2.6. Ibilgailuen irisgarritasuna
2.6.1. Gipuzkoako a
ldirikoen zerbitzua
Aldirikoen zerbitzuak Gipuzkoan (A1 - Irun-Brinkola linea) hurrengo material mugikorrarekin ematen dira:
– 2010: 10 UT-446 eta 2 UT-440R
Gurpil a
ulkientzat gordetako zoko bat duten unitateak dira, baina horietan trenaren plataformak a
geri duen garaierak ez du erlaziorik nasaren mailarekin eta horrek zaildu egiten du nabarmen mugikortasun urriko pertsonak trenera iristea. Gurpil a
ulkien erabiltzaile diren pertsonen kasuan, trenera sartzea erabat galarazten dute baldintza horiek.
Erlazio horretan dagoen "gap" bertikal-horizontala a
ldatu egiten da a
intzat hartutako geltokia edo geralekua gorabehera, eta horrek a
re gehiago zailtzen ditu nasetan egin beharreko berriztatze jarduerak.
alt="Bereizketa bertikal-horizontal handia nasaren eta trenaren a
rtean" />
alt="Irisgarritasun zaila mugikortasun urriko pertsonentzat" />
alt="Eserlekuen barrualdeko konfigurazioa UT-446etan" />
Irisgarritasunaren gaian, UT-446 hauek hurrengo ezaugarriak dituzte:
– Plataforma baxuak eta mailak pasillora iristeko.
– Pasillo estuak.
– Bagoi estankoak. Igarotzeko zailtasuna.
Renferen Irisgarritasun Plana 2014 delakoak erabat irisgarria izango den material mugikorra sartzea du helburuen a
rtean, Donostiako guneko a
ldirikoen zerbitzuan. Material ibiltari honen a
dibide CIVIA trenak dira.
Material berriaren iritsiera pixkanakakoa izango da, jarraian datorren berriztapen egutegi honi jarraiki:
– 2012: 6 UT-446, 2 UT-440R eta 6 CIVIA tren.
– 2014: 12 CIVIA tren.
Flota pixkanaka modernizatzeko ezarri den egutegiaren a
rrazoia Nasak berriztatzeko plana gauzatzeko behar den denbora da. Berriztatze hori gauzatzen a
ri da, eta horrekin bereizketa tarterik gabeko nasa-plataforma erlazioa bermatuko duten instalazioak (goratuz edo beheratuz) egokitu nahi dira.
alt="Eserlekuen barruko konfigurazioa CIVIAtan" />
2.6.2. Bizkaiko a
ldirikoen zerbitzua
Aldirikoen zerbitzuak Bizkaian (bertakoak dira A
1-Bilbo A
bando-Santurtzi, A
2-Bilbo A
bando-Muskiz eta A
3-Bilbo-Urduña) UT-446ekin ematen dira erabat. Zehazki, egungo flotak (2010. urtean) 21 tren ditu.
Gipuzkoan bezala, hemen ere a
razo nagusiak nasaren eta trenaren a
rteko erlaziotik sortzen dira, ibiltezina baita erabat. Gainera, zenbait geltokitan segurtasunerako a
rrisku a
dierazgarria dago, baita pertsonaren beraren mugikortasun maila edozein dela ere.
alt="Bereizketako "Gap" horizontala nasaren eta trenaren a
rtean" />
alt="UT barrualdeko konfigurazioa" />
alt="Bereizketako "Gap" bertikala nasaren eta trenaren a
rtean" />
Renferen Irisgarritasun Plana 2014 delakoak material ibiltaria berritzea eta CIVIA unitateak Bizkaiko lurraldean jartzea hartzen du. Hala eta guztiz ere, nasak egokitzeko jarduerak kostu handikoak dira eta, zenbait kasutan, a
biadura handiko sarea Bilbora iristea definitzearen baldintzapekoak dira.
Hori dela eta, testuinguru hau ikusita, bestelako konponbide gisa pentsatu da UT-446 trenak egokitzea hirugarren bagoi irisgarri bat sartzearen bitartez. Kotxe berri bat izango litzateke, zoru baxua edukiko lukeena, eta multzo osoaren erdigunean kokatuko litzateke. Bertan, toki garbi bat edukiko litzateke gurpil a
ulkia erabiltzen duen pertsona kokatzeko, eta toki berdinean komun unibertsal bat ere edukiko litzateke.
Iturria: Renfe
2.6.3. Eskualde izaerako zerbitzuak
EAE penintsulako gainerako tokiekin lotzen duten eskualde izaerako zerbitzuak (distantzia ertainekoak eta ibilbide luzekoak) hiru unitate mugikor motarekin ematen dira:
– UT-470; unitate horiek zaharkituta daude erabat eta ez dira irisgarriak mugikortasun urriko pertsonentzat.
– A
LVIA trenak. As
koz ere modernoagoak eta funtzionalagoak dira, eta gurpil a
ulkia erabiltzen duten pertsonentzako gordetako plaza bat dute.
– 449 Serieko a
le erosi berriak. Mugikortasun urriko pertsonentzat berariazko sarbidea dute, gurpil a
ulkiarentzat gordetako tokia eta komun egokitua.
2007. urtetik a
urrera, Renfek eta A
DIFek A
TENDO konpromisoa hartu dute. Hori zerbitzu pertsonalizatu bat da, trenbide sareko geltoki nagusietan ematen dena joan-etorriak egiteko zailtasunak dituzten bidaiariek trenbide zerbitzuak eskuratu eta erabiltzea errazteko eta hori bermatzeko. Zerbitzua pixkanaka finkatu da gure geografian barrena, eta, gaur egun, Donostia Iparraldeko, Irungo, Bilbo-Abandoko eta Vitoria-Gasteizko geltokietan topa daiteke.