4.5. Ibilgailuen irisgarritasuna
Inolako zalantzarik gabe, hau da ETS sarean irisgarritasun unibertsala bermatzeko dagoen handicap handiena, bai Bizkaian, bai Gipuzkoan.
Nasa-trena erlazioan dagoen bereizketa zokoak ("gap"), ezberdina dena gainera a
ztertutako nasa gorabehera eta UTen pisuaren eta gurpilen higaduraren a
rabera (plataformaren garaiera), baldintzatu egiten du mugikortasun urriko pertsonen joan-etorrien eraginkortasuna.
alt="Bereizketako "Gap" a
ldagarria nasaren eta trenaren a
rtean" />
alt="Aldagarria nasaren eta UTen a
rabera" />
ETS-EuskoTren lehentasunezko tratamendua ematen a
ri da a
lderdi honi.
Ibilgailuari erantsitako a
rrapala ezkutagarria[24] duen material mugikor berria eskuratzea eta jada badauden materialak egokitzea derrigorrezko gaiak dira garraio ibilgailuaren irisgarritasuna unibertsala izango dela bermatzeko.
EuskoTrenen parke mugikorrak, gaur egun, hurrengo a
leak ditu:
– UT 200: 20 a
lez eratutako flota da, eta Durangaldeako, Kostaldeko eta Topoko lineetan ematen dute zerbitzua.
– UT 300: bi ibilgailuko 12 a
le; jende gehien ibiltzen den garaian konbinazio bikoitzean ibiltzen dira. Gehienek Txorierriko linean ematen dute zerbitzua.
– UT 3500: merkataritza ustiategian EuskoTrenek dituen unitate zaharrenak dira. Hiru ibilgailuko 15 unitatez eratutako seriea. Zerbitzua ematen dute Kostaldeko, Eibar-Ermuako eta Urdaibaiko lineetan.
Egungo UTen irisgarritasunari dagokionez, hurrengo ezaugarriak a
ipatu daitezke:
Bizigarritasuna:
– Unitate guztiek dute gurpil a
ulkientzat egokitutako toki bat. Tren bakoitzeko a
inguratzeak dituen toki bat bakarrik dagoen a
rren, plataforma guztiek dute behar besteko tokia bakoitzean bi gurpil a
ulki a
parkatzeko.
– Ibilgailuen kaxa mugikorraren zabalerak (2.200 mm) eta eserlekuen konfigurazioak galarazi egiten dute gurpil a
ulkiek joan-etorria egitea trenen barrualdetik.
– Ez dago eserleku lehentasunik mugikortasun urriko beste pertsona talde batzuentzat: a
dinekoentzat, haurdun dauden emakumeentzat...
Informazioa:
– Megafonia sistemak eta teleadierazgailuak daude trenen %85etan.
– A
hoz eta bisualki informazioa ematen da loturen eta geldialdien gainean, eta informazio hori behar besteko a
urrerapenarekin ematen da.
– Trena-nasa erlazioa irisgarriago den tokiari buruzko informazio espresa falta da nasetan (bereizketa zoko txikiagoa).
Hustuketa:
– Mugikortasun urriko pertsonentzat ez dago husteko bide espliziturik.
alt="Mugikortasun urriko pertsonentzako bagoia. Gurpil a
ulkientzat egokitutako tokia" />
alt="Mugikortasun urriko pertsonentzako bagoirako sarbidea. Komun egokitua du" />
Jarraian datorren taulak EuskoTrenek egun duen flotaren ezaugarri nagusiak laburbiltzen ditu, ibilgailu barrualdeko irisgarritasun baldintzei dagokienez:
EuskoTrenen konpromisoa %100 irisgarria izango den flota edukitzea da 2015. urterako. Helburu hori lortze a
ldera, ibilgailu parkea berriztatzen a
ri da pixkanaka, hain zuzen ere hurrengo jarduera egutegiari jarraiki:
– Material ibiltari berria hartzea (30 a
le), oso-osorik 3500 Seriea ordezkatzeko eta 200 Seriearen ordezkapena neurri batean egiten hasteko. 2011-2013 a
ldirako a
urreikusi da (1. fasea).
– Bigarren fase batean (2013-2015) 200 Seriea ordezkatuko da, 20 unitate gehiago sartuz.
2015erako, beraz, serie berriko 50 UT edukitzea espero da, erabat irisgarriak. Hemendik a
urrera 300 Seriearen ordezkapenari ekingo zaio.
Ale mugikor berriek %100 betetzen dute irisgarritasunaren gaiko a
raudia, unitate barruan komun egokitua edukitzearena salbu. A
raudiak bira egin a
hal izateko exijitzen duen gutxieneko zabalera –1.500 mm– ezin da lortu zabalera metrikoko trenetan kutxa mugikorraren egitura-baldintzak direnak direlako. 1.200 mm-ko bira tokia eman daiteke bakarrik eta hori, egindako probak eta gero, badirudi funtzionala dela.
Serie berriko unitateen irisgarritasun ezaugarri nagusiak hauek dira:
– A
rrapala integratu erdi-automatikoak sartzeko a
teetan.
– Ohartarazpena kanpoaldean a
rrapala mugitzen a
ri denean.
– A
teen identifikazio kromatikoa.
– Ohartarazpen a
kustikoak ikusmen urrituentzat eta a
rgi seinale distiratzailea entzumen zailtasunak dituzten pertsonentzat.
– Oztoporik gabeko diseinua bidaiarien mugikortasuna errazteko.