1) Gehiengoarena ez bezalako sexu-orientazioa duten nerabeak
Erakundearen hainbat jardueraren bidez lorturiko informaziok eta A
rartekoaren Adingabekoei balioak transmititzea izeneko txostenaren emaitzek a
gerian utzi dituzte bereziki nerabeen gizarteratzean oraindik ere sexu-orientazio ezberdinek edo genero-nortasunak dakartzaten bereizkeriak edo zailtasunak. Era berean, hezkuntza lana irmotasunez jorratzeko premia a
ipatzen dute, zeharo osagarriak diren bi ildotan: Lehenengoan, sexu-orientazio edo genero-nortasun ezberdina duten haurren eta nerabeen erabateko garapenerako laguntza emanez; bigarrenean, LGBT pertsonen eskubideak erabat errespetatzeko eta gizarteratzeko herritarren kultura sustatuz eta trebatuz haurtzarotik.
Horren uste osoa izanik, homosexualen eta transexualen eskubideei buruz zati orokorreko III.9. kapituluan a
ipatzen diren jarduera guztien a
rtean, A
rarteko erakundeak Europako Rainbow deritzon proiektuan parte hartu izana nabarmendu nahi dugu hemen. Proiektu horren xedea da Europan homofobiaren kontra borroka egitea eta homosexualen eskubideak erabat errespetatu eta onartzeko kultura bat sortzea. Europako Batzordeak proiektua onartu eta hautatuta eta diru-laguntza eman ondoren 2010ean, oinarriak finkatu dira proiektua behar bezala a
biarazteko tartean diren 10 erakundeetan (7 herrialdeetakoak), eta 2011n eta 2012an erabat garatzea a
urreikusten da.
2) Sasoikako langileen seme-alabak.
Nahiz eta kapitulu honetan jakinarazi ditugun jarraipen-jarduerek eragin zuten txosten berezian Sasoikako langileen egoera A
rabako mahats eta patata bilketan (2002) delakoaz a
rduratu, honako hau da A
rarteko Erakundearen Haurren eta Nerabeen Bulegoaren a
rretaren a
rdatza: nekazaritzako langile horien seme-alaben eskolako a
rreta familiekin batera doazenean. Hala, a
urten berriz ere eskatu zaio informazioa Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailari, mahats-bilketaren eta patata-bilketaren a
zken kanpainan buruturiko jarduerei eta neurriei buruzkoa, a
ipaturiko txosten bereziaren 13. gomendioa betetze a
ldera hain zuzen ere ("Adingabeen eskolatze-maila igotzea baliabide guztiak erabiliz") eta 14. gomendioa ("Ikastetxeen hezkuntza erantzuna hobetzea"), edo Sasoikako Lanaren A
rretarako II Plan Integrala 2008-2012 garatzeko. Txosten hau a
maitzean, ez dugu informazio hori jaso izanaren berri.
3) Herrizaingo Saila
Arkauteko eta Donostiako Ertzaintzaren a
txiloketa-zentroetara eta Sestaoko Udaltzaingoaren bulegoetara a
urten eginiko ikuskapen-bisitaldietan ikusi a
hal izan denez, lehenago a
ntzemandako zenbait a
razo daude, a
dingabeak zaintzeko berariazko bulegorik ezarekin (kasuren batean, bulegoa ez egokia) eta haientzako berariazko a
txiloketa-erregistrorik ezarekin lotuta. Hori dela-eta, berriz esan behar dugu a
txiloketa-zentro guztiek eduki behar dituztela elementu horiek.
Azkenik, honako posibilitate hau helarazi zaio Herriaren Defendatzaileari: Herritarren Segurtasunaren Babesari buruzko otsailaren 21eko 1/1992 Lege Organikoa a
ldatzea. Horri esker, babesa emango zaio a
dingabeei a
rlo horretan jarritako diru-zehapenen ordez hezkuntza eta prebentzio mailako beste batzuk jartzeari. Halaxe planteatu zen guk haren eskumeneko kexa batean parte hartu izanaren ondorioz. Erakunde horrek Barne Ministerioari helaraziko dio a
razoa, eta proposamena baloratzea hitzartu du.