I. Atala. Ararteko erakundearen jarduera kopurutan
1. Oharrak eta datu orokorrak
2. Arreta zuzeneko bulegoen jarduera (bisitak eta telefono bidezko kontsultak)
1. Hizkuntz eskubideak eta kultura
2. Hezkuntza
3. Ogasuna
4. Herrizaingoa
7. Herri lanak, garraioak eta azpiegiturak
8. Jarduera ekonomikoaren antolamendua
9. Herri-administrazioen zerbitzuko langileak
10. Animaliak babestea eta edukitzea
11.?Herri-administrazioen araubide juridikoa, ondasunak eta zerbitzuak
14. Lana eta gizarte segurantza
15. Hirigintza eta lurralde antolamendua
16. Etxebizitza
III. Atala. Arartekoaren jarduerak arreta publikoa behar duten taldeak babesteko
2. Emakumeen berdintasuna eta osotasuna
3. Ezintasunen bat duten pertsonak
5. Espetxeratuak
7. Ijitoak eta beste gutxiengo kultural batzuk
8. Etorkinak
9. Lesbiana, gay, bisexual, transgenero eta transexualak
10. Adinekoak
11. Talde terroristen biktimak
7. Inkomunikatutako atxiloketaren eremuko berme sistemari buruzko azterlana eta hobekuntza proposamenak (testu osoa web orrian)
VII. Atala. Arartekoaren berrikuntza jarduerak
10. Atala. Ondorioak Oinarrizko eskubideen eta askatasunen egoeraEuskadin, admnistrazioaren jardueraren arabera
4. Inkestak. Erabiltzaileen inkesten eraginkortasun maila eta emaitzak
Duela zenbait urte, herritarrengana hurbiltzeko bidea hasi genuen, esku hartzeko eskatu diguten pertsonen iritzia jakiteko. Erakundearen jardunbidean a
hulguneak zeintzuk diren jakitea eta eskaintzen dugun zerbitzua hobetzen saiatzea ditugu helburu.
Horregatik, kexa−espediente baten izapideak a
maitzen ditugunean, kexagileari galdera−sorta bat bidaltzen diogu, nahi izanez gero eta izena ipini barik, galdera batzuei erantzuteko eskatuz, emandako zerbitzuaren gainean egiten duen balorazioa jakiteko.
Emaitzak baloratzeko orduan garrantzitsua da honako hau kontuan hartzea: 2010ean guztiz izapidetu diren kexetatik, soilik %32,49tan iritzi diogu eragindako a
dministrazioak oker jokatu duela.
Hona hemen bete diren galdera−sortetako datuak laburbilduta: kexaren bat egin duten herritarren eta kexa horren tramitazioa bukatu den kasuetan, kexagileetatik %80k hauxe a
dierazi dute: «Arartekoak emandako informazioa ona edo oso ona izan da».
23. grafikoa. Nolakoa iruditu zaizu A
rartekoak bidalitako informazioa?
Orobat, zera a
zaldu dute: «erabat edo nahiko a
dos gaude A
rartekoak kexari buruz emandako ebazpenarekin edo proposamenarekin» (%57,39k).
24. grafikoa. Zenbateraino zaude a
dos A
rartekoak zure kexari buruz erabaki edo proposatu duenarekin?
Arartekoaren esku−hartzea oro har nola baloratuko luketen galdetzean (erakutsi duen interesa, laguntzeko prestasuna, egindako gestioak eta a
bar), kexagileetatik %80,87k esku−hartzea «oso ona edo nahiko ona» iruditu zaiela a
dierazi dute.
25. grafikoa. Oro har, zer iruditu zaizu A
rartekoaren lana? (Hau da, a
zaldu duen interesa, laguntzeko prest egotea, egindako gestioak...)
Portzentaje on hori (%72,06) mantendu egiten da a
razoa «konpondu ez zaien» edo «nahiko gaizki konpondu zaien» kexagileen a
rtean ere.
26. grafikoa. Oro har, zer iruditu zaizu A
rartekoaren lana? (Hau da, a
zaldu duen interesa, laguntzeko prest egotea, egindako gestioak...) (Arazoa «konpondu ez zaien» edo «nahiko gaizki konpondu zaien» kexagileak»)
Galdera−sorta bete duten pertsonetatik %84,35ek a
dierazi dutenez, «administrazioarekin a
razoak dituen pertsonaren bati A
rartekora joateko gomendatuko liokete beti edo kasu batzuetan».
27. grafikoa. A
dministrazioarekin a
razoak dituen pertsonaren bati A
rartekora joateko gomendatuko zenioke?
Portzentaje hori dezente gutxitzen da −baina ez modu esanguratsuan− (%76,44) beraien a
razoa «ez dela konpondu» edo «nahiko gaizki konpondu dela» uste duten kexagileen a
rtean.
28. grafikoa. A
dministrazioarekin a
razoak dituen pertsonaren bati A
rartekora joateko gomendatuko zenioke? (Arazoa «konpondu ez zaien» edo «nahiko gaizki konpondu zaien» kexagileak)
Beraz, emaitza horiek denek ondorio hau a
terarazten digute: A
rartekoaren zuzeneko esku−hartzearekin −bere jardueraren eta pertsonazko baliabideen a
raberakoarekin− lotutako iritziak a
ztertzen direnean, oso ontzat jotzen da egindako lana. A
zpimarratzekoa da, gainera, %32,17 bakarrik ez daudela a
dos A
rartekoaren ebazpenarekin.
Bestelako emaitza lortzen da A
rarteko erakundearen erabakitzeko edo jarduteko a
halmenetik kanpo geratzen diren a
lderdiez galdetzen denean. A
lderdi horiek gehienbat a
dministrazioaren laguntzeko edo ez laguntzeko jarrerarekin dute zerikusia: prozesuaren iraupena (%51,31k uste dute igarotako denbora luzea edo oso luzea izan dela), edo kexa bukatzeko modua bera, izan ere, %33,91 soilik daude pozik a
zkenean lortutako konponbidearekin:
29. grafikoa. Nolakoa iruditu zaizu kexa a
urkeztu zenuenetik tramitazioa bukatu a
rteko denbora?
30. grafikoa. Zure ustez, kexa sorrarazi zuen a
razoa:
Inkestetan lortzen diren datuez gain (jada zehaztu ditugunak), erreklamazioak egin dituzten pertsonek galdetegiko a
taletako baten bidez bidali a
hal dizkiote A
rartekoari beren iritziak eta iradokizunak. A
urreko urteetan bezala, haietako batzuek iradokitzen dute A
rartekoak botere gehiago eta eskumen gehiago izan beharko lituzkeela eta haren ebazpenak lotesleak izan beharko liratekeela. Inkestatutako pertsona batzuek, gainera, uste dute emandako ebazpenen jarraipena egin behar zaiola a
dministrazioari, eta behar bezala jokatzen ez duten a
dministrazioak zehatzeko a
halmena izan behar duela A
rartekoak. Gainera, erakundearen eta bere funtzioen berri ematea proposatu dute.
Arartekoaren lana etengabe hobetzeko as
moz, web gunean iradokizunen a
tala jarri dugu, herritarrekin batera jarduteko bide berri gisa. Bertan, gure jarduera hobetzeko proposamenak egin daitezke, edo horrek sortutako kexak a
zaldu.
Laburbilduz, sustatu beharreko a
ktibo handia dauka A
rartekoak: herritarrek oso iritzi ona dute A
rartekoaren esku−hartzeaz eta erakunde honetan kasu egiten dieten moduaz. Hori erantzukizun handia eta eguneroko lanerako a
kuilua da.