I. Atala. Ararteko erakundearen jarduera kopurutan
1. Oharrak eta datu orokorrak
2. Arreta zuzeneko bulegoen jarduera (bisitak eta telefono bidezko kontsultak)
1. Hizkuntz eskubideak eta kultura
2. Hezkuntza
3. Ogasuna
4. Herrizaingoa
7. Herri lanak, garraioak eta azpiegiturak
8. Jarduera ekonomikoaren antolamendua
9. Herri-administrazioen zerbitzuko langileak
10. Animaliak babestea eta edukitzea
11.?Herri-administrazioen araubide juridikoa, ondasunak eta zerbitzuak
14. Lana eta gizarte segurantza
15. Hirigintza eta lurralde antolamendua
16. Etxebizitza
III. Atala. Arartekoaren jarduerak arreta publikoa behar duten taldeak babesteko
2. Emakumeen berdintasuna eta osotasuna
3. Ezintasunen bat duten pertsonak
5. Espetxeratuak
7. Ijitoak eta beste gutxiengo kultural batzuk
8. Etorkinak
9. Lesbiana, gay, bisexual, transgenero eta transexualak
10. Adinekoak
11. Talde terroristen biktimak
7. Inkomunikatutako atxiloketaren eremuko berme sistemari buruzko azterlana eta hobekuntza proposamenak (testu osoa web orrian)
VII. Atala. Arartekoaren berrikuntza jarduerak
10. Atala. Ondorioak Oinarrizko eskubideen eta askatasunen egoeraEuskadin, admnistrazioaren jardueraren arabera
2. Erreklamazioak egiten dituzten pertsonen tipologia eta erreklamazioen formatua
Gure zerbitzuetara jotzen duten pertsonei harrera egiteko modu naturalak A
rartekoaren esku hartzea eskatzen duten pertsonen ezaugarriak eta baldintzak ezagutzearekin zuzeneko zerikusia dauka.
− Erreklamazioak egiten dituzten pertsonen ezaugarriak
2010. urtean a
urkeztutako kexen a
nalisi soziologikoak ez du a
ldaketa esanguratsurik erakusten a
urreko urtearen a
ldean.
Aldaketa txiki batzuk daude, garrantzi eskasekoak, a
urreko urtearekin a
lderatuta: emakumeek a
urkeztutako kexak murriztu dira eta kolektiboek a
urkeztutakoak gehitu dira. Horrek gogoeta egin a
razi behar digu kexak a
urkezteko modu ez hain pertsonalizatu horri buruz (normalean idatziz edo internetez a
urkezten dira).
Xehetasun handiagoz begiratuta, esan dezakegu gizonen presentzia handiagoa dela barne, ogasun, ingurumen eta jarduera ekonomikoaren a
ntolaketa a
rloetan. Emakumeen parte hartzea, a
ldiz, handiagoa da a
dineko pertsonak, berdintasun, umeak eta nerabeak, etxebizitza eta a
dministrazio publikoetako langileak a
rloetan.
Kexa kolektiboen tipologiaz esan dezakegu ugarienak barne a
rlokoak direla, gero hezkuntzakoak, a
raubide juridikokoak, a
dministrazio publikoen ondasun eta zerbitzuetakoak, hirigintza eta lurraldearen a
ntolamendukoak, ezindutako pertsonenak eta ume eta nerabeenak, portzentajerik handiena daukana.
14. grafikoa. Jasotako kexen banaketa, kexagileen ezaugarrien a
rabera
− Kexa idazteko erabilitako hizkuntza
Gaur egun gaztelania da kexak idazteko gehien erabiltzen den hizkuntza. Euskaraz eta bi hizkuntzetan a
urkeztutakoek gorakada txiki bat izan dute. Halere, A
rartekoaren erakundean herritarrei bi hizkuntza ofizialetan a
rreta emateko gai diren pertsonak daude.
Ararteko erakundeak erreklamazioak herritarrak a
ukeratutako hizkuntzan izapidetzen ditu, irizpide modura. A
rartekoa kexa eragindako a
dministrazioekin harremanetan jartzean, eta ofiziozko espedienteren bat a
biatzen duenean, komunikazioa EAEko bi hizkuntza ofizialetan egiten da.
15. grafikoa. Kexen banaketa, erabilitako hizkuntzaren a
rabera
Kexak a
urkezteko moduari buruzko datuek erakusten digute erreklamazioak a
urkezteko bide nagusia Internet dela (%37,39). Horregatik, A
rartekoak herritarrekin harremanetan sartzeko formatu elektronikoak bultzatzea erabaki du.
Datuak 2009. urteko datuekin a
lderatuz gero, a
rgi dago A
rartekoaren 3 bulegoetara joanez egin diren kexen eta telematikoki a
urkeztu diren kexen a
rteko a
ldea.
16. grafikoa. Kexen banaketa, a
urkezteko eraren a
rabera
− A
rreta zuzeneko bulegoetara bertaratutako pertsonen ezaugarriak
17. grafikoa. A
rreta zuzeneko bulegoetara egindako bisitak
18. grafikoa. A
rreta zuzeneko bulegoetara bertaraturako pertsonen ezaugarriak
19. grafikoa. A
rreta zuzeneko bulegoetara bertaratutako pertsonen ezaugarriak
20. grafikoa. A
rreta zuzeneko bulegoetara bertaratutako pertsonen ezaugarriak
21. grafikoa. A
rreta zuzeneko bulegoetara bertaratutako pertsonen ezaugarriak
− A
rreta zuzeneko bulegoetara etortzen diren pertsonen a
dina
Datuak a
din taldeen a
rabera a
ztertuz gero, ikusiko dugu Gasteizen 25 urtetik beherako pertsonen bisitaldien kopurua egonkortu eta a
re handitu dela. Gehikuntza hori, batez ere, A
rabako Foru A
ldundiaren tutoretza frogatzen duten a
giriak ez egoteagatik erreklamazioak a
urkeztu dituzten a
dingabekoek ekarri dute.
22 taula. A
rreta zuzeneko bulegoetara etorritako bisitarien banaketa, a
din multzoka
22. grafikoa. A
rreta zuzeneko bulegoetara etorritako bisitarien banaketa, a
din multzoka