3.1. Hiri zerbitzuak
Garrantzitsua denez, diagnostikoa oinarritu egin da hiru euskal hiriburuetako a
utobusen egoeran.
Jarraian datorren taulak, toki a
dministrazioek eta haien kasuan kasuko hiri garraioko eragileek emandako datuetatik a
biatuz landutakoa, islatu egiten du zein den udal flota bakoitzaren egungo egokitzapen maila.
Hirikoak | Flota | Irisgarriak | % |
Bilbo | align="right">152 | align="right">138 | %91[28] |
Donostia | align="right">122 | align="right">122 | %100 |
Vitoria-Gasteiz | align="right">79 | align="right">79 | %100 |
Iturria: geuk egina.
Udal flotetara gehitzen diren a
utobus berri guztiak oin baxukoak dira.
Hiri flotetako a
utobusek geldialdia jakinarazteko sistema a
kustikoa dute (SIO)[29] eta hori a
ktibatu egiten da Cyberpass a
gintearen bitartez. Hala eta guztiz ere, bai Donostian, bai Vitoria-Gasteizen, sistema desaktibatuta dago eta ikusmen urrituak hala eskatzen duenean bakarrik a
ktibatzen da.
Hirietako parke mugikorren irisgarritasun gabezia nagusiek EAEn zerikusia dute zentzumen ezgaitasuna duten pertsonentzako komunikazio irisgarritasunarekin. Gabezia horiek hauetan zehazten dira:
– Mailak, a
teak eta sarbide plataformak behar bezala seinaleztatzea falta da zenbait ibilgailutan.
– Ukimen elementuak dituzten gida barrak falta dira, ikusmen urrituei eserlekuak topatzea errazteko.
– Hurrengo geldialdia ohartarazteko gailu a
kustikoak desaktibatuta daude Donostian eta Vitoria-Gasteizen.
[28] Egokitu gabeko a
utobusen banaketa Bilbon banatu egiten da erreserbaren eta zerbitzuaren a
rtean, biztanleriari ekarritako eragina a
halik eta gehien murrizten saiatuz. Hainbat unitateko lineei esleitzen zaizkie; horrela, oin baxuko a
utobus eskaerarik egongo balitz, geralekuan itxaron beharreko denbora laburragoa litzateke.
[29] SIO Sistema: A
hozko informazio sistema.