Aurkezpena
Aurten, A
rartekoak Eusko Legebiltzarrari urtero a
urkezten dion txostenaren formatuak berrikuntza bat izan du, eta berrikuntza horrek zerikusia du haurrekin eta nerabeekin lotutako informazioa separata honetan a
urkeztearekin. A
rartekoak haurren eta nerabeen errealitatearekin eta eskubideekin lotutako lana hobeto proiektatzeko as
mo a
rgiaren a
dierazle garbia da, eta as
mo horren a
dierazpen nagusia izan zen Haur eta Nerabeentzako Bulegoa a
bian jartzea 2010. urtean. Era berean, a
zken urteetan a
lor horrek gero eta luzera handiagoa okupatu du urteko txostenetan, eta luzera handi horren ondorio zuzena ere bada separata hau a
urkeztea.
Kontuan izan Eusko Legebiltzarrarentzako 2010eko txostenaren moduko osotasun baten zati izango den dokumentua egiteaz gain, a
parte irakur daitekeen dokumentu bat ere egin nahi dela. A
rrisku egoera berezian dagoen talde honentzako jarduerekin gertatu ohi dena da: A
rartekoaren jardueraren zati bereiztezina izanda, haien eskubideak bermatzeko kezka, interesa eta jarduerak zeharkako ikuspuntu batetik egiten dira. Ikuspuntu horrek a
dingabearen interes gorenari ematen dio lehentasuna, kaltetako eremua edo bizi-esfera edozein izanda ere.
Formatu berri honi a
rreta jarriz, dokumentuak haurren eta nerabeen egoerarekin lotutako informaziorik esanguratsuena jaso nahi du eskubideak bermatzeko ikuspuntu bat oinarri hartuta. Era berean, 2010. urtean a
rlo horretan egindako jarduera nagusiak ere jasoko ditu.
Informazioa zortzi kapitulutan egituratuta dago. Lehenengo bi kapituluak a
tarikotzat har daitezke, testuinguruzko elementuak a
urkezten dituzten neurrian: Haur eta Nerabeentzako Bulegoak lau urteko denbora-tarterako planifikatu dituen lan-ildo nagusiak, non lehen urte honetako jarduerak (I. kapitulua) kokatzen diren; egoera-adierazleen multzo soil bat eta erreferente nagusiak zehazten dituen a
rau-markoa, berriz, II. kapituluan.
III. kapituluak A
rartekoan a
urkeztutako kexak lantzen dira. A
dingabeek edo a
dingabeen ordezkari legalek a
urkezten dituzten kexa horiek, edo gure ustez, a
zaldutako egoerengatik kaltetutako a
dingabeak daude. Horrenbestez, beharrezkoa da egoera horiek a
ztertzea, gerta daitezkeen a
rrisku egoeren diagnosi bezala bada ere.
IV. kapituluan, urtero urteko txostenean a
dingabeen a
talaren zati handiena osatu duena a
urkezten da: A
dministrazio eskumendunei gomendatu zitzaizkien egoeren jarraipenak, a
urreko urteetako txosten berezietan sakonki a
ztertu direnak. Beharrezkoa da hemen a
dieraztea, kapituluaren hasierako paragrafoetan egingo dugun bezala, a
rrisku egoera berezietan dauden haurrei buruzko txosten berezi bat berehala a
rgitaratuko dela, eta txosten horretan, egoera horietako batzuei buruzko bilakaera xehetasunez eta sakonki a
ztertzen denez, ohikoa izan zitekeena baino eduki txikiagoa izango dugula txosten honetan. Edonola ere, hemen a
zaldutako datuak beste txosten horretan a
dierazitako segiden eta, kasu gehienetan, hausnarketen jarraipentzat hartu behar dira.
V. eta VI. kapituluetan, haurren eskubideak errespetatzeko kultura sortzen laguntzen garrantzi berezia izan duten a
zterketak, dokumentuak eta jarduerak lotzen dira: jakintza trukatzeko foroetan parte hartzea, beste gizarte- eta erakunde-eragile batzuekin lankidetzan jardutea, sareetan parte hartzea, materialak editatzea eta a
bar dira a
tal horietan a
ipatzen diren batzuk.
VII. kapituluan, hemendik a
urrera elementu jarraitua eta indartsua izatea nahiko genukeena a
zalduko da: gure haurren eta nerabeen a
hotsa, parte-hartzeko foro egonkorretan nahiz beste espazio zehatzago eta sektorialago batzuetan edo egoeraren a
raberako beste espazio batzuetan, eragiten dieten gaiei horiei buruzko haien ikuspuntua a
dierazteko. Hainbat orrialdetan a
zaltzen da zer egin dugun a
urten gai horren gainean eta zeintzuk izan diren beraien ekarpenik esanguratsuenak a
zaldutako gai batzuei buruz.
Azkenik, VIII. kapituluak dokumentuari a
maiera ematen dio ondorio labur batzuen bidez.
IV. kapituluan, urtero urteko txostenean a
dingabeen a
talaren zati handiena osatu duena a
urkezten da: A
dministrazio eskumendunei gomendatu zitzaizkien egoeren jarraipenak, a
urreko urteetako txosten berezietan sakonki a
ztertu direnak. Beharrezkoa da hemen a
dieraztea, kapituluaren hasierako paragrafoetan egingo dugun bezala, a
rrisku egoera berezietan dauden haurrei buruzko txosten berezi bat berehala a
rgitaratuko dela, eta txosten horretan, egoera horietako batzuei buruzko bilakaera xehetasunez eta sakonki a
ztertzen denez, ohikoa izan zitekeena baino eduki txikiagoa izango dugula txosten honetan. Edonola ere, hemen a
zaldutako datuak beste txosten horretan a
dierazitako segiden eta, kasu gehienetan, hausnarketen jarraipentzat hartu behar dira.
V. eta VI. kapituluetan, haurren eskubideak errespetatzeko kultura sortzen laguntzen garrantzi berezia izan duten a
zterketak, dokumentuak eta jarduerak lotzen dira: jakintza trukatzeko foroetan parte hartzea, beste gizarte- eta erakunde-eragile batzuekin lankidetzan jardutea, sareetan parte hartzea, materialak editatzea eta a
bar dira a
tal horietan a
ipatzen diren batzuk.
VII. kapituluan, hemendik a
urrera elementu jarraitua eta indartsua izatea nahiko genukeena a
zalduko da: gure haurren eta nerabeen a
hotsa, parte-hartzeko foro egonkorretan nahiz beste espazio zehatzago eta sektorialago batzuetan edo egoeraren a
raberako beste espazio batzuetan, eragiten dieten gaiei horiei buruzko haien ikuspuntua a
dierazteko. Hainbat orrialdetan a
zaltzen da zer egin dugun a
urten gai horren gainean eta zeintzuk izan diren beraien ekarpenik esanguratsuenak a
zaldutako gai batzuei buruz.
Azkenik, VIII. kapituluak dokumentuari a
maiera ematen dio ondorio labur batzuen bidez.