4.3. Deustu-Lezama (Txorierri) korridorea
Txorierriko zerbitzua etenda dago Deustuko eta A
lde Zaharreko geltokien a
rtean eta hala egongo da datozen hiru urteetan ere. A
rrazoia Bilboko metroko 3. linea eraikitzeko lanak dira.
Horregatik, irisgarritasun diagnostikoari uztartutako ondorioek ez dute berariazko a
ipamenik sartzen esku-hartze tarte horretan –Deustu eta A
lde Zaharra– sartutako geltokiei buruz. Hala eta guztiz ere, eranskinen idatz zatian ekipamendu hauetako bakoitzaren irisgarritasun egoerari buruzko ikuskatze fitxak bildu dira.
Korridore honen ezaugarria da geltoki oso zaharrak edukitzea, irisgarritasunaren gaian gabezia ugarirekin.
4.3.1. Kanpoko irisgarritasuna
Hiri inguruneetako ezaugarri funtzionalak ezberdinak dira ekipamendu batzuetatik beste batzuetara, baina, orokorrean, lineako geltoki ugarik ez du egokituriko ibilbiderik haietara iristeko. Ezaugarritzat dute industria inguruneetan kokaturik egotea, ibilgailuen trafiko biziko eremuetan, malda malkartsuko ibilbideetan, galtzadarrizko zoladura edukiz, eta a
bar.
alt="Derio: a
zpiko igarobidea oso malda malkartsuko a
rrapalarekin. A
rgiztapen gutxi" />
alt="Larrondo-Loiu: industria ingurunea. Oinezkoentzako sarbide zaila. Malda oso malkartsua, laguntzeko eskubandarik gabe eta egoera txarrean dagoen zoladurarekin" />
alt="Lekunbiz-Zamudio: oinezkoentzako sarbidea trafiko handiko galtzada baten ondotik igarotzen da, eta espaloirik gabeko eta malda handiko tarte batean a
maitzen da" />
alt="Zamudio: espaloi estua trafiko biziko galtzadaren ondoan. Egokitu gabeko sarbide a
rrapala" />
Puntu honetara iritsita, a
ipatzekoa da hiri lurzoruaren gainean ez dagoela gidatzeko ukimen elementurik, horien bitartez ikusmen urrituek geltokien kokalekua topatu a
hal izan dezaten.
4.3.2. Barruko irisgarritasuna
4.3.2.1. Geltokirako sarbidea (eraikinaren a
tondoa)
Herrigune nagusietan salbu, Txorierriko korridoreko ekipamenduek ez dute eraikinik. Orokorrean, a
tondorako sarbidea kaletiko pasagune batetik egiten da, kanpotik joan-etorriak egitea errazten duen oztoporik gabeko sarrera garbien bitartez.
Aitzitik, kontrako a
dibide gisa, Lezamako geltokia a
dierazi behar da. A
tentziorik ez duen ekipamendu baten a
urrean gaude, eta bertako a
tondora kanpotik iristeko ohiko a
teak erabili behar dira, as
tunegiak direnak hain zuzen.
alt="Lezama: a
tondora iristeko a
teak itxita daude. As
tunak dira mugitu nahi direnean" />
4.3.2.2. Nasarako sarbidea. Nasen a
rteko joan-etorria
Ibilgailura iristearekin batera, hau da gabezia gehien a
geri dituen irisgarritasuneko beste a
lderdi bat.
Lineako ekipamendu as
ko nasa bakarrekoak dira. Oztopo nagusiak hauetan daude: nasara iristeko egokitu gabeko a
rrapalak egotean eta, funtsean, trenbideak gurutzatzeko gainazaleko trenbide-pasaguneak egotean. Horiek edozein pertsonaren segurtasuna jartzen dute a
rriskuan, haren mugikortasun maila zein den a
lde batera utzita.
alt="Eloletxerri: nasara iristeko a
rrapala, malda malkartsuarekin eta peraltearekin. Laguntzeko eskubandarik gabe" />
alt="Larrondo-Loiu: nasara iristeko egokitu gabeko a
rrapala. Neurriz gaineko malda eta peraltea" />
alt="Zamudio: gainazaletik derrigor egin beharreko bidea nasara iristeko" />
alt="Kurtzea-Lezama: nasara iristeko egokitu gabeko a
rrapala. A
rrapala maniobrak egiteko a
ukera gutxi ematen duen eremu batean a
maitzen da, eta, gainera, ibilbidearen a
maieran zutoin bat dago maniobrak egitea mugatzen duen oztopo gisa" />
Geltokietako a
tondoak oztopoetatik libre daude eta maniobrak egiteko behar besteko a
ukera ematen dute intereseko puntuetara joan-etorri a
utonomoa bermatzeko. A
itzitik, espazio berdin hauek ez dute hankaz ukitzeko gida zerrendarik, kontraste kromatiko nabarmenekoak, horien bitartez ikusmen urrituei bertan dauden zerbitzuetara iristea a
halbidetzeko.
4.3.2.3. Geltokiko / nasako zoladura. Segurtasuneko seinaleztapena
Orokorrean, geltokietako a
tondoek zoladura trinkoa, gogorra eta irristatzeen a
urkakoa dute, baina inguruabar hori ez da nasetan ikusten. Zenbaitetan, zoladurak hain hondamen handia a
geri du, mugikortasun urriko pertsonaren joan-etorria ez duela batere errazten.
alt="Lekunbiz-Zamudio: zoladura hondatua segurtasun seinaleztapenik gabe" />
alt="Elotxelerri: zoladura oso hondatua zenbait eremutan" />
Nasa guztiek ez dute derrigorrezko segurtasun seinaleztapena –zerrenda kromatikoa eta botoiez eratutako ukimen zerrenda–. A
plikatu beharreko a
raudiak exijitu egiten du nasaren ertza seinaleztatzeko zerrendak markatu egin behar direla jarraikako 50 cm-ko zabalera duen zerrenda tarte batekin eta hura irristatzeen a
urkakoa, egitura berezikoa eta hori kolore fosforeszentekoa izan behar dela inguruko zoladurarekin kontrastatze a
ldera.
4.3.2.4. Leihatilak (salmenta eta informazioa)
Lineako geltoki gehienak a
tenditu gabeko instalazioak dira (15etik 12), beraz, a
lderdi honetan irisgarritasunaren gainean egindako a
zterlana ez da bereziki a
dierazgarria. Edonola ere, beharrezkoa da a
ipatzea erabiltzaileari a
rreta emateko langileak dituzten geltokietan leihatilak garaiera baxuagoan jarritako tarte egokitu bat eduki behar duela.
Jarraian erantsi den taulak erakutsi egiten du zein den erlazioa zerbitzatutako geltokien eta komunikazio sistemen banaketaren –interfonoaren bidez– a
rtean Txorierriko lineako geltokietan.
Iturria: Eusko Tren.
Orokorrean, leihatilara iristeko bidea ez dago baldintzatuta oztopoekin.
4.3.2.5. A
ltzariak (eserlekuak, baliogabetzaileak, a
utosalmentako makinak)
Geltokietako a
ltzariek garbi islatzen dute instalazioek bizi duten zahartze egoera eta, horrekin batera, irisgarritasun eta ergonomiaren a
lorreko gabezia.
Beste korridore batzuetan bezala, eserleku modelo a
nitz topatu dugu, eta horiek ez dituzte erabat betetzen indarreko a
raudiak exijituriko parametroak. Mugikortasun urriko pertsonentzat utzitako berariazko eserlekurik ez dago, ezta euskarri iskiatiko osagarririk ere.
alt="Eserleku modelo ezberdinak" />
alt="Eserleku modelo ezberdinak" />
alt="Eserleku modelo ezberdinak" />
alt="Eserleku modelo ezberdinak" />
Txartelak baliogabetzeko dauden gailuek igarotzeko zabalera egokia (800 mm gutxienez) uzten dute gutxienez, mugikortasun urriko pertsonen joan-etorria errazte a
ldera. A
ipatzekoa da garrantzitsua dela mugikortasun urriko pertsonari igarotzeko denbora gehiago ematea, hark joan-etorria segurtasunez eta funtzionaltasunez egin a
hal izan dezan.
Autosalmentako makinei dagokienez, a
tenditu gabeko geltokietan garrantzi handiagokoak, ikusi da linean EuskoTrenek erabili ohi dituen bi modeloak daudela.
Modelo modernoak, zaharra baino as
koz ere funtzionalagoa bada ere, garaiera desegokian ditu ordainketa zirrikituak (>1,20 m) eta ez dago egokituta ikusmen urrituentzat.
alt="Autosalmentako makinak (modelo modernoa eta zaharra)" />
4.3.2.6. Komunak
Txorierriko korridoreko geltokiek, a
gian a
ldirikoen linea bat izateagatik, ez dituzte komun higieniko publikoak beren instalazioetan.
Erantsi den taulak korridoreko komun zerrenda jasotzen du:
Iturria: Eusko Tren.
4.3.2.7. Informazio eta komunikazio sistemak
Jarraian erantsi den taulak Txorierriko korridoreko geltokietan dagoen komunikazio eta informazio sistemen hornidura biltzen du.
Iturria: EuskoTren.
Instalazio gehienek a
hozko komunikazio sistema bat instalaturik dute –interfono bidez–. Halaber, instalazio nagusiek informazioa megafoniaz eta teleadierazgailuen bitartez eskuratzeko sistema a
kustikoak eta bisualak dituzte.
Informazio estatikoari dagokionez, panelen kokalekuak, plano bisualak eta edukien tamainak ez dute as
kotan errazten erabiltzaile guztiak hurbiltzea eta hura irakurri a
hal izatea.
alt="Informazio panela irakurketa plano garaian" />
alt="Ahoz komunikatzeko interfonoa. Horman kuadro urdina, irudiaren eskuineko a
ldean" />