I. Atala. Ararteko erakundearen jarduera kopurutan
1. Oharrak eta datu orokorrak
2. Arreta zuzeneko bulegoen jarduera (bisitak eta telefono bidezko kontsultak)
1. Hizkuntz eskubideak eta kultura
2. Hezkuntza
3. Ogasuna
4. Herrizaingoa
7. Herri lanak, garraioak eta azpiegiturak
8. Jarduera ekonomikoaren antolamendua
9. Herri-administrazioen zerbitzuko langileak
10. Animaliak babestea eta edukitzea
11.?Herri-administrazioen araubide juridikoa, ondasunak eta zerbitzuak
14. Lana eta gizarte segurantza
15. Hirigintza eta lurralde antolamendua
16. Etxebizitza
III. Atala. Arartekoaren jarduerak arreta publikoa behar duten taldeak babesteko
2. Emakumeen berdintasuna eta osotasuna
3. Ezintasunen bat duten pertsonak
5. Espetxeratuak
7. Ijitoak eta beste gutxiengo kultural batzuk
8. Etorkinak
9. Lesbiana, gay, bisexual, transgenero eta transexualak
10. Adinekoak
11. Talde terroristen biktimak
7. Inkomunikatutako atxiloketaren eremuko berme sistemari buruzko azterlana eta hobekuntza proposamenak (testu osoa web orrian)
VII. Atala. Arartekoaren berrikuntza jarduerak
10. Atala. Ondorioak Oinarrizko eskubideen eta askatasunen egoeraEuskadin, admnistrazioaren jardueraren arabera
3. Jasotako kexak
2010ean guztira 1.859 kexa jaso dira. Horietatik 1.312 bideratzeko onartu dira, A
rarteko erakundeak a
ztertu eta ikertzeko. Gero, egiaz bideratzeko onartu direnak sailkatuko dira, A
rartekoaren lan-arloetan oinarrituta.
4. grafikoa. Jasotako kexen kopuruaren bilakaera (2000 -2010)*
* A
urreko urteetako datuak (1989. urtetik a
urrerakoak) web orrialdean kontsulta daitezke.
- Onartu gabeko kexak
Ararteko erakundea sortu eta a
rautzeko 3/1985 Legearen 21. a
rtikuluan a
dierazten dira zein zertzelada gertatu behar duten herritarren kexak ez onartzeko. Horrela, hainbat a
rrazoirengatik onartu ez diren kexak bereizi behar dira: norbanakoen a
rteko gatazka zelako, ordurako a
uzitegian a
zalduta zegoen a
razoren bati buruzkoa zelako (epai irmoa jasota edo epailearen ebazpenaren zain), edo erakunde honen eskumen eremutik kanpo zegoelako.
Nolanahi ere, kexei a
halik eta babes juridikorik handiena eskaintzeko irizpidea mantentzen da; horrela, a
halegina egiten da prozedurazko a
rauak herritarrek egindako kexa onartzearen a
lde interpretatzeko. Onartu ez diren kexetan, erakundea kexagileari a
holku ematen a
halegintzen da beti, hark a
zaldu dituen a
razoak konpontzeko egokienak izan daitezkeen bideei dagokienez.
5. grafikoa. Onartu gabeko kexak eta egoerak
- Estatuko Herriaren Defendatzaileari edo beste defendatzaile batzuei bidalitako kexak
Estatuko a
dministrazioaren jardueraren kontrako kexak ez ditu zuzenean A
rarteko erakundeak bideratzen, a
dministrazio hori ez baitago erakunde honen kontrolpean. Kexa horiek Estatuko Herriaren Defendatzaileari bidaltzen dizkiogu. Gainera, kexa batzuk beste a
utonomia erkidego batzuetako parlamentuetako ordezkariei igortzen dizkiegu, horien eskumen-eremupean dauden herri-administrazioei dagozkielako.
Estatuko Herriaren Defendatzaileari bidalitako kexak | 204* |
Beste defendatzaile batzuei bidalitako kexak | align="center" valign="middle">4 |
* Herriaren Defendatzaileari bidalitako kexen kopurua oso handia da, kexa as
ko jaso baititugu Kode Zibila a
lda dadin eskatzeko, ezkontza hausten den kasuetan gurasoei seme-alaben zaintza partekatua eman diezaieten.
- Fiskalari bidalitako kexak
Justiziaadministrazioaren eta bulego judizialaren funtzionamendua |
align="right">1 |
- A
rlo eta a
dministrazio bakoitzari zuzendutako kexen kopurua zuzen interpretatzeko era
Hasiera batean, a
dministrazio jakin baten jarduerek kexa as
ko eragiten badituzte edo a
rlo zehatz batean kexa a
nitz jasotzen badira, pentsa liteke horrek estua duela herritarrek a
dministrazio horren funtzionamenduaz duten iritzi txarrarekin, zabarkeria, gehiegikeriak edo legez kontrako jarduerak egoteari dagokionez.
Hala ere, ñabardura garrantzitsuak egin behar zaizkio kexa-kopuruaren lehen pertzepzio eta interpretazio horri, ondorioak presaka ez a
teratzeko, ondorio horiek okerrak eta bidegabeak izan baitaitezke eragindako a
dministrazioei dagokienez.
Horrela, nahiz eta a
dministrazio jakin baten jarduerak sortutako kexa-kopurua hasiera batean esanguratsua izan, a
re esanguratsuagoa da −eta hori da egiaz garrantzitsua− zenbat kexatan izan zituen kexagileak erakunde honetara etortzeko moduko a
rrazoiak, a
dministrazio batek oker jokatu zuelako. Halaber, erakunde honen iritziz, kexa-kopuruaren datua bera baino garrantzitsuagoa da kasuan kasuko a
dministrazioaren jokabidea, bai ezarritako epean informatzeko betebeharra betetzeko orduan, bai erreklamazioa ikertu edo a
ztertu ostean emandako ebazpenei dagokienez. Hau da, funtsezkoa da a
dministrazioak gomendioak edo iradokizunak onartzen dituen a
la ez egiaztatzea, a
dministrazioak oker jokatu duela a
ntzeman denean.