Txostenaren aurkezpena
1. Metodologia
1.1. Norberaren autonomiari eta mendetasunari buruz Estatu, autonomia eta foru esparruetan indarrean dagoen lege gorputzaren eta zenbait agiri espezializaturen azterketa
1. Metodologia
Arartekoak, A
MAL indarrean sartu zenetik, herritarrek gaiari buruz egindako kontsultei erantzun die. Kontsultak telefonoz edo Bilbon, Donostian eta Gasteizen dauzkagun zuzeneko a
rretako hiru bulegoetako batean a
urrez a
urre egin dira. 2010eko a
benduaren 31 a
rte guztira 121 kontsulta ziren eginak.
Tarte horretan, guztira, norberaren a
utonomiari eta mendetasunari dagokienez, euskal herri a
dministrazioen jarduketei buruzko 72 kexa espediente izapidetu dira. Haietako 58 itxi egin dira, honako emaitzaz:
|
ESPEDIENTE KOP. |
14 |
|
58 |
|
Jarduera ez okerra |
|
Jarduera okerra konpondua |
|
Gerora sortutako ezespena-Bestelako zioak |
|
Gerora sortutako ezespena-Kexa konpondua |
|
Jarduera okerra-Gomendio ezetsia |
|
Konpondu gabeko jarduera okerra |
|
GUZTIRA |
72 |
Erreklamazio a
rrazoi nagusiak honakoak izan dira:
– A
tzerapena eskatutako balorazioan.
– Ezadostasuna balorazioaren emaitzarekin.
– A
tzerapena esleitutako baliabidea emateko.
– Prestazioaren erreklamazioa a
tzeraeraginezko ondoreekin (mendeko pertsona zendu ondoren).
– Ondorio desberdinak kasu berdinetarako a
ldundi bakoitzak mendetasuna baloratzeko erabilitako tresna desberdinen a
plikazioagatik.
– Prestazio batzuen a
rauketarik eza.
– Zerbitzuen eta prestazioen bateraezintasunak eragindako a
razoak.
– Desadostasunak prestazio ekonomikoei egindako murrizketekin.
– Zenbait inguruabarretan prestazioak galtzea edo murriztea.
– Desadostasunak ezarritako zerbitzuekin.
– Baliabide publiko batzuen falta.
– A
razoak etxean bertako laguntza zerbitzuarekin (ELZ).
– Desadostasunak A
MALen jasotako zerbitzuen eta prestazioen onuraduna izateko betekizunak betetzeari buruz.
– Pertsona horienganako a
rretaren zenbait a
lderdi hobetu beharra.
– Lehenago lortutako eskubideak murriztea.
– Bestelako laguntzak lortzeko a
razoak.
– Desadostasuna prezio publikoaren kalkuluarekin.
– Beste a
lderdi batzuei buruzko salaketak.
Aurkeztutako kexa batzuek A
rartekoaren gomendioak ekarri dituzte. Horren guztiaren berri eman dugu a
zterlan honetako bosgarren a
talean.
Bukatzeko, a
dierazi behar da txosten honetan zerbitzu eta prestazioei buruz egindako a
zterketak, batez ere A
MALen berariaz jasotakoei heltzen diela. Hala ere, ezin dugu a
haztu euskal herri a
dministrazioek beste zerbitzu as
ko eskaini dituztela eta, zalantza barik, haiek ere funtsezkoak direla norberaren a
utonomia sustatzeko eta mendetasuneko egoerari a
rreta emateko. Besteak beste, honako zerbitzuei buruz a
ri gara: orientabidea eta balorazioa, ostatua, okupazio-zentroak, enpleguko zentro bereziak, lagundutako enplegua sustatzeko laguntzak, a
isia eta as
tialdiko programak, a
tsedenerakoak, etab.