun higienikoak terminalean eta irteera eremuan. Iritsiera eremuan ohiko komunak bakarrik daudela ikusi da.
– Eserleku erreserba mugikortasun urriko pertsonentzat (irteeren zonan bakarrik). Mugikortasun urriko pertsonentzako eserleku multzoa ez dago behar bezala egokituta. Euskarri iskiatiko osagarririk ere ez dago.
alt="Barruko a
tondoko irudia." />
alt="Mugikortasun urriko pertsonentzako gordetako eserlekuak." />
Hegazkinetik jaisten denetik terminalaren eraikinera sartzen den a
rte dagoen oinezko ibilbidea ibilgarria da eta oztopoetatik libre dago. Ez ibilbide honek, ez barruko a
tondoak, ez du ukimen-zerrendarik ikusmen urrituak orientatzeko puntu interesgarrietarantz.
Terminalak megafonia zerbitzua eta informazio teleadierazgailuak ditu, eta horiek hegaldien irteera eta iritsiera iragartzen dute, gerta daitekeen beste edozein inguruabarren berri ematearekin batera. Gutxi barru, indukzio magnetikoko begiztak[31] instalatuko dira informazio puntuan, entzumen urrituek informazioa eskuratu a
hal izan dezaten beren a
udiofonoaren bitartez.