3. Ibilgailuen irisgarritasuna
Metro sistemak erabateko irisgarritasuna bermatzen du nasa-kotxe erlazioan, izan ere, hura maila berdinean gertatzen da (bereizketa tartea ia ezereza da). Unitate mugikorren eta nasen diseinua hasieratik orientatu zen lehentasunezko helburu honen bilaketara.
Metroaren ibilgailu flota UT-500 eta UT-550 serieetako 37 unitatek eta UT-600 Serieko 9 unitate berrik eratzen dute.
Unitatea eratzen duten lau kotxeak elkarri a
koplatuta daude, a
te edota bestelako bereizketarik gabe. Horrela, tren barruan pertsonei mugikortasun handiagoa ematen dien toki bakarra lortzen da, eta baita banaketa eta erosotasun hobeak ere.
Estetikaren a
ldetik, UT-600 Serie berriak ez du a
lde handiegirik jada existitzen ziren horiekin a
lderatuz gero, nahiz eta funtzionaltasunaren a
ldetik hobekuntza a
dierazgarriak sartzen dituen, batez ere intsonorizazioaren eta bezeroarentzako informazioaren a
lorretan.
Barrualdean, informazio teleadierazgailu bat instalatu da kotxeen a
rteko lotunean; horrekin, zerbitzuaren a
lderdiei buruzko informazioa eman nahi zaie bidaiariei. Sistema hau A
ginte Postu Zentralizatuarekin (PZ) konektatuta dago, eta a
ukera ematen du trenaren destinoari buruzko eta hurrengo geltokiari buruzko informazioa emateko zerbitzu normalizatuko egoera batean. Hala eta guztiz ere, zerbitzuan gerta daitekeen edozein inguruabar jakinarazteko ere erabili a
halko da. Bereziki erabilgarria izango da entzumen urrituen taldearentzat.
Mugikortasun urriko pertsonei egungo unitate mugikorretan irisgarritasuna bermatzeko faktore a
dierazgarrienak hauek dira:
– Eserita bidaiatzeko plazen proportzioa a
ltua da (%20 eta %30 a
rtean).
– Erabiliko ez badira eserlekuak eraisgarriak izatea espazio laguntza bat da.
– Gurpil a
ulkien erabiltzaile diren bezeroentzat gordetako tokiak. Toki hauek muturreko kotxeetan kokatzen dira, eta segurtasun uhalak eta sakagailuak dituzte, gidariari jakinarazteko gurpil a
ulkian doan mugikortasun urriko pertsona bat dagoela. Gidaria, barruko bideo-zaintzako kameren bitartez, a
di dago bezero horien a
urrean.
– Mugikortasun urriko pertsonentzat gordetako eserlekuak eta ohartarazteko botoia muturreko kotxeetan.
– Esekitze sistema, unitateko plataformaren garaiera iraunkorra bermatzeko.
– A
teak ixteari buruz ohartarazten duen soinu eta a
rgi gailua.
– A
rgi informazioa, trenak linean duen kokalekua eta haren irteera jakinarazteko.
– Txistua trenetako a
teak ixten direnean.
– Botoia unitate barruan gordetako eserlekuetarako.
– Dimentsio handiko a
te bikoitzak, sarbidea errazteko.
– Igarobide a
rgitsua, barrualde zirkularreko eraztunez elkartutako kotxeen a
rtean.
– Iragartze a
kustikoa eta bisuala –linearen grafikoa erakusteko barruko kartelak–, ibilbideko hurrengo geltokiari buruz.
– Trenaren destinoa bidaiariei jakinaraztea nasan.
– Linearen a
ukeraketa eta egin beharreko ibilbidea.
alt="Mugikortasun urriko pertsonentzako gordetako eserlekuak" />