A-2 lineak Meategi Gunea bezala ezaguna den eskualdea egiten du. Garai batean, trenbide ugari egon zen bertan eta haien funtzio nagusia eremu horretako burdin meategiei garraio zerbitzua ematea zen. A
ldiriko trenez gain, Bilboko Portura zihoazen merkataritzako tren batzuk ere bertatik igarotzea a
urreikusi zen (A1 linea ez delako gai eskari guztia xurgatzeko). A
itzitik, bide bakarreko trazatua eta bazterbide gutxikoa denez, ezinezkoa izan zen.
A2 lineak trazatua partekatzen du A
1 korridorearekin, Bilbotik Barakaldoko geltokiraino. Gallartan linea bitan zatitzeko proiektu bat dago, Bilboko Portura trenbidez iristeko Seranteseko tunela gauzatzeagatik.
Linea horri dagokionez, a
dierazi egin behar da irisgarritasun diagnostikoa oinarritu egiten dela korridorean partekaturikoa ez den tarteko geltokien balorazioan, hain zuzen ere Galindotik Muskizera doan tarteko geltokien balorazioan. Helburua A
-1 Bilbo A
bando-Santurtzi linean egindako a
zterketarekin gainjartzeak saihestea da.
A-2 lineak egoera eskasean dagoen geltoki eta geraleku multzoa hartzen du, eta gabezia handiak ditu irisgarritasunari dagokionez. Halaber, ekipamendu batzuk gabezia garrantzitsuak a
geri dituzte bidaiariarentzako segurtasunean, ergonomian eta erosotasunean.
2.3.1. Kanpoko irisgarritasuna
Kanpoko irisgarritasunari buruz a
dierazi egin behar dugu A
-2 linean a
zterketaren xede den geltoki tartearen ezaugarria dela oinezkoentzako ingurune zailak edukitzea. Oztopoz jositako ibilbideak dira eta horiek ez dute mugikortasun urriko pertsonaren joan-etorri a
utonomoaren eta seguruaren a
lde egiten.
Oztopoak esaten denean, nagusiki, hurrengoei buruz a
ri gara: eskailera tarteak dituzten ibilbideak, egokitu gabeko a
rrapalak, malda malkartsuak, trafiko biziko inguruneetan egotea. Horiek zorrozki baldintzatzen dute joan-etorriaren funtzionaltasuna eta baita pertsonaren segurtasuna bera ere.
alt="Galindo: ekipamendura sartzeko oinezko ingurunea paraleloki doa trafiko biziko galtzada batekin. Espaloiak malda malkartsua du" />
alt="Muskiz: beheratu gabeko oinezkoentzako zebra-bidea. Espaloi estua sarrerako a
rrapalara iritsi a
hal izateko" />
alt="Ortuella: a
rrapalara iristeko a
ldez a
urretik oinezko ibilbide bat egin behar da malda malkartsuko a
ldapa baten eta irregulartasunez beteriko zoladuraren bitartez" />
alt="Gallarta: oinezkoen ibilbidea malda malkartsuko a
ldapa batetik igarotzen da" />
Egoera islatzeko ildo honi dagokionez, beharrezkoa da a
ipatzea ez dagoela gidatzeko ukimen elementurik hiri inguruneetako zoladuretan, horiek lagungarri izan daitezen ikusmen urrituentzat garraio ekipamenduak topatzeko.
2.3.2. Barruko irisgarritasuna
Azpiegituraren barruko irisgarritasunari buruz zera a
zpimarratzen dugu:
2.3.2.1. Geltokirako sarbidea (eraikinaren a
tondoa)
Galindo eta Muskiz a
rteko lineako geltoki gutxitan daude bidaiariak egoteko a
tondoak. Horien guztien a
rtetik, deigarria da linea a
maierako geltokiaren egoera, Muskizekoa, a
legia. Bertan, eraikinera sartzeko a
rrapala ez dago behar bezala egokiturik, eta a
tondora sartzeko a
te estuak erabili behar dira.
alt="Muskiz: egokitu gabeko sarbide a
rrapala. Barandaren helburua babeslea da, eta ez laguntzailea. Bi a
ldeetan ez daude garaiera bikoitzean jarritako eskubandak. A
te estuak –orri bakarra irekita–" />
2.3.2.2. Nasarako sarbidea. Nasen a
rteko joan-etorria
Nasarako sarbidea oso zaila da mugikortasun urriko pertsonentzat A
-2 lineako geltokietan.
Galindo eta Muskiz a
rteko tartean dauden instalazio gehienak nasa bakarrekoak dira, eta horrek, hasiera batean, joan-etorriaren segurtasunaren a
lde egiten du. A
itzitik, geltoki hauetan nasetarako sarbideak nekez egiten dira maila berean edo erabiltzailearen erabateko irisgarritasuna bermatzen duten elementu mekaniko edota eraikuntzakoen bitartez.
Egokitu gabeko a
rrapalak, eskailera a
rriskutsuak eta a
rgi gutxiko lurpeko pasabideak, eta a
bar daudela ikusi da. Hori larritasun gehiago edo gutxiagorekin errepikatzen da a
ztertutako tarteko bederatzi geltokitik seitan.
alt="Galindo: nasara iristeko egokitu gabeko eskailera tarteak (mailarterik gabe). A
rriskutsua. Ez dago inolako segurtasun seinaleztapenik" />
alt="Trapagaran: lurpeko pasabidea trenbideetara sartzeko egokitu gabeko eskailerekin. Ez dago segurtasun seinaleztapenik" />
alt="Putxeta: nasara iristeko a
rrapala ez dago egokiturik eta a
kastuna da. Zoladura irristakorra" />
alt="Familia santua: trenbideetara iristeko egokitu gabeko eskailera tarteak. Ez dago inolako segurtasun seinaleztapenik" />
Sarbideetan gutxieneko segurtasun betekizunak betetzen ez badira, ulergarria da gidatzeko elementurik ere ez izatea (ukimen zerrendak) ikusmen urrituentzat.
2.3.2.3. Geltokiko / nasako zoladura. Segurtasuneko seinaleztapena
Galindo-Muskiz tarteko geltokietako a
tondoek zoladura trinkoa, gogorra eta irristatzeen a
urkako propietate onekoa a
geri dute. A
ldiz, nasa batzuk hondamen egoera handiagoa a
geri dute, irregulartasunak, peralteak eta lurzoru irristakorrak edukiz.
Ia geltoki guztiek dituzte gabeziak nasetako segurtasun seinaleztapenetan: ez dago hankaz ukitzeko botoirik edota zerrenda kromatikorik.
alt="Ortuella: zoladura zirrikituekin, irregulartasunekin. Ez dago segurtasun seinaleztapenik" />
alt="Putxeta: baldintza kaskarretan dagoen zoladura. Ez dago segurtasun seinaleztapenik" />
2.3.2.4. Leihatilak (salmenta eta informazioa)
Azterlanaren xede den tarteko geltokiak zerbitzatu gabeko instalazioak dira gehienbat (enpresa eragileko langilerik gabe). Inguruabar hori dela eta, a
re garrantzitsuagoa da a
utosalmentako makinak eta txartela baliogabetzekoak egokitzea irisgarritasun unibertsalaren irizpideen ondotik.
Atondoa duten geltokietan, leihatilarako sarbidea oztopoetatik libre dago eta horrek pertsonaren zirkulazio as
kearen a
lde egiten du.
2.3.2.5. A
ltzariak (eserlekuak, baliogabetzaileak, a
utosalmentako makinak)
Alderdi honen diagnostikoak A
-1 Bizkaia korridoreko kapitulu homologoan a
dierazitakoari heltzen dio.
Aitzitik, beharrezkoa da puntu honetan a
zpimarratzea a
ztertutako tarteko ekipamenduetan a
ltzariak eta zerbitzuak falta direla a
rgi eta garbi. Inguruabar horrek ez du bidaiariaren segurtasunaren eta ergonomiaren a
lde egiten joan-etorrian zehar.
2.3.2.6. Komunak
Galindo eta Muskiz a
rtean partekatzen ez den tarteko geltokietan komun higieniko publikoak falta direla egiaztatu da.
2.3.2.7. Informazio eta komunikazio sistemak
A-1 korridorean sartutako geltokiek salbu, A
-2ko ekipamendu esklusiboek ez dute informazio teleadierazgailuen eta megafoniaren bitartez emandako informazio dinamikoko sistemarik.
Informazio estatikoa da garraio zerbitzuei buruzko informazioa hornitzeko bide bakarra. Zenbaitetan, informazio zutoinen kokalekuak, irakurketa planoak eta edukien tamainak ez dute informazioa eskuratzea bermatzen.
alt="Ortuella: panelaren irakurketa oztopatzen duten a
ltzariak" />