VII. Atala. Arartekoaren berrikuntza jarduerak
3. Etengabeko hobekuntza/kalitatea:
• Urteko txostena eta ezohiko txostenak hobetzea
Txostenak egiteko era nahiz horien formatuak eta hedatzeko modua hobetzeko proposamenak erakunde barruan a
ztertu ostean, formatu elektronikoarekin lan egitearen a
lde egin da, hedatzeko onena eta erreferentea hori delakoan. Hala eginez gero, nabigagarria izango da a
tal guztietan, eta biltzaile baten laguntzarekin nahi den informazioa a
urkitu a
halko da, esteka bidezko sarrerekin, pasahitza edo a
dministrazioak, a
raudia eta halako erreferentziak sartuta. Horrek bide emango du webguneko a
rlo jakin batzuk beste webgune batzuekin, beste erakunde batzuekin eta a
barrekin lotzeko.
Orobat, bere hartan utziko dira liburu formatua eta CD euskarri digitala, baina a
le gutxiago a
terata.
Webguneari erantsitako formatu elektroniko hori hainbat euskarritan egongo da: pdf, html, xml; hala, errazago erabili a
halko da. Horrez gain, datu ireki guztiak (open data) kargatu a
halko dira web guneko berrikuntza-atalean, eta, modu horretan, herritarrek libreki berrerabili a
halko dituzte.
Hain zuzen ere, berrerabiltzeko a
ukera horren informazioa emateko, creative commons lizentzia erantsi da A
rartekoaren ondoz ondoko edizio eta a
rgitalpenetan. Lizentzia horrekin, txosten horiek berrerabiltzeko a
ukera ematen da.
• Laneko giroari buruzko barne inkestak
Hobetzeko konpromisoak A
rartekoaren barne eremuak ere hartzen ditu, hala nola:
- prestakuntza eta ikaskuntza,
- laneko giroa eta baldintzak,
- a
rlo guztietako harremanak, eta
- laneko bitarteko materialak eta tresnak.
Etengabeko hobekuntzaren metodologia a
plikatu a
hal izateko, ezinbestekoa da tresna egokiak izatea, zenbat a
urreratu edo a
tzeratu den neurtzeko. Horregatik, barne inkesta bat egin zaie, modu a
nonimoan, A
rartekoa osatzen duten pertsona guztiei. Inkesta hori urtero egingo da, a
ldaketak zein eremutan egin a
ztertzeko eta a
ldaketa horiek ondo hartu eta baloratu diren ebaluatzeko.
• Ingurumena hobetzeko sistema
Ingurumena hobetzeko sistema hau a
urten hasi gara ezartzen. Hori garatzeko erreferentzia gisa, 2004ko Ekoskan a
raua hautatu dugu, IHOBE Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Jarduketarako Sozietate Publikoak sustatutakoa.
Sistema hori ezartzeari dagokionez, Arartekoak konpromisoa hartu du bere jarduera eta zerbitzuek ingurumenean eragin ez dezaten neurriak hartzeko, erakundearen kudeaketan ingurumen-irizpideak a
plikatuta. Konpromiso horrekin, A
rartekoak ingurunea zaintzeko erantzukizuna partekatuko du a
dministrazio publikoekin, gizarte zibileko eragileekin eta herritarrekin.
Ingurumena kudeatzeko sistema hori ezartzeko prozesuan, diagnostiko bat egiten a
ri gara, Arartekoaren hiru egoitzetan egiten diren jardueren ingurumen-egoera zein den jakiteko. Zenbait ekintza identifikatu dira erakundearen ingurumen-portaera hobetzeko, hala nola erosketa eta kontratazio publiko berdea ezartzea, energia-kontsumoa optimizatzea eta hondakin plastikoak murriztea, hala nola ur basoak eta botilak.
• A
rartekoaren prozesuak hobetzea
Kapitulu honetan bertan A
rartekoaren prozesuak definitzean a
zaldu den bezala, erakundearen prozesurik esanguratsuenak hautatu ditugu: (kexen prozedura, urteko txostena, ezohiko txostenak, webgunea, jarduketa-planak, jarraipena, a
rgitalpena, itzulpenak eta a
bar). Horrez gain, grafikoki garatu da prozesu osoa, gaur egun egiten den moduan, a
lderdi hauek identifikatuta: zein diren hobetu beharreko a
rloak eta zein diren a
rlo horien a
razo nagusiak, zerk sortzen dituen a
razo horiek eta nola konpon litezkeen.
Xehekien a
ztertu den prozesua, berriro diseinatu a
urreko pauso gisa, ebazpenen gaineko informazio, izapide eta bidalketa izan da. Horri dagokionez, 2011. urtean ez da soilik diseinu berria ezarriko, baizik eta prozesuen a
raberako kudeaketa-metodologiarekin hasiko gara lanean; horretarako, lehenik eta behin, hobekuntza taldea eratuko da.
• A
rartekoaren kalitate eta eginera onen konpromisoak. Zerbitzu karta
Arartekoaren oinarrizko xedea da herritarrei a
lbait kalitate handieneko zerbitzua ematea, hala denboran nola forman, modu erraz eta gardenean. Horretarako, a
dministrazio publikoekin jartzen da harremanetan, herritarrek beren eskubideak nola baliaraz ditzaketen ikusteko.
Printzipio horiek ezartzeko –azken hamarkadetan sendotzen a
ri diren kudeaketa publikoko eredu as
kotan a
gertzen dira eta erreferente berezi gisa Europar Batasunaren Oinarrizko Eskubideen Gutuneko 41. a
rtikulua du, halakotzat hartzen baitu a
dministrazio on bat izateko eskubidea–, A
rartekoaren eguneroko jarduera balioztatu behar da, konpromiso sorta bat hartuta, bere eginkizunak hobeto bete a
hal izateko, euskal herritarrek sumatzeko moduan.
Hori horrela, A
rartekoan bi ildotan a
ri gara lanean:
- Barrura begira: Arartekoaren kalitate eta a
dministrazio-eginera onen konpromisoak landuz. Horren bidez, a
dministrazio on baten oinarrizko ezaugarriak lortuko dira: eskuragarritasuna, gardentasuna, a
rintasuna, sinplifikazioa, etengabeko hobekuntza, erantzukizuna, jendetasuna, lankidetza eta partaidetza.
- Herritarrei begira. zerbitzu-karta onartuta, A
rartekoari buruzko informazio hau emango zaie, publikoki, herritarrei: zer zerbitzu ematen dituen, nola ematen dituen eta zer konpromiso hartzen dituzten erakundeko kide guztiek harekiko harremanetan eta beren lana egitean, kalitate eta ebaluazio estandarrekin bat etorriz.
Karta horren barruan sartuko dira A
rartekoak jendeari begira ematen dituen zerbitzuak (8), kalitate-konpromisoak, kalitate hori neurtzeko a
dierazleak eta erabiltzaileen eskubideak.
Bi ildoak a
ztertzen a
ri gara erakundearen barnean, 2011. urtean onesteko helburuarekin.
• Adierazleen tresna bat diseinatzea (Bussines Inteligence). Horren bidez, A
rartekoaren jarduerari buruzko datuak a
ztertu a
halko dira, eta konparazio-txostenak egin a
halko dira, kalitate eta eraginkortasun a
dierazle zehatzekin, hala urteko txostenerako nola A
rartekoaren hurrengo zerbitzu-kartarako; horren oinarria software librea a
plikatzea izango da. 2011. urtean ezarriko da, zerbitzu-kartarekin batean.
• Prestakuntza eta trebakuntza
Pertsonen trebakuntza oinarrizko eskakizuna da edozein erakunderentzat. Gaikuntza horrek, gainera, egituratuta eta planifikatuta egon behar du, eta, horretarako, A
rartekoak, Herri A
rduralaritzaren Euskal Erakundearekin elkarlanean, erakundea osatzen duten pertsona guztien prestakuntza-beharren gaineko diagnostiko bat baliatu a
hal izan du. Diagnostiko hori izango da A
rartekoko langileen hurrengo hiru urteetarako prestakuntza-planaren oinarria.