A-3 lineak Nerbioi harana egiten du eta Bilbo-Tuterako trenbide zaharrari dagokio. Bertatik, a
ldiriko trenak igarotzeaz gain, Bizkaia Lautadarekin komunikatzen duten tren guztiak ere ibiltzen dira, bai merkataritzakoak, bai distantzia ertain eta luzeko trenak ere.
Korridore honetan nahastu egiten dira eredutzat jo daitezkeen geltokiak (Miribilla Bilbon eta A
murrio Iparraldea) oso egoera kaskarrean dauden geralekuekin. Hondamen hori ez da bakarrik irisgarritasun fisikoari dagokionez ikusten, baizik eta, baita ere, pertsonaren ergonomiaren ikuspegitik, hau da, joan-etorrian segurtasuna, erosotasuna eta funtzionaltasuna ematen duten a
lderdi horien guztien ikuspegitik.
2.4.1. Kanpoko irisgarritasuna
Kanpoko irisgarritasunari buruz esan egin behar da A
-3 lineak funtzionaltasun benetan zalantzagarriko geraleku multzoa duela, oinezkoentzako dauden sarbide zailak ikusita behintzat. Zenbait kasutan, hirigintzaren a
ldetik ingurunearekin a
purtzen duten instalazioak dira.
Oinezkoentzako ingurune oso zailak daudela egiaztatu da, hiriguneetatik urrun eta ia ibiltezinak. Ibilbideek malda malkartsuetan behera a
biarazten dute pertsona, zolatu gabeko bidexka estuetatik igaro behar izatea eta eskailera tarteak jaitsi edo igo behar izatea.
Industrialdeetan kokatzen diren geralekuez a
ri gara, ibilgailu pribatuarekin iritsita ere sarbide zaila duten eremuetan, edo ibilgailuen trafiko biziko guneetan kokatzen direnez bestela.
alt="Ollargan: geltokira iristeko egokitu gabeko eskailera tarteak" />
alt="Basauri: sarbidea malda malkartsu baten bitartez" />
alt="Bakiola: geralekura sartzeko bidexka. Ibiltezina. Beste sarbidea egokitu gabeko eskailera tartearen bitartez egiten da" />
alt="Iñarratxu: sarbidea egokitu gabe dagoen eta malda malkartsua duen bidexkaren bitartez. Beste sarbidea egokitu gabeko eskailera tartearen bitartez egiten da" />
Neurri txikiagoan, nahiz eta herrigune garrantzitsuei zerbitzua emateagatik a
dierazgarria izanez halaber, a
ipatzekoa da hurrengo geltokietan oinezkoentzako ibilbideek duten konfigurazioa:
alt="Ugao Miraballes: oinez iristeko ibilbideak eskailera tarte bat edo egokitu gabeko a
rrapala hartzen ditu, gehiegizko malda eta peraltearekin" />
alt="Arrigorriaga: gainalde batean kokatzen den geltokia. Oinezkoek kaletik bertara iristeko egin behar duten ibilbideak eskailerak hartzen ditu batetik eta, bestetik, malda luzeko a
ldapa bat" />
Hankaz ukitzearen ondotik gidatzeko zerrendak daudela ikusi da zenbait ekipamenduren hurbileneko oinezko ingurunean (adibidez A
murrio-Iparraldean).
alt="Amurrio-Iparralde: kanpoaldeko oinezko ibilbidea hankaz ukitzeko zerrendarekin, ikusmen urrituei informazioa eta oharra emateko" />
2.4.2. Barruko irisgarritasuna
Azpiegituraren barruko irisgarritasunari buruz zera a
zpimarratzen dugu:
2.4.2.1. Geltokirako sarbidea (eraikinaren a
tondoa)
Korridoreko ekipamendu gutxik du elkartutako eraikina eta a
tondoa. Daudenetan, mugikortasunerako oztopo nagusia ohiko a
teen kokalekua da, sarbidea estutzen baitute bi orriak irekita ez egoteagatik.
Oso deigarria da Laudioko geltokiaren egoera, Bilbon kokaturikoak eta gero ziurrenik lineako garrantzitsuena izaki. Irudiek mugikortasun urriko pertsonei geltokira sartzea eragozten dieten mugak islatzen dituzte –mailak eta a
te estuak–.
alt="La Peña: eraikinera sartzeko ohiko a
teak. Estuak eta as
tunak" />
alt="Laudio: eraikinera iristeko eskailera tarteak eta mailak gainditu behar dira sarreran" />
alt="Amurrio: sartzeko a
te estuak. Beharrezkoa da bi orriak irekita egotea barrualderantz sartzea errazteko" />
alt="Laudio: iristeko eskailera tartea eta mailak gainditu behar dira a
tondoaren hasieran" />
Ate a
utomatizatu guztiek dituzte seinaleztapenerako zerrenda horizontalak kontraste kromatiko a
dierazgarriarekin.
alt="Miribilla: a
te a
utomatikoak seinaleztapenerako zerrendekin " />
2.4.2.2. Nasarako sarbidea. Nasen a
rteko joan-etorria
Inolako zalantzarik gabe, ibilgailuaren irisgarritasunaren ondoren, hau da trenbide a
zpiegitura osoan a
razo eta kezka gehien sorrarazten duen a
lderdia, eta ez bakarrik irisgarritasunaren ikuspegitik, baita pertsonaren segurtasunaren ikuspegitik ere.
Lineako geltokien erdiak gainazaleko derrigorrezko pasagunea du nasen a
rteko joan-etorrirako; hau da, ez dute eraikuntza elementurik edota mekanismorik trenbideetatik ibili behar izatea saihesteko. Hori, bere horretan a
rrisku handia bada ere edozein erabiltzaileren segurtasunerako, a
re a
razo larriagoa bihurtzen da mugikortasun urriko pertsonen kasuan.
Gainera, zoladuraren egoerak eta trenbide-pasaguneen kokalekuak berak (kurban geltoki as
kotan) a
reagotu egiten dute modu a
dierazgarrian haien gainetik igarotzeko a
rriskua.
Egoera hori ikusita, presazkoa da A
DIFek lehentasunezko esku-hartze plan bat gauzatzea.
Bestalde, beharrezkoa da a
zpimarratzea hirigune nagusietako geltokietan salbu, horietan eraikuntza elementuak dituztelako eta zenbaitetan baita nasetara joateko eta haien a
rtean mugitzeko mekanismoak ere, gainerako ekipamenduetan nasetara iristearen a
razoa gaineko edo a
zpiko pasabideen bitartez konpontzen dela, egokitu gabeko a
rrapalekin edo eskailera tarteekin.
alt="Basauri: geltokia kurba batean (ikuspen gutxi). Trenbide-pasagune oso a
rriskutsua. Trenbidera jaisteko maila bat dago" />
alt="Bakiola: taulez eratutako igarobidea ibilbide konkorrarekin; horrek trenbideen gainean ibiltzea zailtzen du" />
alt="Arbide: nasara iristeko egokitu gabeko a
rrapala. Neurriz gaineko malda eta peraltea" />
alt="Salbio: nasa sestra beheratuan. Iristeko dauden eskailerak egokitu gabe daude. Zoladura irristakorra" />
alt="Ollargan: nasa a
rteko lurpeko pasabidea, garaiera bikoitzean jarritako eskubandarik gabe ibilbidearen bi a
ldeetan" />
Aintzat hartuz gero korridoreko ekipamendu gehienetan ez direla segurtasuneko eta funtzionaltasuneko gutxieneko betekizunak betetzen, badirudi logikoa dela pentsatzea instalazio hauetan ez dela egongo ikusmen urrituei zuzendutako informazio eta laguntza elementurik. Zentzu horretan, ikusi da gida zoladurarik ez dagoela geltokian barrena ibiltzea errazteko eta hartan eskaintzen diren zerbitzuak topatzeko.
2.4.2.3. Geltokiko / nasako zoladura. Segurtasuneko seinaleztapena
Orokorrean, a
tondo eta nasetako zoladurak propietate egokiak ditu trinkotasunari, gogortasunari eta irristatzearen a
urkako gaitasunari dagokienez. Hala eta guztiz ere, ikusi a
hal izan da trenbide-pasaguneak direla hondamen egoera handiena a
geri dutenak, eta horrek a
rriskua eta gainazal horietatik egin beharreko joan-etorrien zailtasunak a
reagotzen ditu.
alt="Taulez egindako trenbide-pasagunea. Irtenguneekin eta irregulartasunekin konkortutako zoladura" />
Ia geltoki guztiek dituzte gabeziak nasetako segurtasun seinaleztapenetan: ez dago hankaz ukitzeko botoirik edota zerrenda kromatikorik.
alt="Ohartarazteko ukimen botoirik ez duen nasa" />
2.4.2.4. Leihatilak (salmenta eta informazioa)
Enpresa eragileko langileek a
tenditutako geltokiek ez dute leihatila egokiturik, ezta hiriburuko ekipamenduetan ere: ez Bilbo A
bandon, ez Miribillan.
Leihatilara iristeko bidea oztopoetatik salbu dago, eta, horri esker, erabiltzailearen zirkulazio librearen eta maniobrak egiteko a
ukeraren a
lde egiten da.
2.4.2.5. A
ltzariak (eserlekuak, baliogabetzaileak, a
utosalmentako makinak)
Alderdi honen diagnostikoak A
-1 Bizkaia korridoreko kapitulu homologoan a
dierazitakoari heltzen dio.
Aitzitik, beharrezkoa da a
zpimarratzea hurrengo geralekuek a
geri duten a
ltzari nahiz bidaiariarentzako zerbitzu elementuen falta nabarmena: Basauri, Bakiola, A
rrankudiaga, A
rbide, Laudioko Santa Kruz, Luiaondo, Salbio eta Iñarratxu. Inguruabar horrek ez du joan-etorriaren segurtasunaren, erosotasunaren eta ergonomiaren a
lde egiten.
2.4.2.6. Komunak
A-3 korridoreko geltokietan egindako behaketetan ez zen komun higieniko publikorik ikusi, Bilbo A
bandoko geltokian ez bada.
2.4.2.7. Informazio eta komunikazio sistemak
Bilbo A
bando, Miribilla, La Peña, Ollargan eta Laudioko geltokietan (zirkulazio faktorea badago[20]) bakarrik iragartzen da megafoniatik trenen irteera eta iritsiera.
Informazio dinamiko bisualari dagokionez, hiriburu bizkaitarreko ekipamenduek bakarrik dituzte informazio teleadierazgailuak.
Gainerako instalazioetan ez zaio erabiltzaileari bestelako komunikaziorik ematen, informazio estatikotik harago.
alt="Informazio teleadierazgailuen monitorea Miribillan" />
alt="Informazio panelak A
murrion. A
ltzarien eta idatzitako informazioaren kokalekuak ez du errazten hartara hurbildu eta irakurri a
hal izatea" />