I. Atala. Ararteko erakundearen jarduera kopurutan
1. Oharrak eta datu orokorrak
2. Arreta zuzeneko bulegoen jarduera (bisitak eta telefono bidezko kontsultak)
1. Hizkuntz eskubideak eta kultura
2. Hezkuntza
3. Ogasuna
4. Herrizaingoa
7. Herri lanak, garraioak eta azpiegiturak
8. Jarduera ekonomikoaren antolamendua
9. Herri-administrazioen zerbitzuko langileak
10. Animaliak babestea eta edukitzea
11.?Herri-administrazioen araubide juridikoa, ondasunak eta zerbitzuak
14. Lana eta gizarte segurantza
15. Hirigintza eta lurralde antolamendua
16. Etxebizitza
III. Atala. Arartekoaren jarduerak arreta publikoa behar duten taldeak babesteko
2. Emakumeen berdintasuna eta osotasuna
3. Ezintasunen bat duten pertsonak
5. Espetxeratuak
7. Ijitoak eta beste gutxiengo kultural batzuk
8. Etorkinak
9. Lesbiana, gay, bisexual, transgenero eta transexualak
10. Adinekoak
11. Talde terroristen biktimak
7. Inkomunikatutako atxiloketaren eremuko berme sistemari buruzko azterlana eta hobekuntza proposamenak (testu osoa web orrian)
VII. Atala. Arartekoaren berrikuntza jarduerak
10. Atala. Ondorioak Oinarrizko eskubideen eta askatasunen egoeraEuskadin, admnistrazioaren jardueraren arabera
10. Atala. Ondorioak Oinarrizko eskubideen eta askatasunen egoeraEuskadin, admnistrazioaren jardueraren arabera
2.4. Funtzio publikoan sartzeko berdintasunaren printzipioa
Espainiako Konstituzioaren 23.2 a
rtikulua
"Halaber, fun tzio eta kargu publikoak berdintasunez lortzeko eskubidea dute, legeak ezarritako baldin tzen a
rabera."
Erakunde hau euskal a
dministrazio publikoek berdintasun, merezimendu eta gaitasun printzipioei zor dioten errespetua bermatzen saiatzen da. Horiek, Konstituzioaren a
gindu espresagatik, enplegu publikora iristean a
gertu behar dira.
Euskal herri-administrazioek gero eta gehiago zaindu behar dute hautaketa prozesuen a
ntolaketa, interesdun hautagai guztien berdintasun eta lehiaketa baldintzen bermeak a
halik eta onenak izan daitezen.
Kolektibo jakin batzuen a
ldeko postuen erreserbak edo kupoak ezartzerakoan, beti izan beharra dago beharrezkoa den laguntza juridikoa. Horrela, a
dibidez, Ertzaintzaren eskala basikoko a
gente kategorian sartzeko prozeduran postuak erreserbatzeko neurri bat hartu zen emakumezko hautagaien a
lde. Neurriak Ertzaintzaren baitan gerta litekeen emakume eta gizonen a
rteko egiturazko fenomenoa a
paldu nahi zuen. Horretarako Euskal Funtzio Publikoko 6/1989 Legea, uztailaren 6koa, delakoan a
geri diren a
rauzko a
urreikuspenak betetzea besterik ez zuen, baita Emakume eta Gizonen Berdintasunerako 4/2005 Legeak dioena ere, funtzio publikora sartzeko berdintasun printzipioa errespetatuz, baina hori ez da gertatu ez baitute behar besteko laguntza juridikorik izan.
Aipagarriak dira ere a
zterketaren data edo lekua a
ldatu edo a
tzerako eskaerak, batik bat eskaerok a
ipatutako leku eta datetan lehiaketa-probara a
zaltzeko ezintasun egoeraren batean baitzeuden. Kasu zehatz batean, hautaketa-probara a
urkeztu beharreko hautagaietako bat haurdun zegoen eta a
urreikus zezakeen erditzea a
zterketa egiteko dataren inguruan gertatuko zela. Halako egoeretan, A
dministrazioari eskatu zaio oposaketa-eguna a
lda dezala, deitutako ekitaldira a
zaltzeko ezintasunak kausa justifikatua duelako.