La terminal de a
utobuses de Garellano, S.L. da Bilboko udalak, hiriko a
utobus geltokia ustiatzeko, egindako emakidaren enpresa titularra 1996. urtetik a
urrera.
Autobus terminala toki estrategiko batean kokaturik dago: edukiera handiko bide sarera iristeko sarbide ezin hobeak ditu, eta horrek erraztu egiten du errepidetiko garraio zerbitzuen a
ntolamendua. Gainera, a
zkenaldian, erreferentziako nodo bat bihurtu da, garraioko hiri eta hiri a
rteko zerbitzu ugarik bat egiten dutelako puntu horretan: tranbiak, metroak, Renferen a
ldirikoek, Bilbobusek, eta a
barrek.
alt="Aparkatzeko nasak eta ibilgailura iristekoak" />
2.1.1. Kanpoko irisgarritasuna
Termibusek oinez iristeko bi sarbide nagusi ditu: bata, San Mameseko eremu intermodaletik. Hura a
rrapala batean a
maitzen den ibilbide irisgarri baten bitartez egiten da, nahiz eta kurban egoteak zaildu egiten duen haren irisgarritasuna. Bestea, EITB –Euskal Irrati Telebista– enpresa kokatzen den zonatik dator, eta egokitu gabe dagoen malda malkartsuko a
rrapala batean a
maitzen den ibilbide irisgarria du.
Ikusmen urrituek ukimen zerrendak dituzte bi sarbideetan, terminaleranzko ibilbidean orientatzeko.
alt="Garraio a
ldageltokitik iristeko a
rrapala. Kurba batean egoteak zaildu egiten du mugikortasun urriko pertsona bat hartara igotzea" />
alt="Sarbidea EITBren zonatik. Malda malkartsuko a
rrapala egokitu gabea. Ez dago a
tsedena hartzeko zonarik" />
alt="Gida izango den hankaz ukitzeko zerrenda duen sarbidea Gurtubay kaletik" />
alt="EITBtik iristeko hankaz ukitzeko gida" />
2.1.2. Barruko irisgarritasuna
Behin a
tondoan, ekipamenduan ematen diren eta bertan dauden zerbitzu eta elementu ezberdinetara iristeko joan-etorria, orokorrean, oztopoetatik libre dago, eta maniobra fisiko egokiak bermatzeko behar besteko zabalera duten tokiak daude. Zoladura trinkoa, gogorra eta irristatzeen a
urkakoa da.
Aitzitik, ikusmen urrituek ez dute gidatzeko sistemarik –ukimen zerrendarik– garraio zerbitzua funtzionaltasunez erabiltzeko behar diren elementuetarantz orientatzeko: nasetarantz, eragileen leihatiletarantz, eta a
barretarantz joateko hain zuzen. Hankaz ukitzeko gida badago, baina eskasa dela ikus daiteke, izan ere, a
tondotik egokitutako zerbitzuetara eta informazio puntura doa bakarrik.
alt="Hankaz ukitzeko gida kontraste kromatikoarekin" />
Informazio leihatilak eta salmahaiak ez daude egokiturik irisgarritasuneko parametro a
rautzaileei jarraiki. Ez dago garaiera baxuagoan jarritako tartetik, ezta sakonera egokiko zokorik ere.
Eserlekuak ez daude egokituta, eta ez dago mugikortasun urriko pertsonentzat gordetako eserleku multzo berariazkorik. Euskarri iskiatiko osagarririk ere ez dago, horren bitartez mugikortasun urriko pertsonaren a
tsedena erraztu a
hal izateko esertzeko edo a
ltxatzeko maniobra erabat gauzatu beharrik gabe. Geltokian komun higieniko egokituak eskaintzen dira.
Komunikazio eta informazio sistemei dagokienez, zera a
ipatu behar da:
– A
utobusen irteera eta iritsiera iragartzen duten informazio teleadierazgailuak daude.
– Ez dago megafonia sistemarik irteeren eta iritsieren berri emateko.
– "Cyberpass"[26] sistemarik ere ez dago, horren bitartez a
hozko informazioa emateko ikusmen urrituei. Orokorrean, ez dago zentzumen ezgaitasuna duten pertsonei informaziora iristea bermatuko dien sistemarik.
– Informazio estatikoa ez dago zentralizatuta, eragile pribatu bakoitzari uztartuta baizik. Edukien tamainak eta haien kokapenak ez dute errazten guztiok hartara iritsi eta irakurri a
hal izatea.
2.1.3. Ibilgailuen irisgarritasuna
Termibusen emandako zerbitzu gehienak zoru garaiko ibilgailuekin egiten dira, izan ere, hiri a
rteko zerbitzuak eta ibilbide luzekoak dira.
Ibilgailuen irisgarritasun diagnostikoa, haien tipologia gorabehera, txosten honetako kasuan kasuko kapituluan jorratuko da.
[26] Cyberpass sistema: urrutiko kontrola sakatzeari esker a
ktibatzen den seinale igortze-hartzaile den sistema. Sistemak soinu seinaleak egiten ditu, eta horiek oso erabilgarriak dira itsuentzat semaforoetan, a
utobus geralekuetan...