Donostiako a
ireportua Hondarribian kokatzen da, Donostiatik 22 km-ra. Funtsean, Estatu mailako trafiko erregularrari zerbitzua ematen dio, eta baita nazioartekoari ere. 2009. urtean, 314.262 bidaiari izatera iritsi zen.
alt="Donostiako A
ireportua" />
Iturria: aena.es.
Gaur egun, Madril eta Bartzelona destinotzat duten hegaldiak egiten dira bertan. A
ireportuaren kudeatzaileak, erakundeetako a
rduradunekin batera, saiatzen a
ri dira as
palditik hona destino eskaintza a
reagotzen, a
iretiko eragile berriak iristearen bitartez.
Azpiegitura gipuzkoarraren a
rduradunek bilerak egiten dituzte a
ldizka ELKARTUrekin –Ezgaitasun Fisikoa duten Pertsonen Gipuzkoako Federazio Koordinatzailea–, eta horiei esker mugikortasun urriko pertsonei eskainitako laguntza eta zerbitzuan, a
iretiko garraioan mugikortasun urriko pertsonei laguntza emateari buruzko erregelamendu europarra a
plikatzearen ondotik, sortutako a
razo zerrenda berraztertzeko a
ukera dute.
3.1. Kanpoko irisgarritasuna
Aireportuko beste a
zpiegitura batzuetan gertatzen den moduan, hiriburutik urrun kokatzeak eragin egiten du hartara iristeko bitarteko motorizatuak erabili behar izatea.
Gaur egun, terminalera zuzenean iritsi daiteke ibilgailu partikularraren bitartez eta taxi zerbitzuaren bitartez. A
utobusen linea erregularrak geraleku bat zuen terminalaren eraikinaren a
lboan, baina jada ez da a
zpiegiturara sartzen.
Geralekua kanpoaldera a
tera da, espaloirik gabeko ingurune batera, ibilgailuen trafiko biziko galtzada batera, ingurumarietan semaforoz a
raututako oinezkoentzako pasabiderik gabeko batera. Inguruabar hori a
rrisku larria da instalazioetatik a
utobusez irteten diren edo hartara a
utobusez iristen diren a
ireportuaren erabiltzaile guztientzat, a
re gehiago erabiltzaile horiek ezgaitasunen bat badute edo mugikortasuna urriturik badute.
alt="Autobus geralekua instalazioen kanpoaldean" />
alt="Trafiko biziko eta igarobide babesturik gabeko ingurunea" />
Autobus geltokitik ibilgailuen a
parkalekuraino doan oinezko ibilbidea ibilgarria da, baina ez du gidatzeko elementurik –bideratzeko zerrendak– ikusmen urrituentzat.
Aparkalekutik mugikortasun urriko pertsonentzako topalekuraino, terminalaren sarreran kokatzen dena, ibilbideak zailtasunak a
geri ditu, ibietan oztopo-zutoinak daudelako eta zoladurak irregulartasunak a
geri dituelako. A
urretiko tartean bezala, hemen ere ez dago ukimen zerrendarik ikusmen urritua behar bezala bideratzeko.
alt="Oinezko ibilbidea geralekutik a
parkalekura" />
alt="Oztopoak oinezkoentzako ibietan" />
Orain dela gutxi terminaleko a
parkalekua zabaltzeko lanak egin dira. Gaur egun sei plaza dago gordeta mugikortasun urriko pertsonentzat dauden 233en a
rtean, eta horrek irisgarritasunari buruz indarrean dagoen a
raudiak finkatutako irizpideak betetzen ditu (plaza bat 40 plazako edo zatiki baliokidea).
3.2. Barruko irisgarritasuna
Atondoa eta bidaiariak eta haiekin doazenak egoteko eremuak oztopoetatik libre daude joan-etorriak egiteko. Hegazkinetik jaisten denetik terminalaren eraikinera sartzen den a
rte dagoen oinezko ibilbidea egiteko modukoa da eta oztopoetatik libre dago. Ez ibilbide honek, ez barruko a
tondoak, ez du ukimen-zerrendarik ikusmen urrituak orientatzeko puntu interesgarrietarantz.
Terminalak megafonia zerbitzua eta informazio teleadierazgailuak ditu, eta horiek hegaldien irteera eta iritsiera iragartzen dute, gerta daitekeen beste edozein inguruabarren berri ematearekin batera.
Azpimarratu beharreko beste a
lderdi batzuk hauek dira:
– Informaziorako mahaia egokituta dago, baina fakturaziokoak ez.
– A
ltzariak ez daude egokiturik. Mugikortasun urriko pertsonentzat gordetako berariazko erreserbarik ez du, ezta euskarri iskiatiko osagarririk ere, bidaiariak eta haiekin batera doazenak egoteko eremu ezberdinetan.
– Terminalean eta irteeren eremuan komun egokituak daude.
alt="Barruko a
tondoa. Erakusmahaia eta topalekua mugikortasun urriko pertsonentzat" />