1. Jarduera-esparrua 2010-2014
Haurren eta nerabeen egoeraren inguruko kezka eta interesa iraunkorra izan da A
rartekoaren jardueran hasiera-hasieratik.
Tradizioan, denbora eta espazio gehien hartu duen a
rloa izan da, kontuan izanda biztanleriaren sektore bereziki a
hula eta bermatu beharreko eskubide espezifikoak dituena dela, eta horrenbestez, lehentasunezko a
rreta zor zaiola. A
rlo horrek hainbesteko garrantzia du, ezen 2010. urtearen hasieran gai hori a
intzatestea eta berariazko bulego bati herritartze-agiria ematea erabaki zen. Bulego horrek A
rartekoak haurren eta nerabeen errealitateekin eta eskubideekin lotuta egindako lana hobeto sistematizatu eta proiektatuko zuen.
Haur eta Nerabeentzako Bulegoak a
dingabeen egoeraren pertzepzio hobea lortuko duten zerbitzuaren barne- eta a
ntolakuntza-hobekuntzak egin ditu, A
rartekoaren jarduera orokorrarekin lotuta. Horrez gainera, Bulegoa hori datozen urteetan interbentzio-ildo hauen inguruan zenbait jarduera garatzeko as
moz sortu da.
1) Egoera bereziki a
hulean dauden sektoreei lehentasunezko a
rreta ematea
Egoera bereziki a
hulean dauden haurrei eta nerabeei zuzendutako proposamenak lantzen jarraitzeak berekin dakar haien errealitatea nolakoa den ondo jakitea. Horretarako, Haur eta Nerabeentzako Bulegoak hautemandako beste problematika batzuk ikertuko ditu, eta a
ldi berean, bere garaian txosten eta a
nalisi sakonen xede izan ziren problematiken jarraipena egingo du. Bisitak, profesionalekin hitz egitea, gizarte-erakundeekin eta herri-administrazioen a
rduradunekin elkarrizketak eta bilerak, informazio-eskaerak, ikerketa-bekak, behatokiek egindako dokumentuak irakurtzea, eta haurrak eta nerabeak a
rtatzeko baliabideak. Tresna horien guztien bidez elikatu behar da a
dingabeen errealitatearen jakintza informazio esanguratsuaz.
2) A
dingabeek parte hartzeko eta beren a
hotsa entzunarazteko a
ukerak sustatzea
Haurrentzat eta nerabeentzat lan egitea garrantzitsua bada, hain garrantzitsua edo a
re garrantzitsuagoa da haiekin lan egitea. Haien a
hotsak, iritziak eta ikuspuntuak entzutea. Parte hartzeko, kontsultarako eta a
holkularitzarako bideak eskaintzea.
Ildo horretan, hainbat ekimen daude, besteak beste: nerabeek parte hartzeko kontseilu bat eratzea, A
rartekoaren organo a
holku-emailea izateko; A
rartekoaren web orrialdean parte hartzeko a
ukerak zabaltzea komunikazioaren teknologia berrien bidez; eta a
dingabeen iritzi gehiago a
gertzea ikerketetan, bisitetan eta txostenetan.
3) Haurren eskubideen kultura hedatzea
Helburua da sentsibilizatzea, informazioa helaraztea eta hausnarketa sustatzea, haurren eskubideari dagokionez, helduen eta zuzenean haurrekin lan egiten duten profesionalen a
rtean nahiz haurren eta nerabeen a
rtean. Zenbait hartzailerentzat berariazko material didaktikoa egitea eta hedatzea, praktika egokiak sustatzea eta trukatzea, eta gai horrekin lotutako ekintzetan eta hitzaldietan parte hartzea dira lan-ildo horretako jarduera nagusiak.
4) Haurrekin eta nerabeekin lan egiten duten beste gizarte-eragile, elkarte, zerbitzu eta erakunde batzuekin lankidetza sustatzea.
Sarean lan egitea, talde- eta lankidetza-lana ezinbesteko betekizunak dira gero eta gizarte konplexuago eta espezializatuago honetan. A
rartekoaren Haur eta Nerabeentzako Bulegoaren praktika printzipio horrekin lotzea nahi dugu, gutxienez. Horrek berekin dakar topaguneetan, trukeetan eta lan-espazioetan parte hartzea, besteak beste: herri-administrazioekin eta haurrekin konpromisoa hartuta duten erakundeekin, herriaren beste defentsa erakunde batzuekin beren a
dingabeen a
rloetan, eta unibertsitateekin eta haurren errealitatearen inguruko jakintza kudeatzeko baliabideekin. Eta Haur eta Nerabeentzako Bulegoa buru duten proposamenek nahiz egindako lankidetza-eskaerei erantzuteko: garrantzitsuena ez da nork hartzen duen a
urrea, baizik eta denok a
rtean zer eraikitzen dugun.
Eta hori guztia ustez okerrak edo legez kontrakoak izan diren jarduera publikoen inguruan adingabeen kexen eta demanden edo a
dingabeekin lotutako kexen eta demanden a
rtapena eta ikerketa baztertu gabe. A
rartekoaren zeregin garrantzitsuenetako bat da pertsonen eskubideen defentsan, a
dministrazioen jarduera eta politika publikoekin lotuta.
Jarduera-ildo horien esparruan garatu da Haur eta Nerabeentzako Bulegoaren jarduna 2010. urtean zehar. Dokumentu honen erdiko kapituluen xede izango da jardun hori.