Hiriburu gipuzkoarrak urteak daramatza a
utobusen geltoki intermodal berriaren proiektua eztabaidatzen, eta, denbora horretan zehar, erabiltzaileak ohiko terminal bat izatetik oso urrun dagoen ekipamendu batekin bizi behar izan dira.
Donostiako egungo a
utobus geltokia ez da a
ire zabalean ibilgailuak a
parkatzeko dagoen eremu bat besterik. Bertan, ez dira bere egituran integratzen a
ltzariak, ezta probintzia hiriburu bateko ekipamendu batek eduki beharko lituzkeen elementu funtzionalak ere.
Garraio eragileen merkataritza lokalak geltokiaren ingurumarietan sakabanatuta daude. Bidaiariek itxaroteko tokia markesina handi bat da, a
ltzaririk eta informazio estatikorik gabea.
alt="Donostiako a
utobus geltokia" />
2.2.1. Kanpoko irisgarritasuna
Geltokia kalean bertan dago (Pio XII.aren kalea). Ekipamenduranzko oinezko ibilbide ezberdinek (hirigunetik edo A
marako a
uzotik) bermatu egiten dute mugikortasun urriko pertsonaren erabateko funtzionaltasuna eta segurtasuna bere joan-etorrian. Edonola ere, ikusmen urrituak behar bezala bideratzeko, gida izango den zerrendarik zoladuran ez dagoela ikusi da.
2.2.2. Barruko irisgarritasuna
Aire zabaleko eta a
zalera handiko a
parkaleku modura, geltokiak ez du barrualdeko a
tondorik. Hala eta guztiz ere, hurbileneko oinezko inguruneak ez du oztoporik, eta horrek bermatu egiten du joan-etorria a
utonomoa eta segurtasunekoa izatea eragileen merkataritza lokaletaraino, eta han oztopoak hasten dira.
Lokal horietako as
kok mailak dituzte barrualdera sartzeko, eta horrek ez du a
halbidetzen gurpil a
ulkien erabiltzaileak barneratu a
hal izatea. Bestalde, kanpoko ibilbideentzat a
dierazi den moduan, ikusmen urrituek ez dute kasu honetan ere ukimen sistemarik zoladura gainean gida izateko eta merkataritza lokalak topatzea errazteko.
Zoladura trinkoa, gogorra eta irristatzeen a
urkakoa da. A
ltzariak eskasak dira, eta egokitu gabeko eserlekuak dituen eta euskarri iskiatiko osagarririk ez duen itxaroteko markesina handi batek eratzen du a
ltzari multzo hori.
Geltokiak komun publiko egokitu bat du, kabina motakoa.
Erabiltzailearentzako komunikazio eta informazio sistemen erabateko gabezia dago. Ez dago informazio dinamikorik, ezta informazio bisualik edota a
kustikorik ere, eta informazio estatikoa eskasa da eta ez da oso funtzionala.
alt="Eragileen merkataritza lokalak. Sarrera ez dago beheratuta" />
alt="Itxaroteko markesina. A
ltzari eskasak" />
2.2.3. Ibilgailuen irisgarritasuna
Donostiako terminalean emandako zerbitzu gehienak zoru garaiko ibilgailuekin egiten dira, izan ere, hiri a
rteko zerbitzuak eta ibilbide luzekoak dira.
Ibilgailuen irisgarritasun diagnostikoa, haien tipologia gorabehera, txosten honetako kasuan kasuko kapituluan jorratuko da, errepidetiko sistemaren a
talean hain zuzen.