50. Urrakortasun egoera ezberdinen eta bilakaeraren a
ldian a
ldiko a
zterketa
Urrakortasun bereziko egoera, normal denez, etengabe a
ldatzen da, onerako eta txarrerako. Bere bilakaera ezagutzea beharrezkoa da, baina ez nahikoa errealitatean zehaztasun handiagoz eta kausa-ezagutzaz eragiteko.
Arartekoaren erakundeak, bere funtzio eta baliabideei jarraiki, egoera jakin batzuen jarraipena egin du urteetan zehar, txosten honetan a
dierazitako a
ukera eta mugekin. A
ukera eta muga horiek ondo a
ztertutako urrakortasun egoeren (ez denen) kantitateak eragin ditu, baita erabilitako baliabideek eurek ere: baliabideetarako bisitak; ofiziozko espedienteak; kexak; ikerketa monografikoak… A
rartekoaren as
moa da eskura dauden bideak erabiltzea eta jarraipenarekin a
urrera egitea, bere a
ukeren barruan. Bestalde, urrakortasunaren beste faktore batzuk jorratu nahi ditu, pobrezia edo gaixotasunak, besteak beste, orain a
rte gutxi landu izan baitira. Baina hemen a
zpimarratu nahi dugu horrelako jarraipenak eskumena duten a
dministrazioek egin behar dituztela modu berezian.
Alde horretatik, bereziki egokia iruditzen zaigu a
ldian a
ldiko ikerketak egitea, helburu, irizpide eta metodologia a
ntzekoak erabilita; horrek a
ukera emango du datu konparagarriak izateko eta erabakiak horien a
rabera egokitu eta hartzeko. Jarduteko modu hori –hemen jorratutako gai batzuetan a
plikatzen dena jadanik, eskola esparruan berdinen a
rteko tratu txarren kasuak bezala– urrakortasun bereziko egoera guztietara zabaldu behar da.
Beste gauza bat litzateke a
razoen ikuspegi globalago bat lortzea, ikertutako egoeretako bakoitzak a
intzat hartuko lukeena, baina a
ztertuz euren a
rtean erlazionatuta eta ikuspegi orokorrago batetik.