14.3. Informazioaren eta jakintzaren gizartea
Informazioaren eta jakintzaren gizarteari dagokionez, erreferentzia hauek izan behar dira kontuan:
Bizitza o
soan ikasteko lege proiektuak
Atariko kapitulua. Xedapen o
rokorrak.
1. artikulua.- Xedea eta definizioa.
1.- Lege honen xedea bizitza o
soan ikasteko sistema bat antolatzea eta arautzea da, pertsonen prestakuntza iraunkorreko eta kualifikazioko premiei modu eraginkorrean erantzuten diena, beraien garapen pertsonal, sozial eta profesionala mesedetzeko, eta Euskadiren garapen ekonomiko eta sozialari ekarpena egin diezaioten. Horretarako, plan eta programa egokiak programatzeko, koordinatzeko, garatzeko eta ebaluatzeko behar diren mekanismoak ezartzen ditu.
2.- Euskal Autonomia Erkidegoko gobernuak, beste administrazio publikoekin eta hezkuntzako, gizarteko eta ekonomiako eragileekin koordinatuta, bizitza o
soan zehar ikastea sustatuko du, norberaren sustapena lortzeko, gizarte kohesioa eta enplegagarritasuna lortzeko, eta aktibo sentitzearen eta jakintzaren gizartean parte hartzearen asebetetze pertsonala bermatzeko bitartekoa den aldetik.
3.- Bizitza o
soan ikastea pertsonek eremu formalean, ez-formalean eta informalean egiten duten jarduera o
ro da, norbere jakintza, gaitasunak eta jarrerak ikuspegi pertsonal, sozial eta profesionaletik hobetzeko asmoz.
4.- Lege honen o
ndorioetarako, bizitza o
soan ikasteko sistema aurreko atalean ezarritako helburuak lortzeko eremu, plan, programa, tresna eta eragileen multzoa da, behar bezala antolatuak.
4. artikulua.- Xedeak.
1.- Bizitza o
soan ikasteko sistemak xede hauek dauzka:
a) EAEko herritar guztiei bizitza o
soko ikaskuntza modu unibertsalean, berdintasun baldintzetan, eskuratu ahal dutela bermatzea, eta beren garapen pertsonalerako, gizarteratzeko, eta herritar gisa bizimodu beteagoa eta demokratikoagoa edukitzeko behar dituzten o
inarrizko eskumenak eskuratu ahal dituztela bermatzea.
b) Jakintzaren eguneratzea eta laneko gaitasunen hobekuntza sustatzea EAEko herritarren artean, beraien gizarte eta ekonomia o
ngizatean aurrera egiteko bermerik o
nena delako.
c) Bizitza o
soko ikaskuntzaren kultura sendoa sustatzea herritar guztien artean. Etengabeko ikaskuntzak daukan garrantzia zabaltzea, eta pertsonek beren prestakuntza-ibilbideak beren premia eta interes pertsonalei egokituta eratzeko motibatzea.
d) Beren jakintza landu eta areagotu nahi duten adineko pertsonei aukerak ematea.
Komunikazio honek inklusio digitalerako Europar Ekimena proposatu du. Hemen o
ndokoak sartzen dira:
A) inklusio digitaleko kanpaina bat, izenburu honekin: «Inklusio digitala, bat egin ezazu». Beraren eginkizuna 2008. urtean kontzientziazio maila eta koordinazio esfortzuak gehitzea izango da. Kanpaina amaitzeko Ministerioen Biltzarra egingo da, egindako aurrerapenak ikusteko eta konpromisoak sendotzeko.
B) ekintza-esparru estrategiko bat, Rigako Ministerioen Adierazpena aplikatu ahal izateko:
1. banda zabalaren, irisgarritasunaren eta gaitasunaren gaietan dauden ezberdintasunak borrokatuz, eta horrela jende guztiak informazioaren gizartean parte hartu ahal izateko behar diren baldintzak sortuz.
2. bazterketa arriskuan dauden taldeen benetako parte hartzea bultzatuz eta beraien bizi-kalitatea hobetuz.
3. inklusio digitaleko neurriak integratuz, beraien inpaktua handitzeko eta inpaktu horren iraupena luzatzeko.
Abenduaren 28ko 56/2007 Legea, Informazioaren Gizartea bultzatzeko Neurriei buruzkoa
Laugarren xedapen gehigarria.
9. Estatistika helburuetarako eta analisirako informazio premiak. Telekomunikazioetarako eta Informazioaren Gizarterako Estatuko Idazkaritzak pertsona fisikoei buruz egiten dituen estatistika publikoek datuak sexuen arabera emango ditu. Hori egokitzat jotzen ez bada, sexuarekin zerikusia duten beste aldagai batzuk zehaztuko dira, generoko inpaktuaren ebaluazioa errazteko eta emakumeen eta gizonen arteko berdintasun printzipioaren eraginkortasuna hobetzeko.
Hamabosgarren xedapen gehigarria. Herritarrek informazioaren gizartean parte hartzea sustatzea. Herritarren eta dirua irabazteko asmorik gabeko erakunde pribatuen presentzia sustatzeko, eta pluraltasuna, adierazpen askatasuna eta informazioaren gizartean herritarren parte hartzea bermatzeko asmoz, babes-bitartekoak eta finantzazio-lerroak sortuko dira informazioaren gizarteko zerbitzuak garatzeko, dirua irabazteko asmorik gabekoak, herritarren erakundeek sustatuak, balio demokratikoak eta herritarren parte hartzea sustatzen dituztenak, interes o
rokorrari erantzuten diotenak, eta komunitate edo gizarte talde behartsuei zerbitzua ematen dietenak.
8.1. artikulua. Zerbitzuen prestazioaren murrizpena eta komunitate barruko lankidetzako prozedura. Informazioaren gizartearen zerbitzu jakin bat o
ndoko printzipio hauen aurkakoa bada edo beraien aurkakoa izan badaiteke, bera babesteko eskumena duten o
rganoek, legeak ematen dizkien funtzioak betez, zerbitzu horiek eteteko edo datuak kentzeko neurri egokiak hartu ahal dituzte. Atal hau printzipio hauei dagokie:
c) Pertsonaren duintasunaren errespetua, eta arraza, sexu, erlijio, iritzi, nazionalitate, desgaitasun edo bestelako inguruabar pertsonal edo sozial bat dela-eta inor ez baztertzeko printzipioaren errespetua.
Bosgarren xedapen gehigarria. Desgaitutako pertsonek eta pertsona zaharrek bitarteko elektronikoetatik ematen den informazioa eskuratu ahal izatea.
Zazpigarren Xedapen Gehigarria. Informazioaren gizartea sustatzea. (…) (Informazioaren gizartea garatzeko) planak egin beharrekoa: Gobernu eta administrazio elektronikoaren ezarpenean sakontzea, herritarren parte hartzea gainditzea, eta administrazio publikoen eraginkortasun maila hobetzea.