1. Oharrak eta datu orokorra
Estatistikazko kapitulu honetan barrena, Ar
arteko erakundearen jardueraren ikuspegi orokorra eskaintzen ahaleginduko gara, zifratan. Horrela, erakundeari bide ezberdinak erabiliz egin dizkioten kexei buruzko datuak bereiziko ditugu, baita zuzeneko ar
retarako hiru bulegoen jarduera ere, euskal herri-administrazio bakoitzari dagozkion kexen gaineko datuak bilduko ditugu, eta horiek lurraldeen ar
abera nola banatuta dauden eta prozeduraren zein fasetan dauden adieraziko dugu.
Era berean, euskal herri-administrazioak Ar
artekoarekin lankidetzan zenbateraino ar
itu diren jakiteko informazioa ematen da.
Kapitulu honetan beste atal bat sartu dugu, alegia, Ar
artekora etortzen diren pertsonen profilari buruzkoa, baita inkestetan gure lanaz ematen diguten iritzia ere.
Laburbilduz, informazio sistematizatu horren bidez, kapitulu honetan 2014ko jarduerari buruzko informazio kuantitatibo guztia agertzen da.
Aurreko txostenean esan dugun bezala, Ar
artekoak garrantzizkotzat jotzen du jardueren kontzeptu zabalaren barruan bi alderdiok ikusaraztea: batetik, herritarren erreklamazioen esparruan egiten duen lana, hau da, kexak eta aholkularitza hainbat modalitatetan, eta, bestetik, bestelako jarduerak, politika publikoak ebaluatzeko egiten direnak, eta, beraz, Ar
artekoan eskuarki planteatzen diren kasu konkretuez harago doazenak.
Eremu horretan, hainbat tresna erabiltzen dira, denak ere Ar
artekoaren lan-arlo bakoitzaren urteko jarduera-planean egituratuak: bilerak administrazioekin, bilerak gizarte zibileko elkarteekin eta erakundeekin, ikuskapen-bisitak eta ofiziozko jarduerak.
Arartekoak 2014an egin duen jardueraren zenbakizko gutxi gorabeherako datuak estatistikari eskainitako kapitulu honetan kontsulta daitezke.
Arartekoaren web orrialdea euskal herritarrei informatzeko eta haiekin harremanetan egoteko bide bihurtu da; horixe erakusten du aurten 100.000 bisita jaso izanak eta 200.000 orrialde ikusi izanak.
Oro har, 2014an, herritarrentzako laguntzarekin eta administrazioen kontrolarekin lotutako 8.608 jarduera zenbatu dira eta horietatik 6.378 kexei dagozkie.
2014an herritarrek 6.378 kexa egin dizkiote Ar
artekoari eta ofiziozko 68 espediente bideratzen hasi gara. Informazio horretatik ondorio hau atera daiteke: 2010. urtearen aldean –orduan ikusten hasi ziren krisiaren ondoriorik larrienak– herritarren kexak %45 gehitu direla, ar
razoi askorengatik, baina batez ere eduki ekonomikoko gizarte laguntzen gaineko kexak izugarri ar
eagotu direlako.
2014. urtean, informazioa eta orientabidea eskatzeko egin diren 2.065 telefono-kontsultari erantzun diegu eta 93 bilera egin ditugu era askotako gizarte-erakundeekin (horien gaineko xehetasunak urteko txostenaren V. kapituluan kontsulta daitezke, gizartearekiko harremanei buruzkoa baita). Era berean, 57 bilera egin ditugu zenbait administraziorekin: Eusko Jaurlaritzaren sail eta zuzendaritzekin, aldundiekin, udalekin eta beste erakunde batzuekin.
Ikuskatzeko 8 bisita ere egin ditugu. Horien bitartez, funtzionamendua, baliabideak, kudeaketa-programa, Ar
artekoaren gomendioen betetze-maila eta abar ebaluatu ditugu Udaltzaingoaren 2 polizia-etxetan eta babesik gabeko haurrentzako egoitza-baliabide batean, Hernani eta Astigarragako errumaniarren kokalekua ikustera joan gara, baita Lanbideren 3 bulego ere.
Gainera, eraginkortasunez hartu dugu parte era guztietako ekitaldi, jardunaldi eta gertakizunetan, batik bat gizarte-erakundeek sustaturiko ekimenekin loturikoetan; horrek guztiak ematen du halako ar
rasto bat Ar
artekoak, batez ere erakundea osatzen duten 29 lan-arloetako ar
duradunen ekimenez, egiten dituen jarduera ugari eta askotarikoen inguruan. Esku-hartze horien zehaztapen handiagoa II. eta
III. kapituluetan ematen da, ar
lo horietako urteko jarduera-plana azaltzean.
2014an kexa idatzien gaineko 2.050 espediente ebatzi dira (1.930, 2013. urtean).
Gainera, 1.675 ebazpen eman dira(1.534, 2.013an). Gainontzeko kasuak gerora onartu ez diren kexak dira (beste herriaren defendatzaile batzuekiko bikoiztasuna, epailearen ebazpenaren zain dauden auziak, epai irmoa dutenak, auzibideari ekin diotenak eta abar).
Iaz, kexa eragin zuen administrazioaren jarduera aztertu eta gero, jarduera okerren bat zegoela iritzi diogu azterturiko kexa idatzien %50,84tan (zertxobait jaitsi da 2013. urtekoarekin alderatuta), eta jarduera ez zela okerra kexen %49,16tan.
Eragindako administrazioak kexa sorrarazi zuen jarduera zuzendu eta aldatu du kasuetatik %91,76tan. Gehienetan ez da gomendio formalik egin behar izan administrazioak Ar
artekoaren proposamena onartzeko. Datu horrek –ehunekorik handiena azterturiko urteetan– ar
gi erakusten du, berez, Ar
artekoaren esku-hartzea oso eraginkorra dela.
1. taula.
Ararteko erakundearen esku-hartzearen eraginkortasun-maila
% |
% |
|
Konpondutako jarduera okerra | 91,76 | |
Gomendiorik gabe |
92,63 |
|
Gomendio onartua |
7,37 |
|
Konpondu gabeko jarduera okerra | 8,24 |
1996tik, Ar
arteko erakundeak ar
reta zuzeneko bulegoak dauzka Euskal Autonomia Erkidegoko hiru hiriburuetan. Horri esker, administrazioren batekin ar
azoak dituzten herritarrei hobeto lagun diezaiekegu. Bulegoetan hartutako eskarmentuak erakusten du, gainera, bertan jasotzen aurrez aurreko kexez gain, telefono bidezko kontsulta ugari ere egiten direla, eta erakundeko langileek erantzuten dituztela.
Horregatik, egiten dizkiguten kexak ez ezik, telefonozko kontsultak ere zenbatzen ditugu, ziur baikaude horien bitartez informatzeko lan interesgarria egiten dela pertsonei administrazioekin dituzten harremanetan zein eskubide dituzten adierazten. Horrela, 2014. urtean guztira 6.991 zerbitzu egin ditugu herritarren ar
retarako bulegoetan. Horietatik 4.926 hiru bulegoetako batean aurrez aurre egindako kexak izan dira, eta 2.065tan telefono bidezko aholkularitza eta informazioa eman da.
Bulegoetako jarduerari buruz, 2014ko datuak aurreko urteetakoekin alderatuta aztertzen baditugu, joera berari eusten zaio eta Gasteizko bulegoa da nagusi aurrez aurreko ar
tatze kopuruari dagokionez.
Arreta zuzeneko bulegoetan egindako aurrez aurreko kexetatik zenbat bihurtu diren kexa-espediente
Herritarrei kasu egiteko gure bulegoetan aurrez aurre egindako kexetatik 1.205 bihurtu dira kexa-espediente, hau da, %24,46. Horrek ar
gi erakusten du bulego horietan aholkularitza-lan garrantzitsua egiten dela.
Gainerakoei dagokienez, batzuetan erakunde honen jarduera-eremutik kanpoko gaiei loturikoak ziren; horrenbestez, ezin ziren kexa moduan bideratu; beste batzuetan, agiri gehiago behar ziren edo aurretiazko gestioak egin behar ziren administrazio-organo eskudunetan; eta azkenik, beste zenbait kasutan, azaldutako ar
azoek kexa-espediente bihurtzeko funtsik ez zuten, bisitak aurreko kexa-espediente baten biderapenarekin zuen zerikusia edo erreklamatzaileak bere ar
azo zehatzean zein izapide egin behar zituen jakin nahi zuen.
3. Erregistratutako kexa idatziak
2014. urtean 2.592 kexa idatzi erregistratu ditugu euskal herritarrek hala eskatuta. Gainera, ofiziozko 68 jarduera hasi ditugu.
Horietatik 2.203 tramiterako onartu dira, Ar
artekoak aztertu eta iker ditzan. Geroago, benetan tramiterako onartutakoak sailkatuko ditugu, Ar
artekoaren lan-arloak oinarritzat hartuta.
Onartu gabeko kexa idatziak
Ararteko erakundea sortu eta ar
autzeko 3/1985 Legearen 21. ar
tikuluan adierazten dira zein zertzelada gertatu behar duten herritarren kexak ez onartzeko. Horrela, hainbat ar
razoirengatik onartu ez diren kexak bereizi behar dira: norbanakoen ar
teko gatazka zelako, ordurako auzitegian azalduta zegoen ar
azoren bati buruzkoa zelako (epai irmoa jasota edo epailearen ebazpenaren zain), edo erakunde honen eskumen eremutik kanpo zegoelako.
Nolanahi ere, kexei ahalik eta babes juridikorik handiena eskaintzeko irizpidea mantentzen da; horrela, ahalegina egiten da prozedurazko ar
auak herritarrek egindako kexa onartzearen alde interpretatzeko. Onartu ez diren kexetan, erakundea kexagileari aholku ematen ahalegintzen da beti, hark azaldu dituen ar
azoak konpontzeko egokienak izan daitezkeen bideei dagokienez.
Estatuko Herriaren Defendatzaileari edo beste defendatzaile batzuei bidalitako kexak
Estatuko administrazioaren jardueraren kontrako kexak ez ditu zuzenean Ar
arteko erakundeak bideratzen, administrazio hori ez baitago erakunde honen kontrolpean. Kexa horiek Estatuko Herriaren Defendatzaileari bidaltzen dizkiogu. Gainera, kexa batzuk beste autonomia erkidego batzuetako parlamentuetako ordezkariei igortzen dizkiegu, horien eskumen-eremupean dauden herri-administrazioei dagozkielako.
Estatuko Herriaren Defendatzaileari bidalitako kexak |
83 |
Beste defendatzaile batzuei bidalitako kexak |
2 |
4. Estatistika alorrez alor
Kontuan hartzen badugu kexa idatziak zein ar
lo tematikorekin dauden lotuta, hauxe ikusten da: aurreko urtearen aldean, oro har, behera egin du gizarte eremuarekin lotuta bideratu diren kexa idatzien espedienteen kopuruak. Azken kexa horiek kategoria bakarrean bilduta agertzen ez badira ere, hainbat ar
lotan azaltzen dira, ez bakarrik gizarteratze ar
loan, baizik eta baita ere etorkinen, buru-gaixoen, haur eta nerabeen, adinekoen, etxebizitzaren, espetxeratuen, ezgaituen, eta abarren ar
loetan.
Bideratutako kexak zer ar
lori dagozkion kontuan hartuta, 2014an gutxitu egin dira gizarte bazterkeriaren aurka borrokatzeko bitartekoekin loturiko erreklamazioak: 604 izan dira (2013ko 883 kexen eta 2012ko 1.100 kexen aldean). 604 kexa idatzi horietatik 576k (hau da, ia %96k) Lanbideren jarduera txarrarekin loturiko hainbat ar
azorekin dute zerikusia, eta diru-sarrerak bermatzeko errenta (BE) eta etxebizitzarako prestazio osagarria (EPO) kudeatzerakoan izandako jarduerekin.
Gizarteratze ar
loan ez ezik, jarduera bizia nabari da ar
lo hauetan: herri-administrazioetako langileak, hezkuntza, ar
aubide juridikoa, herri-administrazioen ondasunak eta zerbitzuak, etxebizitza eta ogasuna. Era berean, 2014an kudeatutako kexa idatzien ar
tean, ugariak dira arreta publikoa behar duten taldeei dagozkienak.
Arartekoak bideratu dituen kexa-espedienteetatik ia %50ek eskubide sozialekin dute lotura (hezkuntza, osasuna, gizarteratzea, etxebizitza, e.a.).
Orobat, azpimarratu behar dugu kexa-espedienteetatik %38k gutxi gorabehera (gizarteratze ar
lokoek barne) zerikusia dutela pertsona guztien benetako berdintasun eraginkorra bermatzeko politika publikoekin. Politika horien xedea pertsona jakin batzuei: emakumeak, gizarte bazterkeria pairatzen duten edo pairatzeko ar
riskua duten pertsonak, adinekoak, haurrak eta nerabeak, ezintasunen bat duten pertsonak, homosexualak -gay zein lesbianak- edo transexualak, etorkinak eta kultura aniztasuna, ijitoak, etab., eskubide hori behar bezala gauzatzeko aukera galarazten edo eragozten dieten oztopoak kentzea da.
2. taula.
Hasitako kexa-espedienteen banaketa, jarduera-arloaren ar
abera*
* Azpiarloen ar
abera xehatutako datuak Ar
artekoaren web orrian
kontsulta daitezke, estatistika osoan.
Bideratutako kexa-espedienteek administrazio bakoitzari zer proportziotan eragiten dioten adierazten duten datuak aztertuta, aurreko urteetan bezala, 2014an Eusko Jaurlaritzaren kontra egin dira kexa idatzirik gehienak (%62,11), eta kexa zertxobait ugaritu dira autonomia erkidegoko udalei dagozkienak (%27,92).
Edonola ere, espedienteetan inplikatutako administrazioak ikertzeak ez du esan nahi jarduera okerrik egin dutenik, baizik eta haien jardueraren batek erreklamazioa sorrarazi duela.
Arlo eta administrazio bakoitzari zuzendutako kexen kopurua zuzen interpretatzeko era
Hasiera batean, administrazio jakin baten jarduerek kexa asko eragiten badituzte edo ar
lo zehatz batean kexa anitz jotzen badira, pentsa liteke horrek estua duela herritarrek administrazio horren funtzionamenduaz duten iritzi txarrarekin, zabarkeria, gehiegikeriak edo legez kontrako jarduerak egoteari dagokionez.
Hala ere, ñabardura garrantzitsuak egin behar zaizkio kexa-kopuruaren lehen pertzepzio eta interpretazio horri, ondorioak presaka ez ateratzeko, ondorio horiek okerrak eta bidegabeak izan baitaitezke eragindako administrazioei dagokienez.
Horrela, nahiz eta administrazio jakin baten jarduerak sortutako kexa-kopurua hasiera batean esanguratsua izan, ar
e esanguratsuagoa da −eta hori da egiaz garrantzitsua− zenbat kexatan izan zituen kexagileak erakunde honetara etortzeko moduko ar
razoiak, administrazio batek oker jokatu zuelako. Halaber, erakunde honen iritziz, kexa-kopuruaren datua bera baino garrantzitsuagoa da kasuan kasuko administrazioaren jokabidea, bai ezarritako epean informatzeko betebeharra betetzeko orduan, bai erreklamazioa ikertu edo aztertu ostean emandako ebazpenei dagokienez. Hau da, funtsezkoa da administrazioak gomendioak edo iradokizunak onartzen dituen ala ez egiaztatzea, administrazioak oker jokatu duela antzeman denean.
A. Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorraren aurka (Eusko Jaurlaritza) bideratu diren espedienteak
Eusko Jaurlaritzak eskumen zabala duen ar
loetan (gizarte babesa eta enplegua, hezkuntza, etxebizitza, osasuna, herri-administrazioen zerbitzuko langileak eta segurtasuna) egon da kexa idatzien espediente kopururik handiena.
3. taula.
Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorraren aurka (Eusko Jaurlaritza) bideratu diren espedienteen banaketa, ar
loen ar
abera
B. Foru administrazioen aurka bideratutako espedienteak
Banaketa lurraldeka
Foru aldundien kontrako kexen ar
tean, nabarmentzekoa da behera egin dutela Bizkaiko Foru Aldundiaren aurka bideratutako kexa idatziek, eta, aldiz, gora egin dutela Gipuzkoako (argi eta garbi) eta Ar
abako Foru Aldundien aurkakoek.
Aurreko urteetako joerari eutsiz, adinekoen eta mendeko pertsonen ar
loak eragin ditu foru administrazioen kontrako kexa gehienak.
4. taula.
Foru administrazioen aurka bideratu diren espedienteen banaketa, ar
loen ar
abera
C. Tokiko administrazioen aurka bideratutako espedienteak
Banaketa lurraldeka
Espediente gehienak Bizkaiko udalen aurka bideratu dira, baina kontuan hartu behar da horixe dela lurralderik jendetsuena.
5. taula.
Tokiko administrazioen aurka bideratutako espedienteen banaketa
|
% |
|
Bizkaiko udalak |
223 |
47,65 |
Gipuzkoako udalak |
131 |
27,99 |
Arabako udalak |
81 |
17,31 |
Arabako administrazio batzarrak |
4 |
0,85 |
Bizkaiko mankomunitateak, partzuergoak eta parkeak |
22 |
4,70 |
Gipuzkoako mankomunitateak, partzuergoak |
5 |
1,07 |
Arabako mankomunitateak, partzuergoak eta parkeak |
2 |
0,43 |
6. taula.
Autonomia erkidegoko udalen eta administrazio batzarren aurka bideratutako espedienteak
Arabako udalak |
|
Vitoria-Gasteiz |
54 |
Laudio/Llodio |
4 |
Laguardia |
3 |
Alegría-Dulantzi |
2 |
Elciego |
2 |
Iruña Oka/Iruña de Oca |
2 |
Labastida/Bastida |
2 |
Beste batzuk* |
12 |
Guztira |
81 |
Bizkaiko udalak |
|
Bilbao |
59 |
Erandio |
18 |
Sestao |
11 |
Barakaldo |
10 |
Santurtzi |
10 |
Beste batzuk* |
115 |
Guztira |
223 |
Gipuzkoako udalak |
|
Donostia-San Sebastián |
43 |
Hondarribia |
12 |
Lasarte-Oria |
7 |
Irun |
6 |
Beste batzuk* |
63 |
Guztira |
131 |
* Zerrenda osoa Ar
artekoaren web orrian kontsulta daitezke
estatistika osoan.
Normalean gertatzen den bezala, tokiko administrazioen jarduerek eragindako erreklamazioak modu nahiko homogeneoan banatuta daude udalek eskumen garrantzitsuak dituzten ar
loen ar
tean. Honako ar
loak nabarmentzen dira: ar
aubide-juridikoa, ondasunak eta zerbitzuak, ogasuna, ingurumena, hirigintza eta lurralde antolamendua eta segurtasuna
D. Euskal Autonomia Erkidegoko beste administrazio batzuen aurka bideratutako kexa-espedienteak
Euskal Herriko Unibertsitatearen aurka egindako kexei dagokienez, dezente gutxitu dira iazkoen aldean (15).
7. taula.
Euskal Autonomia Erkidegoko beste administrazio batzuen kontra bideratutako kexa-espedienteak
|
|
Euskal Herriko Unibertsitatea |
7 |
URA – Ur agentzia |
4 |
Gipuzkoako Odontologo eta Estomatologoen Elkartea |
2 |
Arabako Abokatuen Elkarte Ohoretsua |
1 |
Bizkaia Jaurerriko Abokatuen Bazkun Ohoretsua |
1 |
Euskal Herriko Notario Elkargo Txit Prestua |
1 |
Gipuzkoako Delineatzaileen Elkargo Ofiziala |
1 |
Gipuzkoako Albaitarien Elkargoa |
1 |
Haurreskolak |
1 |
Guztira |
19 |
*Arartekoaren web orrian kontsulta daitezke, estatistika osoan, Ar
artekoaren jarduera hasi zenetik (1989) izan duen bilakaerari buruzko datuak.
Azken urteotan ohikoa denez, lurraldez lurralde aurkeztutako espediente idatziak aztertzen baditugu, herritarrei ar
reta emateko bulegoetako aurrez aurreko kexekin gertatu bezala, Ar
abako lurraldea neurriz gain ordezkatuta dago guztizko kopuruan, ziur aski bertan dagoelako Ar
artekoaren egoitza nagusia, baita erkidegoko erakunde komunen –besteak beste, Eusko Jaurlaritzaren– egoitza ere.
Erreklamazioak lurraldez lurralde, 10.000 biztanleko
Lurralde historikoen ar
abera erregistratu diren erreklamazio idatzien jatorriaren konparaziozko azterketa egiteko, lurralde bakoitzetik jasotako kexen kopuru osoa lurralde horretako biztanleriarekin lotuko dugu. Hurrengo koadroan bildu ditugu lurralde bakoitzetik 10.000 biztanleko multzo bakoitzeko jaso ditugun kexei buruzko datuak.
Aurreko urteetan bezalaxe, Ar
aba Lurralde Historikoan egin dira kexa idatzi gehienak Bizkaiarekin alderatuta –biztanle gehien dituena–, eta Gipuzkoan egindakoen bikoitza baino gehiago dira.
* Ar
artekoaren web orrian kontsulta daitezke, estatistika osoan, Ar
artekoaren jarduera hasi zenetik (1989) izan duen bilakaerari buruzko datuak.
Banaketa lurralde bakoitzean
Kexagileak lurralde historikoko hiriburuan ala beste udalerri batzuetan bizi diren, herritarren jokabidea ez dela berdina erakusten du kexa-espedienteen banaketak. Egiaz, Bizkaian eta Gipuzkoan, handiagoa da hiriburutik kanpo bizi diren kexagileen kopurua; Ar
aban, ordea, kexetatik %84,55 Gasteizen bizi direnek egin dituzte.
8. taula.
Kexen banaketa, hiriburuko biztanleek edo lurraldeko gainerako udalerrietako biztanleek egin dituzten kontuan hartuta
Araba/Álava |
|
% |
Vitoria-Gasteiz |
478 |
84,55 |
Beste udalerri batzuk |
89 |
15,45 |
Guztira |
576 |
100 |
Bizkaia |
|
% |
Bilbao |
570 |
40,37 |
Bilbao |
570 |
40,37 |
Beste udalerri batzuk |
842 |
59,63 |
Guztira |
1.412 |
100 |
Gipuzkoa |
|
% |
Donostia-San Sebastián |
227 |
40,83 |
Beste udalerri batzuk |
329 |
59,17 |
Guztira |
556 |
100 |
Urtean zehar, beste autonomia erkidego batzuetatik eta beste estatu batzuetatik etorritako 48 kexa jaso ditugu, euskal herri-administrazioen kontrakoak.
7. Prozedurari buruzko estatistika (kexa idatzien espedienteen egoera)
Jarraian, 2014an bideratutako espedienteak tramitazioaren zein fasetan dauden aztertuko dugu.
2013. urtean 1.675 ebazpen eman dira. Ar
artekoak 2014an emandako ebazpenen ar
abera, 791 kasutan, eragindako administrazioak jarduera okerren bat burutu zuen, hau da, kasu guztietatik %50,84tan; portzentaje hori iazkoa baino txikiagoa (%56,20). Alabaina, ez da jarduera okerrik antzeman aztertutako espedienteen ia erdian (%49,16).
Izapidetzen ar
i ziren espediente batzuetan, kexa aztertzen hasi ondoren, azterketa jarraitzea eragozten duten hainbat inguruabar agertu dira: beste defendatzaile batzuekiko bikoiztasuna, epailearen ebazpenaren zain dauden auziak, epai irmoa dutenak, epai bideari ekin diotenak eta abar. Espediente horiek Gerora ez dira onartu
Aurreko datuetatik ondorioztatzen denez, Ar
artekoak 2014. urtean sakonki aztertu dituen erreklamazio guztietatik 791 kasutan, hau da, %50,84tan ondorioztatu da jarduera okerren bat egin dela.
8. Ofiziozko espedienteak
Herritarren kexak aztertu eta ikertzeaz gain, Ar
arteko erakundeak, bere kabuz, hainbat gai ikertzeari ekiten dio: batzuetan, euskal administrazio publikoren batek agian oker jokatu duela iruditu zaigulako; beste batzuetan, zerbitzu berriak emateko edo laguntzeko aukera ikusi dugulako. Otsailaren 27ko 3/1985 Legeak −Ararteko erakundea sortu eta ar
autzekoak− ofizioz jarduteko aukera xedatu zuen 17.1 ar
tikuluan. Horri esker, Ar
artekoak bere kabuz esku har dezake, administrazioaren irregulartasunen edo akatsen baten ondorioz kalteturiko herritarren kexen zain egon barik.
2014an ofiziozko 68 espediente bideratzen hasi gara (59 aurreko urtean). Ar
loen ar
abera, aipatzekoak dira Haur eta Nerabeentzako Bulegoari dagozkionak, baita ere adinekoen eta mendekotasun egoeran daudenen gainekoak eta gizarteratzeari eta segurtasunari buruzkoak.
9. taula.
Ofiziozko espedienteen banaketa, ar
loen ar
abera
Arloa |
|
% |
Haurrak eta nerabeak |
17 |
25,00 |
Adinekoak eta mendekotasun egoeran dauden pertsonak |
10 |
14,71 |
Gizarteratzea |
8 |
11,77 |
Segurtasuna |
6 |
8,83 |
Ogasuna |
4 |
5,88 |
Justizia |
3 |
4,41 |
Buruko gaixotasunak edo nahasmenduak dituzten pertsonak |
3 |
4,41 |
Hizkuntz eskubideak, kultura eta kirola |
2 |
4,41 |
Ekonomiaren Garapena eta Lehiakortasuna |
2 |
2,94 |
Gaixo kronikoak |
2 |
2,94 |
Etorkinak eta kultura aniztasuna |
2 |
2,94 |
Osasuna |
2 |
2,94 |
Hirigintza eta lurralde antolamendua |
2 |
2,94 |
Emakumeen berdintasuna eta osotasuna |
1 |
1,47 |
Herri lanak, garraioak eta azpiegiturak |
1 |
1,47 |
Herri-administrazioen zerbitzuko langileak |
1 |
1,47 |
Lana eta Gizarte Segurantza |
1 |
1,47 |
Etxebizitza |
1 |
1,47 |
Guztira |
68 |
100 |
Ikus daitekeenez, ofiziozko jarduerak hasteko orduan, Haur eta Nerabeentzako Bulegoaren jarduera gailentzen da. Ofiziozko jarduera horietako askoren bidez, gai hauen bilakaera aztertu nahi da: erakundeak aurreko urteetan egin zituen gomendioak (adibidez, ar
risku egoera berezietan dauden adingabeen txostenekoak), babesik gabeko haurrentzako egoitza-baliabideen funtzionamendua, bakarrik dauden adin txikiko atzerritarrak hartzeko protokoloa edo “haurren lapurreta” kasuak ikertzeko jarduerak. Beste jarduera multzo bat ere hasi dugu, hainbat egoera edo ar
azo ikusi ondoren; horien ar
tean honako hauek azpimarra genitzake: EAEko haurren malnutrizioen adierazleak aztertzeko jarduera, Euskadin hartuta dauden haur eta nerabeen egoerari dagokiona haurrek entzunak izateko duten eskubidea ziurtatzera bideratutakoa.
Adinekoen eta mendekotasuna duten pertsonen ar
loan, aipagarriak dira EAEko lurralde ezberdinetako egoitzen ar
tean mendekoak lekuz aldatzean jazotzen diren gertakariekin lotutako ofiziozko espedienteak.
Segurtasunaren ar
loan ere ekimen desberdin franko abiarazi dira: Santurtzi eta Sestaoko udaltzain etxeetara egindako ikuskapen-bisiten euskarri izan diren ekimenetatik hasi eta ar
raza-profilean oinarritutako identifikazioekin lotutakora. Beste esku-hartze ireki bat ere burutu da, 2014ko Espainiako Foro Globala zela medio sortu ziren protesta-ekintzetako istiluengatik.
Era berean, aipatu beharra dago ogasun ar
loan burututako ofiziozko jarduera bat, udal batzuek ezarritako betebehar bati buruzkoa: hain zuzen, udal webera sartu behar izatea Ondasun Higiezinen gaineko Zergaren ordainagiria lortzeko.
Buruko osasunari eta mendekotasunari buruzko txosten berezien jarraipenaren bidez, zenbait ekimen abian jarri dira adinekoen edo buru-gaixoen edo gaixo kronikoen eremuan. Era berean, ar
lo horretan ekin zaio kronikotasunaren estrategiaren eta ar
reta soziosanitarioaren bilakaera aztertzeari.
Beste jarduerok ere nabarmendu nahi ditugu: Lanbideren inguruan gauzatutako jarduera (ikuskapen-bisitak egin ditugu bere 3 bulegotara), oker ordaindutako prestazioak erreklamatu eta itzultzeko prozedurari dagokiona (DBE jasotzen zuten pertsona askorengan zuen eragina), baita ere prestazio horren titularren agiri-ematea izapidetzean gertatutako atzerapenengatik hasi zen jarduera.
Etxebizitza ar
loan, energia-pobreziaren eta kontsumitzaileen eskubideen gainean hasi genuen jarduera adierazi nahi dugu; hirigintza ar
loan, berriz, Babcock & Wilcow industria eraikina erortzear zegoelako hasitako ofiziozko jarduera; edo, etorkinen ar
loan kudeatutakoa, aurpegiaren zati bat beloaz estalita zeraman emakume bati Gasteizko hiriko autobus batean sartzea eragotzi zitzaiolako.
Ofiziozko jarduera horiek eta beste zenbait –horietako batzuk aztergai dugun urtean bukatu dira, beste batzuk bideratzen ar
i dira– zehatzago kontsulta daitezke txosten honen II eta III. kapituluetan, baita horri erantsitako Haur eta Nerabeentzako Bulegoaren txostenean ere.
9. Estatistika soziologikoa. Kexagileen tipologia eta kexen formatua
Gure zerbitzuetara jotzen duten pertsonei harrera egiteko modu naturalak Ar
artekoaren esku hartzea eskatzen duten pertsonen ezaugarriak eta baldintzak ezagutzearekin zuzeneko zerikusia dauka.
Kexagileen ezaugarriak
2014. urtean egindako kexen analisi soziologikoak ez du aldaketa esanguratsurik erakusten aurreko urteekin aldean.
Kexa idazteko erabilitako hizkuntza
Gaur egun gaztelania da kexak idazteko gehien erabiltzen den hizkuntza. Euskaraz eta bi hizkuntzetan aurkeztutakoek gorakada txiki bat izan dute. Halere, Ar
artekoaren erakundean herritarrei bi hizkuntza ofizialetan ar
reta emateko gai diren pertsonak daude.
Ararteko erakundeak erreklamazioak herritarrak aukeratutako hizkuntzan izapidetzen ditu, irizpide modura. Ar
artekoa kexa eragindako administrazioekin harremanetan jartzean, eta ofiziozko espedienteren bat abiatzen duenean, komunikazioa EAEko bi hizkuntza ofizialetan egiten da.
Kexak egiteko era
Kexak egiteko moduari buruz, datuek erakusten digute eutsi egin zaiola iazko joera-aldaketari, izan ere, kexetatik %78 aurrez aurre egin dira, Ar
artekoaren herritarren ar
retarako hiru bulegoetan. Ehuneko hori dezente ar
eagotu da aurreko urtekoen aldean (horietan, Internet zen lehenetsitako bidea). Krisiaren ondorioekin eta eskubide sozialekin lotutako kexak gehitu direlako gertatu da hori.
10. Erabiltzaileen iritzia
10.1. Erabiltzaileei egindako inkestaren emaitzak
Duela zenbait urte, herritarrengana hurbiltzeko bidea hasi genuen, esku hartzeko eskatu diguten pertsonen iritzia jakiteko. Erakundearen jardunbidean ahulguneak zeintzuk diren jakitea eta eskaintzen dugun zerbitzua hobetzen saiatzea ditugu helburu.
Horregatik, kexa-espediente baten izapideak amaitzen ditugunean, kexagileari galdera-sorta bat bidaltzen diogu, nahi izanez gero eta izena ipini barik, galdera batzuei erantzuteko eskatuz, emandako zerbitzuaren gainean egiten duen balorazioa jakiteko.
Emaitzak baloratzeko orduan garrantzitsua da honako hau kontuan hartzea: 2014an guztiz izapidetu diren kexetatik, kasuen erdia pasatxoan iritzi diogu eragindako administrazioak oker jokatu duela.
Herritarrek Ar
artekoaren esku-hartzeaz 2014an egin duten balorazioa bikaintzat jo behar da. Horixe ondoirozta daiteke Ar
artekoaren zerbitzuak erabili dituzten pertsonetatik galdera-sortari erantzun diotenen erantzunetatik.
Hortaz, “jasotako informazioa ona edo oso ona” iruditu zaie kexaren bat egin duten herritarren %70i, kexaren biderapena bukatu ondoren.
Arartekoak ematen duen zerbitzuaren balorazio onaren adierazgarririk nabarmenena da kexagileen %84ek ontzat edo oso ontzat jo duela jaso duen ar
reta.
Hau da, galdera-sortari erantzun dioten pertsonetatik %88k oso egokitzat edo egokitzat jo dute Ar
artekoaren esku-hartzea, eta bakar batek ere ez du desegokitzat jo.
Beraz, kasuetatik %85etan Ar
artekora jotzea gomendatuko litzateke, administrazioarekin ar
azorik edukiz gero.
Erantzuna jasotzeko denborari dagokionez, %44ek uste dute denbora laburra edo oso laburra izan dela.
Eskubideak babesteko sortu zen Ar
artekoa bezalako erakunde batean oso garrantzitsua da bere erabiltzaileen iritzian sinesgarritasunaren balioa agertzea. Horretaz jabetuta, 2013. urteaz geroztik galdera hori gehitu dugu. Galdera-sortari erantzun diotenetatik (200 pertsonatik gora) %74k uste dute erakundeak gizartearen eta administrazioaren aurrean duen irudia eta sinesgarritasuna onak edo oso onak direla, eta hori laguntza handikoa da Ar
arteko erakundearentzat.
Era berean, azken urte hauetan Ar
artekoaren funtsezko bi tresnari buruz galdetu dugu: alde batetik, gure web orriaz, funtsezko tresna baita gure zerbitzuez informatzeko eta herritarrekin elkarri eraginez jarduteko (orri hori erabiltzaileen %54ek ezagutzen dute); eta bestetik, Ar
artekoaren zerbitzu-kartaz. Bertan biltzen dira kalitateko konpromiso guztiak eta erabiltzaileek erakundearekiko dituzten eskubideak, baita eskubide horiek baliatzeko modua ere (tresna hori galdera-sortari erantzun diotenen %44ek ezagutzen dute).
Beraz, emaitza horiek denek –aurreko urteetakoen antzekoak– ondorio hau aterarazten digute: Ar
artekoaren zuzeneko esku-hartzearekin −bere jardueraren eta pertsonazko baliabideen ar
aberakoarekin− lotutako iritziak aztertzen direnean, oso ontzat jotzen da egindako lana.
Bestelako emaitza lortzen da Ar
arteko erakundearen erabakitzeko edo jarduteko ahalmenetik kanpo geratzen diren alderdiez galdetzen denean. Alderdi horiek gehienbat administrazioaren laguntzeko edo ez laguntzeko jarrerarekin dute zerikusia: prozesuaren iraupena (%54ek uste dute igarotako denbora luzea edo oso luzea izan dela).
Inkestetan lortzen diren datuez gain (jada azaldu direnak), kexagileek galdera-sortaren ataletako baten bidez bidal diezazkiokete Ar
artekoari beren iritziak eta iradokizunak. Horietatik abiatuta, berriro ere proposamen hauek jaso direla adierazi behar dugu: Ar
artekoren ebazpenak lotesleak eta herri administrazioek nahitaez bete beharrekoak izan daitezela, ebazpen judizialen antzera.
Erakundearen funtzionamenduaz dauden iritzien eta hobetzeko iradokizunen ar
tean, honako hauek daude: langile teknikoek emandako tratu onaren eta haien profesionaltasunaren gaineko hainbat iritzi; kexagileei noizean behin informazio formulak gaineratzeko proposamena, espedientearen egoera eta horren inguruko berriak ezagut ditzaten. Azken gai hori jada hobekuntza moduan jorratu da kexaren prozeduran.
Gainera, erakundearen eta bere funtzioen berri ematea proposatu dute, uste baitugu jendeak gutxi ezagutzen duela erakundeak pertsonarik ahulenak babesteko egiten duen jarduera.
Herritarrek Ar
artekoaren lanaren inguruan eskainitako iritzi datu horiek erantzukizun handia dira eta ar
e pizgarriagoak eguneroko lanean.
10.2. Ar
arteko erakundearen zerbitzu-kartaren web inprimakiaren bitartez jasotako IRADOKIZUNAK
2012. urtetik aurrera, Ar
arteko erakundeak herritarrei eskaintzen dizkien zerbitzuen inguruko iradokizunak edo iritziak emateko aukera erraztu da. Eta 2013an Ar
artekoaren zerbitzu-kartan egindako aldaketen ondorioz, Ar
artekoaren informazio publikoa eskuratzeko eskubidea sartu da, baita ere ARCO eskubideak erabiltzeko aukera ere (eskubide horiek Ar
arteko erakundeak dituen datu pertsonalen gainekoak dira).
Akats baten ondorioz bide hori erabiliz jaso dugun kexa alde batera utzita –hori Internet bidez egindako kexen ohiko tramitaziora bideratu da–, hiru iradokizun egin dira:
Batek zerikusia zuen kexak “on line” egiteko web formularioarekin lotutako ar
azo teknikoekin, eta beste batean zenbait iradokizun egin ziren Ar
artekoaren web orriko euskararen presentziaz.
Azkenik, jasotako hirugarren komunikazioan, informazioa eskatu ziguten Ar
artekoaren zerbitzu-kartan kalitateko adierazle gisa hartutako konpromisoetan finkatu ziren epeez.
Horiek denak oso baliagarriak izan dira Ar
artekoarentzat, izan ere, zenbait kasutan gure zerbitzuak hobetu ahal izan ditugu, eta, beste batzuetan, aholku teknikoak eman ahal izan dizkiegu Ar
artekora jotzen zuten pertsonei. Aipagarria da iradokizun horien gainean egon den alde biko truke interesgarria.
Horiei guztiei behar bezalako ar
reta eskaini zaie, Ar
artekoaren Zerbitzu Kartan ezarritako moduan eta epeetan.
11. Informatzeko betebeharra
Lege antolamenduak Ar
arteko erakundearen modukoei esleitzen dizkien kontrol eginkizunak betetzeko ezinbestekoa da erakunde horien jarduera esparruetan sartzen diren herri administrazioen laguntza. Izan ere, administrazio horiek izapidetzen ar
i diren espedienteen ebazpen oinarritua lortzeko behar den informazio guztia eman behar dute eta, gainera, ezarritako epeetan egin behar dute hori, ikerketa eta kontroleko lanek gutxieneko eragingarritasuna izan dezaten nahi bada behintzat.
Errealitate horretaz jabetuta, Ar
arteko erakundea sortu eta ar
aupetzen duen otsailaren 27ko 3/1985 Legeak −23. ar
tikuluan− bere kontrolpean jarritako herri administrazioen betebehar hori espresuki aipatzen du, administrazio horiei eskatzen zaizkien datu, dokumentu, txosten eta ar
gitasun guztiak lehentasunez eta premiaz aurkeztu behar dutela dioenean. Era berean, 26. ar
tikuluan adierazten du informazioak, espedienteak edota bestelako datuak bidaltzeko eskatzen zaienean, erakundeak eskatutakoari erantzun dakion epe bat ezarri beharko duela. Betebehar hori sendotzeko, lege berberak dio, 24.2 ar
tikuluan, herri Administrazioaren zerbitzura ar
i den edozein organismo, funtzionario, zuzendari edo pertsonak Ar
artekoaren ikerketa lanaren aurrean jarrera ezkorra edo oztopatzailea erakusten tematzekotan, txosten berezia egin ahal izango da, urteko txostenean dagokion atalean aipatzeaz gain.
Hain zuzen ere, urteko txosten honetan atal hau sartzearen helburua da Eusko Legebiltzarrak eta, era berean, iritzi publiko orokorrak jakitea zein izan diren erakundearekin lankidetzan jarduteko ar
reta eta gogo berezia eskaini dituzten administrazio eta organismoak, baita lankidetza hori ukatu edo atzeratzeagatik herritarrek azaldutako kexak dagokien epean konpontzeko ezintasuna eragin dutenak ere.
Komeni da azpimarratzea lankidetzan ar
itu beharra gogoratzeko funtzioa zuhurtziaz egiten dela, administrazioen kudeaketan eragina duten aldagaiak kontuan hartuta, eta kexa bat azaldu duen pertsonari erantzun eraginkor eta azkarra emateko ageriko helburuarekin.
Baina, tamalez, ez dira gutxi ar
duragabekeria nabarmena islatzen duten egoerak, erakunde honen kontrol funtzioari eta, era berean, kexa azaldutako pertsonen eskubideei errespeturik gabeko jarrera aditzera ematen dietenak. Kasu horietan, hain zuzen, erakundeak ohartarazpenaren azken urratsera jotzea beste erremediorik ez du, lankidetzarik ezak eragin litzakeen ondorio penalen berri emateko asmoz (Zigor Kodeko 502.2 ar
tikulua).
Jarraian erantsitako zerrendetan agertzen dira 2014. urtean lankidetzan ar
itzeko prest egon diren administrazio edo beste erakunde batzuei buruzko datuak (1). Horregatik, ez da beharrezkoa izan horiei errekerimendurik egitea.
Aitzitik, 2014. urtean errekerimenduak bidali behar izan zaizkien administrazio eta erakundeen gaineko datuak ere jaso dira (2).
Azkenik, kasu larrienak nabarmendu dira, hau da, ohartarazpenak jaso dituzten erakundeetako ar
duradunen kasuak (3).
11.1. 2014an kexak izanda ere, errekerimendurik jaso ez duten administrazioak eta bestelako organismoak
Zerrenda honetan jaso dira errekerimendurik egin behar izan gabe, ebatzi ahal izateko 2014. urtean gutxienez informazio-eskaera bat eragin duten administrazio eta bestelako organismo guztietan izapidetutako espedienteak. Sailak zehazki azaltzen dira EAEko administrazio orokorraren eta foru aldundien kasuan. Beraz, adierazi bezala, ar
dura eta arreta bereziena eskainiz lankidetzan jardun duten administrazioak eta erakundeak dira.
A. Eusko Jaurlaritza
Saila |
|
Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kultura |
3 |
Ogasuna eta Finantzak |
1 |
Ingurumena eta Lurralde Politika |
1 |
Osasuna Kontsumobide |
1 |
Segurtasuna |
57 |
B) Foru aldundiak
Arabako Foru Aldundia |
|
Ekonomia Sustapena eta Foru Admnistrazioa |
1 |
Bizkaiko Foru Aldundia |
|
Ogasuna eta Finantzak |
10 |
Herri Lanak eta Garraioak |
4 |
Lehendakaritza |
1 |
Ekonomia Sustatzea |
1 |
Gipuzkoako Foru Aldundia |
|
Foru Administrazioa eta Funtzio Publikoa |
1 |
Ogasuna eta Finantzak |
2 |
C. Udalak
Arabako Lurralde Historikoa
Arabako udalak |
|
Alegría-Dulantzi |
1 |
Artziniega |
1 |
Labastida |
1 |
San Millán/Donemiliaga |
1 |
Valdegovía/Gaubea |
1 |
Zuia |
1 |
Arabako administrazio batzarrak |
|
Páganos |
1 |
Bizkaiko Lurralde Historikoa
Bizkaiko udalak |
|
Abanto y Ciérvana-Abanto Zierbena |
2 |
Alonsotegi |
2 |
Arrigorriaga |
1 |
Artea |
1 |
Barakaldo |
11 |
Berango |
2 |
Berriz |
1 |
Bilbao |
52 |
Busturia |
1 |
Galdakao |
8 |
Galdames |
2 |
Gorliz |
2 |
Güeñes |
1 |
Leioa |
3 |
Lemoiz |
1 |
Mungia |
2 |
Muxika |
1 |
Portugalete |
3 |
Sondika |
1 |
Gipuzkoako Lurralde Historikoa
Gipuzkoako udalak |
|
Aia |
1 |
Arrasate/Mondragón |
3 |
Eibar |
2 |
Elduain |
1 |
Elgoibar |
1 |
Errenteria |
4 |
Hernani |
3 |
Irura |
1 |
Lasarte-Oria |
5 |
Lazkao |
1 |
Legazpi |
1 |
Lezo |
3 |
Oiartzun |
2 |
Oñati |
1 |
Ordizia |
2 |
Orio |
1 |
Pasaia |
5 |
Urnieta |
1 |
Villabona |
1 |
Zaldibia |
1 |
Zarautz |
2 |
Zumaia |
1 |
D. Beste erakunde publiko batzuk
|
|
Gipuzkoako Odontologo eta Estomatologoen Elkartea |
1 |
Gipuzkoako Albaitarien Elkargoa |
1 |
Euskadiko Kooperatiben Goren-Kontseilua |
1 |
Iruña Okako Ur Patzuergoa |
1 |
Bizkaiko Garraio Patzuergoa |
2 |
Guardia-Arabako Errioxako Kuadrilla |
2 |
2 |
|
Gipuzkoako Urak SA |
3 |
Haurreskolak |
1 |
Txorierriko Mankomunitatea |
1 |
Mebisa-Bilboko Metroa |
2 |
11.2. Kexak direla-eta, 2014an errekerimenduren bat jaso duten administrazioak eta bestelako organismoak
Zerrenda honetan jaso dira ebatzi ahal izateko gutxienez informazio-eskaera bat eta errekerimendu bategitea eragin duten administrazio eta bestelako organismo guztietan izapidetutako espedienteak, sailen ar
abera, EAEko administrazio orokorraren eta foru administrazioen kasuan. Zerrendak honako ezaugarriak ditu:
(1) zenbat espedientetan egin den 2014. urtean informa-
zio eskariren bat.
(2) 2014an informazioa eskatu deneko espedienteetatik
zenbatetan egin den errekerimendua.
(3) errekerimendua egin zaien espedienteen ehunekoa,
2014an informazio eskaririk egin zaieneko guztirako espedienteen aldean.
A. Eusko Jaurlaritza
(1) |
(2) |
(3) |
|
Saila |
|
| % |
Herri Administrazioa eta Justizia |
17 |
6 |
35,29 |
Ekonomiaren Garapena eta |
7 |
1 |
14,28 |
Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kultura |
106 |
2 |
1,88 |
Enplegua eta Gizarte Politikak |
554 |
223 |
40,25 |
Ingurumena eta Lurralde Politika |
|||
Euskal Trenbide Sarea |
4 |
1 |
25 |
Euskotren |
4 |
1 |
25 |
Osasuna |
25 |
1 |
4 |
Osakidetza |
67 |
17 |
25,37 |
B. Foru aldundiak
Arabako Foru Aldundia
(1) |
(2) |
(3) |
|
|
|
% |
|
Ogasun, Finantza eta Aurrekontuak |
6 |
1 |
16,66 |
Ingurumen eta Hirigintza |
2 |
1 |
50 |
Herri Lan eta Garraioak |
2 |
1 |
50 |
Gizarte Zerbitzuak |
17 |
5 |
29,41 |
Bizkaiko Foru Aldundia
(1) |
(2) |
(3) |
|
|
|
% |
|
Gizarte Ekintza |
21 |
2 |
9,52 |
Nekazaritza |
1 |
1 |
100 |
Gipuzkoako Foru Aldundia
(1) |
(2) |
(3) |
|
|
|
% |
|
Kultura, Gazteria eta Kirola |
1 |
1 |
100 |
Berrikuntza, Landa Garapena eta Turismoa |
1 |
1 |
100 |
Mugikortasuna eta Bide Azpiegiturak |
6 |
4 |
66,66 |
Gizarte Politika |
33 |
1 |
3,03 |
C. Udalak
Arabako Lurralde Historikoa
(1) |
(2) |
(3) |
|
Arabako udalak |
|
|
% |
Aramaio |
1 |
1 |
100 |
Canpezo/Kanpezu |
1 |
1 |
100 |
Iruna Oka/Iruña de Oca |
1 |
1 |
100 |
Laguardia |
2 |
2 |
100 |
Legutiano |
1 |
1 |
100 |
Laudio/Llodio |
6 |
4 |
66,66 |
Peñacerrada-Urizaharra |
1 |
1 |
100 |
Vitoria-Gasteiz |
51 |
9 |
17,65 |
(1) |
(2) |
(3) |
|
Arabako administrazio batzarrak |
|
|
% |
Corres |
1 |
1 |
100 |
Portilla |
1 |
1 |
100 |
Bizkaiko Lurralde Historikoa
(1) |
(2) |
(3) |
|
Bizkaiko udalak |
|
|
% |
Abadiño |
1 |
1 |
100 |
Amorebieta-Etxano |
3 |
2 |
66,66 |
Bakio |
6 |
3 |
50 |
Basauri |
4 |
1 |
25 |
Bermeo |
7 |
3 |
42,86 |
Derio |
3 |
1 |
33,33 |
Durango |
8 |
3 |
37,5 |
Elorrio |
1 |
1 |
100 |
Erandio |
19 |
7 |
36,84 |
Ermua |
1 |
1 |
100 |
Gernika-Lumo |
2 |
1 |
50 |
Getxo |
8 |
2 |
25 |
Lekeitio |
1 |
1 |
100 |
Maruri-Jatabe |
1 |
1 |
100 |
Munitibar-Arbatzegi Gerrikaitz |
2 |
1 |
50 |
Muskiz |
4 |
1 |
25 |
Ondarroa |
2 |
2 |
100 |
Ortuella |
4 |
3 |
75 |
Plentzia |
5 |
5 |
100 |
Santurtzi |
10 |
1 |
10 |
Sestao |
13 |
6 |
46,15 |
Sopelana |
4 |
4 |
100 |
Valle de Trápaga-Trapagaran |
2 |
1 |
50 |
Gipuzkoako Lurralde Historikoa
(1) |
(2) |
(3) |
|
Gipuzkoako udalak |
|
|
% |
Anoeta |
2 |
1 |
50 |
Azpeitia |
2 |
2 |
100 |
Beasain |
1 |
1 |
100 |
Deba |
3 |
2 |
66,66 |
Donostia-San Sebastián |
36 |
13 |
36,11 |
Getaria |
1 |
1 |
100 |
Hondarribia |
8 |
4 |
50 |
Irun |
5 |
2 |
40 |
Mutriku |
1 |
1 |
100 |
Tolosa |
1 |
1 |
100 |
Zumarraga |
1 |
1 |
100 |
D. Beste erakunde publiko batzuk
(1) |
(2) |
(3) |
|
|
| % |
|
Bilbao Bizkaia ur partzuergoa |
9 |
6 |
66,66 |
Txingudiko Zerbitzuak, S.A. |
2 |
1 |
50 |
Euskal Herriko Unibertsitatea |
9 |
2 |
22,22 |
Ura-Uraren Euskal Agentzia |
4 |
3 |
75 |
11.3. Ar
artekoak 2014. urtean egindako ohartarazpenen zerrenda
Zoritxarrez ohartarazpenen kopurua ez dela murriztu adierazi behar dugu. Aurten 29 ohartarazpen egin behar izan ditugu. Ohikoa denez, gehienak udal ar
duradunei bidali zaizkie. Txosten honen prestakuntza ixteko garaian, Elorrio, Ondarroa, Sestao, Hondarribia eta Mutrikuko alkateek oraindik ez diete erantzun egin dizkiegun ohartarazpenei, baina Sestao eta Mutrikuko Udalekin bideratutako espediente jakin batzuetan, kexagileen bitartez lortutako informazioari esker jakin dugu, udal ar
duradunen lankidetzarik eza gorabehera, kexetan eskatutakoa bete dela.
A. Eusko Jaurlaritza
Saila |
Ardura |
Titularra |
Erreferentzia |
Azalpena (Kexa eragin duen gaia) |
Ohartarazpenaren data |
Enplegu eta Gizarte Politika |
Sailburua |
Juan Mari Aburto |
1348/2014 |
DBE eskaera ukatu diote |
2014/11/06 |
SVS/Osakidetza |
Zuzendari nagusia |
Jon Etxeberria |
2328/2012 |
Laborategi zerbitzuko lanpostu hutsak |
2014/01/24 |
B. Udalak
Arabako Lurralde Historikoa
Bizkaiko Lurralde Historikoa
Gipuzkoako Lurralde Historikoa
C. Beste erakunde publiko batzuk
Ardura |
Titularra |
Erreferentzia (esp. zenb.) |
Azalpena (Kexa eragin duen gaia) |
Ohartarazpenaren data |
|
Ura-Uraren Euskal Agentzia |
Zuzendari nagusia |
Iñigo Ansola |
2739/2013 |
Barakaldoko Castaños ibaia garbitzeko eskaera egin dute |
2014/03/05 |