3.2. Metodologia. Nola egin dugu?
Honen moduko azterketa eremu zabala eta sakona mugatu ahal izateko, trena kualitatiboak eta kuantitatiboak tartekatzen dituen metodologia mistoaren aldeko apustua egin dugu, informaziorik ez zegoen lekuan errealitatea kuantifikatzen eta txosten berezi honen baterako sorkuntzan parte hartu duten pertsona guztien iritzi, esperientzia-truke eta ezagutzaren bidez aberastu eta zabaldu zitezkeen ikerketa-xedearen beste alderdi horiek aztertu, hausnartu eta eztabaidatzen.
Atal hori txostenaren metodologiaren epigrafean zehaztasunez azaltzen bada ere, honakoak dira ikerketa prozesuan erabilitako teknika nagusietako batzuk: Euskadiko hiru lurralde historikoetako 5% 40 laguni e-inklusioari eta e-parte hartzeari buruz egindako telefono bidezko inkesta; arloan adituak direnei elkarrizketak egitea, sakonki aztertu eta hausnartzeko lan-mahaiak burutzea (bai oztopoak identifikatzeko bai gomendioak proposatzeko); euren iritzi eta bizipenekin Arartekoko Haur eta Nerabeen Kontseiluari parte hartzeko egindako gonbidapena; Eusko Jaurlaritzari, foru aldundieieta Euskadiko hiri eta landa guneetako hainbat udalordezkariri egindako gonbidapena IKTen bidez herritarrek parte hartzeko eskura dituzten baliabideei buruzko informazioa eskain zezaten; ikertu beharreko gaiari buruzko argitalpen, ikerketa, azterlan, txosten... adituen azterketa; praktika onenmapeoa, toki, nazio eta nazioarte mailan, e-inklusioari eta e-parte hartzearidagokienez, baita 2.0 kanalen erabilerari ere (blog + wiki + Twitter eta Facebook kontuak) bide egokiak ireki ahal izateko gainerako euskal gizarteak ikerketan parte har zezan.