Donostian bezala, Vitoria-Gasteiz ere bere geltoki intermodaleko proiektua (garraio a
ldageltokia) gauzatu zain dago, eta bere egituran a
utobus terminala integratuko da.
Bitartean, egungo ekipamendua ez da nahikoa erabiltzaile guztien erabateko irisgarritasuna bermatzeko.
alt="Vitoria-Gasteizko a
utobus geltokia" />
2.3.1. Kanpoko irisgarritasuna
Vitoria-Gasteizko a
utobus geltokiak eraikin bat du; haren a
tondoan integratzen dira informaziorako puntuak eta eragileen salmentarakoak, eta bidaiarientzako hainbat zerbitzu ere badago bertan. Gainera, instalazioaren a
ldamenean bi espaloi dago, Herrandarren kalean eta Jose Mardones kalean kokaturikoak, eta itxaroteko eremu eta ibilgailuen a
parkaleku dira.
alt="Itxaroteko eta a
parkatzeko eremua (Jose Mardones kalea)" />
alt="Itxaroteko eta a
parkatzeko eremua (Herrandarren kalea)" />
Ekipamendu horretara iristeko oinezkoen ibilbideak oztopoetatik libre daude, eta nahiko ibilgarriak dira mugikortasun urriko pertsonaren joan-etorri a
utonomoa eta segurua bermatzeko. A
itzitik, ikusmen urrituek ez dute gida elementurik zoladuraren gainean, horien bitartez geltokiaren kokalekurantz bideratzeko.
Jose Mardones kalean ibilgailuak a
parkatzeko eremuen a
ldamenean dauden espaloiak estuegiak dira, eta hori a
rrisku bat izan daiteke a
utobusetarantz a
biatzen diren mugikortasun urriko pertsonentzat.
alt="Bidaiariak pilatzen diren espaloi estua" />
2.3.2. Barruko irisgarritasuna
Geltokiko a
tondorako sarbidea a
urrealdean eta a
lboetan kokaturiko sarrera ezberdinetatik egiten da, eta horiek ez daude behar bezala egokituta irisgarritasun fisikoaren ikuspegitik. Oztopo nagusi gisa a
ipatu egin behar da bertan dauden a
rrapalen funtzionaltasun eskasa, eta horien baldintzatzaile da gainera ohiko a
teak egotea a
rrapala horiek eta gero, estuak eta as
tunak.
alt="Egokitu gabeko a
rrapala. Malda gehiegi. A
te estua" />
alt="Arrapalatik iristeko a
teak itxita daude. Beharrezkoa da hirugarren pertsona baten laguntza edukitzea" />
Barruko a
tondoa oztopoetatik libre dago, eta horrek erraztu egiten du komunetarantz eta ekipamenduan eskainitako eta bertan dauden elementuetarantz a
biatzea.
Zoladura trinkoa, gogorra eta irristatzeen a
urkakoa da, baina ez du gida izateko zerrendarik, horien bitartez ikusmen urrituak orientatzeko a
tondoko intereseko puntuetarantz: salmenta leihatiletarantz, a
ltzarietarantz, komun higienikoetarantz, eta a
bar.
Eragileen informazio eta salmenta puntuetako leihatilak ez daude behar bezala egokituta.
Komun higienikoek komun egokitu bat dute sexu bakoitzeko, baina horiek erabili a
hal izateko garbitasun eta higieneko gutxieneko baldintzak ez daude bermaturik.
Altzarien eremuan, ez dago mugikortasun urriko pertsonentzat egokitutako eta utzitako berariazko eserlekurik, ezta euskarri iskiatiko osagarririk ere.
"Cyberpass" sistemarik edo "T Moduko" megafoniarik ere ez dago instalatuta, horren bitartez a
hozko informazioa emateko ikusmen eta entzumen urrituei, hurrenez hurren.
2.3.3. Ibilgailuen irisgarritasuna
Vitoria-Gasteizko ekipamenduan emandako zerbitzuak zoru garaiko ibilgailuekin egiten dira, izan ere, hiri a
rteko zerbitzuak eta ibilbide luzekoak dira.
Ibilgailuen irisgarritasun diagnostikoa, haien tipologia gorabehera, txosten honetako kasuan kasuko kapituluan jorratuko da, errepidetiko sistemaren a
talean hain zuzen.