1. Sarrera
Aurreko urteetako txostenetan ez bezala, a
urten, ikusgarritasuna hobetzeko as
moz, gizarte a
ntolatuarekin eta A
rartekoarengana esku hartzeko eskatzera etortzen diren pertsonekin zuzeneko zerikusia duten jarduerak edo informazioak batera a
urkeztea erabaki dugu.
Gobernuz kanpoko erakundeak eta a
ntolatutako gizarte zibila, A
rartekoaren ustez, euskal gizartearen a
razoen begiak eta belarriak dira. Haien informazioari esker, jardunak hasten ditu ofizioz eta politika publikoen ebaluazio egiazkoagoa egiten du A
rartekoak.
Arartekoaren erakundean beti baloratu dugu elkarte horiek eta boluntarioek egiten duten lana. Gizarte esku hartzeko hirugarren sektorea, une honetan, pertsonen eskubideen gizarte sistemaren bideragarritasunaren zutabeetako bat da. Orian bizi dugun krisialdian inoiz baino a
rgiago ikusten dugu haien lanaren garrantzia. Era berean, inoiz baino babes publiko handiagoa behar dute haiek beren gizarte baliabideei eusteko. Bidezkoa da hau a
itortzea eta gizartearen eta erakundeen a
urrean hala a
ldarrikatzea. A
rgi eta garbi dago EAEn gizarte ongizatea beste lurralde eta estatu batzuetan baino sendoago mantentzen dela. Baina horregatik hain zuzen ere, erakundeek eta gizarteak laguntza eman behar diete egunetik egunera eta trukean ezer eskatu gabe beren lanarekin gizartearen eta baztertutako pertsonen a
razorik larrienak beren gordintasun osoan a
ger daitezela galarazten dutenei. Izan ere, zenbait iturriren kalkuluen a
rabera, EAEn herritar guztien %10 eta %15 a
rtean prekariotasun egoeran edo gizarte bazterketako a
rriskuan daude.
Arartekoa pertsonek eta pertsonentzat as
matutako erakundea da, euskal a
dministrazioak kontrolatzeko funtzioa herritarren a
razoen a
rabera betetzen baitu. Horrek A
rartekoak hiru planotan jardutea dakar:
− Salatutako a
dministrazioak indarrean dagoen legeriaren a
rabera jardun duen egiaztatzea.
− A
dministrazioetan jardunbide egokia bultzatzea, herritarren eskubideei a
rreta hobea emateko eta tratu hobea eta eraginkorragoa emateko.
− Kasuan bitartekari lana egitea. Izan ere, as
kotan, a
dministrazioak zuzen jokatu duen a
rren, gure esku hartzearekin, hurbileko tratua emanez, errealitatearen edo jardun den kasu zehatzaren ikuspegi ezberdina eskainiz edo a
raua modu malguagoan interpretatuz, pertsonen a
razo zehatzak konpondu a
hal izaten dira, edota berdintasun ezeko, babesik gabeko eta bidegabeko egoerak eragozten dira.
2. Erreklamazioak egiten dituzten pertsonen tipologia eta erreklamazioen formatua
Gure zerbitzuetara jotzen duten pertsonei harrera egiteko modu naturalak A
rartekoaren esku hartzea eskatzen duten pertsonen ezaugarriak eta baldintzak ezagutzearekin zuzeneko zerikusia dauka.
− Erreklamazioak egiten dituzten pertsonen ezaugarriak
2010. urtean a
urkeztutako kexen a
nalisi soziologikoak ez du a
ldaketa esanguratsurik erakusten a
urreko urtearen a
ldean.
Aldaketa txiki batzuk daude, garrantzi eskasekoak, a
urreko urtearekin a
lderatuta: emakumeek a
urkeztutako kexak murriztu dira eta kolektiboek a
urkeztutakoak gehitu dira. Horrek gogoeta egin a
razi behar digu kexak a
urkezteko modu ez hain pertsonalizatu horri buruz (normalean idatziz edo internetez a
urkezten dira).
Xehetasun handiagoz begiratuta, esan dezakegu gizonen presentzia handiagoa dela barne, ogasun, ingurumen eta jarduera ekonomikoaren a
ntolaketa a
rloetan. Emakumeen parte hartzea, a
ldiz, handiagoa da a
dineko pertsonak, berdintasun, umeak eta nerabeak, etxebizitza eta a
dministrazio publikoetako langileak a
rloetan.
Kexa kolektiboen tipologiaz esan dezakegu ugarienak barne a
rlokoak direla, gero hezkuntzakoak, a
raubide juridikokoak, a
dministrazio publikoen ondasun eta zerbitzuetakoak, hirigintza eta lurraldearen a
ntolamendukoak, ezindutako pertsonenak eta ume eta nerabeenak, portzentajerik handiena daukana.
14. grafikoa. Jasotako kexen banaketa, kexagileen ezaugarrien a
rabera
− Kexa idazteko erabilitako hizkuntza
Gaur egun gaztelania da kexak idazteko gehien erabiltzen den hizkuntza. Euskaraz eta bi hizkuntzetan a
urkeztutakoek gorakada txiki bat izan dute. Halere, A
rartekoaren erakundean herritarrei bi hizkuntza ofizialetan a
rreta emateko gai diren pertsonak daude.
Ararteko erakundeak erreklamazioak herritarrak a
ukeratutako hizkuntzan izapidetzen ditu, irizpide modura. A
rartekoa kexa eragindako a
dministrazioekin harremanetan jartzean, eta ofiziozko espedienteren bat a
biatzen duenean, komunikazioa EAEko bi hizkuntza ofizialetan egiten da.
15. grafikoa. Kexen banaketa, erabilitako hizkuntzaren a
rabera
Kexak a
urkezteko moduari buruzko datuek erakusten digute erreklamazioak a
urkezteko bide nagusia Internet dela (%37,39). Horregatik, A
rartekoak herritarrekin harremanetan sartzeko formatu elektronikoak bultzatzea erabaki du.
Datuak 2009. urteko datuekin a
lderatuz gero, a
rgi dago A
rartekoaren 3 bulegoetara joanez egin diren kexen eta telematikoki a
urkeztu diren kexen a
rteko a
ldea.
16. grafikoa. Kexen banaketa, a
urkezteko eraren a
rabera
− A
rreta zuzeneko bulegoetara bertaratutako pertsonen ezaugarriak
17. grafikoa. A
rreta zuzeneko bulegoetara egindako bisitak
18. grafikoa. A
rreta zuzeneko bulegoetara bertaraturako pertsonen ezaugarriak
19. grafikoa. A
rreta zuzeneko bulegoetara bertaratutako pertsonen ezaugarriak
20. grafikoa. A
rreta zuzeneko bulegoetara bertaratutako pertsonen ezaugarriak
21. grafikoa. A
rreta zuzeneko bulegoetara bertaratutako pertsonen ezaugarriak
− A
rreta zuzeneko bulegoetara etortzen diren pertsonen a
dina
Datuak a
din taldeen a
rabera a
ztertuz gero, ikusiko dugu Gasteizen 25 urtetik beherako pertsonen bisitaldien kopurua egonkortu eta a
re handitu dela. Gehikuntza hori, batez ere, A
rabako Foru A
ldundiaren tutoretza frogatzen duten a
giriak ez egoteagatik erreklamazioak a
urkeztu dituzten a
dingabekoek ekarri dute.
22 taula. A
rreta zuzeneko bulegoetara etorritako bisitarien banaketa, a
din multzoka
22. grafikoa. A
rreta zuzeneko bulegoetara etorritako bisitarien banaketa, a
din multzoka
3. 2010. Urtean gurekin batzartu diren elkarte eta taldeen tipologia
Azken urteetan, hainbat ikerketa eta txosten monografikoren ondorioz izan du A
rartekoak harremana elkarteekin, hein handi batean, batez ere a
zken ezohiko txostenen inguruan.
2010. urtean, a
ztertutako a
razoetan zuzenago inplikatuta dauden elkarteekin lankidetzan a
ritu garenez gero, errazagoa izan da ezohiko txostenak egitea; batzuk urte berean a
rgitaratu dira, eta beste batzuk laster a
rgitaratuko dira.
Horien a
rtean honako hauek a
ipa ditzakegu:
− Mendetasun egoeran dauden pertsonei ematen zaien a
rretari buruzko txostena. Txosten horretan, modu a
ktiboan hartu dute parte gaixotasun edo ezgaitasunen bat duten pertsonen elkarte eta senitarteko as
kok (txostena 2011n a
rgitaratuko da).
− A
utonomi erkidegoko garraio publikoaren irisgarritasunari buruzko txosten berezia, iazko otsailean a
rgitaratua.
− A
rrisku egoera berezietan dauden a
dingabeei buruzko txosten berezia, laster a
rgitaratuko dena.
Baina a
lde batera utzita zenbait txostenen inguruan egindako ezohiko jardun horiek, eta batez ere a
ipaturikoen a
rtetik lehenengoa, A
rartekoak 2010. urtean ere gizarte eragileekiko harremana zaintzen jarraitu du bere ohiko jardunean. Batez ere, egoera txarrean dauden pertsonei laguntzeko edo as
kotariko gizarte a
razoak konpontzeko lanean a
ritzen diren elkarte, erakunde eta taldeekin: giza eskubideen a
ldeko taldeak, a
tzerritarrei, presoei edo baztertuta daudenei laguntzekoak, etxerik gabekoei laguntzekoak eta a
bar.
Urte hauetako esperientziak erakutsi digu, izan ere, erakunde eta talde ugari giltzarriak izan daitezkeela gure gizarteko sektore baztertuen edo oso a
hulen eta A
rartekoaren eta halako erakundeen a
rteko bitartekari lanetan; hala, beren eskubideen eta gatazkak konpontzeko bideen jakitunago egin ditzakete, beren a
ldarrikapenak a
dierazteko laguntza eman, a
dministrazioei herritarrentzako zerbitzu a
rretatsua eman dezaten eskatu, eta, modu horretan, erakundeetan konfiantza handiagoa izateko eta gizarte kohesio handiagoa lortzeko modua egin.
Gure erkidegoan elkarte, talde eta erakunde ugari daude, eta hori gizarte biziaren a
dierazgarri da, baina, a
ldi berean, erronka ezinezkoa da horiekin guztiekin lankidetza harreman egonkor samarrak izan nahi dituenarentzat. Horregatik, gure kasuan, gure mugak kontuan hartuta, elkarlanean a
ritzeko nahi hori zenbait bide osagarriren bidez zehaztu da urtean zehar:
• harreman motaren bati eutsiz lehendik ere harremana bazuen talde as
korekin, a
hal izan den guztietan;
• ondo erantzunez a
razoak eta proposamenak helarazteko edo A
rartekoarekin bilera bat egiteko interesa erakutsi duten elkarte eta taldeei;
• bere kabuz harremana sortuz sektore a
hulenekin lan egiten duten edo une horretan sektore jakin baten a
razoak lantzen a
ri ziren taldeekin;
• koordinazio plataformak edo a
ntzeko interesak edo jardun esparruak (kartzelak, gizarteratzea, immigrazioa) dituzten elkarteen a
rteko federazioak a
probetxatuz;
• haiek a
ntolatutako jardueretan parte hartuz eta A
rartekoak sustatutako beste jarduera batzuetan parte hartzera gonbidatuz.
Hala, 2010. urtean, A
rartekoak lankidetza harremanak izan ditu, estuagoak edo ez hain estuak, honako elkarte, erakunde eta gizarte talde hauekin:
• A
LCER, giltzurrunetako gaixoen Gipuzkoa eta Bizkaiko elkartea
• A
ldarte – Gay, lesbiana eta transexualen a
rreta zentroa
• A
MPEA – A
rabako Emakumezko Profesional eta Enpresaburuen Elkartea
• A
PAI (Berdintasun A
genteen Elkarte Profesionala)
• A
PIA−haurrei eta nerabeei laguntzeko elkartea
• Martxoaren 3a elkartea
• A
l Indimay eta El Miloud Mokhari elkartea
• Bizitza Berria elkartea
• HIESaren a
urkako A
rabako Herritar Batzordea
• HIESaren a
urkako Gipuzkoako Herritar Batzordea
• Clara Campoamor Elkartea
• A
rabako a
ljeriarren kultur elkartea
• Presoei laguntzeko elkartea (ADAP)
• A
lde Zaharreko eskolako famili elkartea
• Banandutako famili gurasoen elkartea
• La Terraza guraso elkartea
• A
froamerikar bizilagunen elkartea
• A
betxukoko a
uzokide elkartea
• Genozidio frankistaren biktimen elkartea
• Umeen protesien erabiltzaileen elkartea (AUPI)
• Ganjazz elkartea
• Gao Lacho Drom ijito elkartea
• Drogen a
busua ikertzeko eta prebenitzeko gipuzkoar elkartea (AGIPAD)
• Loiolaetxea elkartea
• Osatu elkartea
• As
ociación provida a
nimal (APROVA)
• Susterra elkartea
• Voz colombiana elkartea
• ZAUNK elkartea
• Portugalete Zaharra a
uzokide elkartea
• Zenbait ikastetxetako ikasleen gurasoen elkarteak eta federazioak
• Hirigintzako planek, ingurumen a
razoek eta zerbitzuen sareko a
katsek kaltetutako bizilagunen elkarteak eta erkidegoak: Praileaitzen Lagunak (Deba), Santa Juliana a
uzoko bizilagun elkartea (Abanto−Zierbena), , Mutriku Natur taldea (Mutrikuko ingurumenaren a
ldeko plataforma), Uliako a
uzokide elkartea,
• A
TEA (animaliei tratu etikoa emateko elkartea)
• A
TCORE (gaixotasun kardiobaskularrak eta birikietako gaixotasunak dituzten pertsonak eta transplantatutako pertsonak)
• Behatokia
• Berdeak
• Berriztu
• Betiko Gasteiz A
uzoko Elkartea
• Bidasoaldeko Emakumeak
• Bidesari – Pastoral Penitenciaria
• Bidez Bide
• Bizitegi
• Cáritas Gipuzkoa
• CEAR (errefuxiatuei laguntzeko batzordea)
• Centro Social Ignacio Ellacuría – Ellakuria Fundazioa
• Gure erkidegoko ikastetxeak
• COGAM (homosexualei eta transexualei informazioa eta a
rreta emateko programa)
• Euskadin errefuxiatutako kolonbiarren kolektiboa – Bachué
• Hiru lurraldeetako a
bokatuen elkargoak
• EAEko Fisioterapeuten Elkargo Ofiziala
• HIESaren a
urkako A
rabako Herritar Batzordea
• HIESaren a
urkako Bizkaiko Herritar Batzordea
• Debabarrenako A
dinekoen Eskualdeko Kontseilua
• Gipuzkoako eta A
rabako Gurutze Gorria
• Zenbait sindikatu, kolektibo eta elkarte profesional
• DRARI
• Eginaren eginez (Arabako Gorputz Ezintasuneko Pertsonen Elkartea)
• EGUTE (hezur−muineko gaixotasuna eta transplantea dituzten pertsonak)
• EHGAM
• Ekologistak martxan
• Elkartean (ezintasun fisikoa duten pertsonen EAEko konfederazio koordinatzailea)
• Elkartu (ezintasun fisikoa duten pertsonen Gipuzkoako federazio koordinatzailea)
• Ijitoen irakasleak
• Ijito Kontseiluko ijito erakundeak
• Ikastetxeetako zuzendaritza taldeak
• Errespetuz (Transexualak defendatzeko eta gizarteratzeko elkartea)
• Etxerat
• Euskal Gorrak
• Ezpitsua plataforma ekologista
• FEDEAFES (Gaixo Psikikoen Senideen Elkarteen Euskadiko Federazioa) eta federazio horretan dauden elkarteak (AVIFES, A
GIFES, AS
ASAM, AS
AFES)
• Harrobien Euskal Federazioa
• FEKOOR (ezintasun fisiko organikoa duten pertsonen Bizkaiko federazio koordinatzailea)
• FELGTB (Lesbiana, Gay, Transexual eta Bisexualen Estatuko Federazioa)
• Fenadismer
• FEVAAS (Aurreerretiratuen eta pentsiodunen euskal federazioa)
• FEVAPAS (gorren guraso eta lagunen elkarteen euskal federazioa)
• EDEX Fundazioa
• Fernando Buesa Fundazioa
• Izan Fundazioa – Proyecto Hombre
• Gizakia Fundazioa – Proyecto Hombre
• Kira Fundazioa
• RAIS Fundazioa
• Ijitoen Idazkaritza Nagusiko Fundazioa
• Gorabide (Futubide) Fundazioa
• Gehitu
• Gizarterako
• Zenbait ikastetxe, fakultate eta eskolatako ikasle taldeak
• Harresiak A
purtuz (etorkinei laguntzeko GKEen koordinakundea, kide hauek dituena: CEAR, Cáritas, CITE, Gurutze Gorria, Hegoa, Médicos del Mundo, Zu eta Lur, Etorkinekin Bat, Goiztiri, Ignacio Ellacuria Fundazioa, munduko hainbat herrialde eta eskualdetako etorkinen elkarteak …)
• Herniopekoak
• Hirukide (familia ugaritsuen elkartea)
• Hizkuntz Eskubideen Behatokia
• Iniciativa Gitana
• Zenbait lurraldetako birgizarteratze institutuak (IRSE)
• IRESGI
• Ixuri
• Izangai
• Jaizkibel Konpainia
• Kalé dor Kayikó (ijito elkartea)
• Kolore Guztiak
• Lau Haizetara gogoan
• Lokarri
• Lur gizen
• Mbolo mon dale
• Omic Enkarterriko mankomunitatea
• ONCE Euskadi
• Oroituz
• Pastoral Penitenciaria
• A
rabako ezintasunen elkarteen plataforma. Ondoko hauek dira kideak:
− A
raba Down, Down sindromea daukaten pertsonak erabat gizarteratzeko
− A
rabako Gorrak, A
rabako gorren elkartea
− A
razoak, A
rabako a
utismoaren eta garapenaren beste nahasmendu orokor batzuen elkartea
− A
RESBI, a
rantza bifidoa duten a
rabarren elkartea
− AS
PACE, A
rabako burmuin paralisiaren eta a
ntzekoen elkartea
− AS
PASOR, A
rabako burmuin paralisiaren eta a
ntzekoen elkartea
− A
TECE, A
rabako hartutako burmuin kaltearen elkartea
− Eginaren Eginez, gorputz ezintasuna duten pertsonen A
rabako elkartea
− Ezintasun taldea
− Itxaropena, ikusmen txikia duten pertsonen A
rabako elkartea
• Rais, gizarteratzen eta laneratzen laguntzeko sarea
• RENACER (gibel gaixotasuna eta transplantea dituzten pertsonak)
• A
rabako eta Bizkaiko Salhaketa
• Save the Children
• Hezkuntza zerbitzuak (berritzeguneak, hezkuntza bereziko zerbitzuak, udal zerbitzuak ...).
• ELA−SAD sindikatua
• Hiru lurraldeetako SOS−Racismo
• TAT (Torturaren A
urkako Taldea)
• Terciarias Capuchinas
• Terciarios Capuchinos
• Torrelate
• Transexualidad Euskadi
• A
bokatuen elkargoetako espetxe−laguntzako txandak (TAP)
• Txipio Bai
• UNICEF−EAE
• Zubietxe
• Zubiko
Txosten honetako III. kapituluko a
rreta publikoko kolektiboen a
rloetako a
taletan, erakunde horiekiko lankidetzari buruzko erreferentzia zabalagoak daude.
4. Inkestak. Erabiltzaileen inkesten eraginkortasun maila eta emaitzak
Duela zenbait urte, herritarrengana hurbiltzeko bidea hasi genuen, esku hartzeko eskatu diguten pertsonen iritzia jakiteko. Erakundearen jardunbidean a
hulguneak zeintzuk diren jakitea eta eskaintzen dugun zerbitzua hobetzen saiatzea ditugu helburu.
Horregatik, kexa−espediente baten izapideak a
maitzen ditugunean, kexagileari galdera−sorta bat bidaltzen diogu, nahi izanez gero eta izena ipini barik, galdera batzuei erantzuteko eskatuz, emandako zerbitzuaren gainean egiten duen balorazioa jakiteko.
Emaitzak baloratzeko orduan garrantzitsua da honako hau kontuan hartzea: 2010ean guztiz izapidetu diren kexetatik, soilik %32,49tan iritzi diogu eragindako a
dministrazioak oker jokatu duela.
Hona hemen bete diren galdera−sortetako datuak laburbilduta: kexaren bat egin duten herritarren eta kexa horren tramitazioa bukatu den kasuetan, kexagileetatik %80k hauxe a
dierazi dute: «Arartekoak emandako informazioa ona edo oso ona izan da».
23. grafikoa. Nolakoa iruditu zaizu A
rartekoak bidalitako informazioa?
Orobat, zera a
zaldu dute: «erabat edo nahiko a
dos gaude A
rartekoak kexari buruz emandako ebazpenarekin edo proposamenarekin» (%57,39k).
24. grafikoa. Zenbateraino zaude a
dos A
rartekoak zure kexari buruz erabaki edo proposatu duenarekin?
Arartekoaren esku−hartzea oro har nola baloratuko luketen galdetzean (erakutsi duen interesa, laguntzeko prestasuna, egindako gestioak eta a
bar), kexagileetatik %80,87k esku−hartzea «oso ona edo nahiko ona» iruditu zaiela a
dierazi dute.
25. grafikoa. Oro har, zer iruditu zaizu A
rartekoaren lana? (Hau da, a
zaldu duen interesa, laguntzeko prest egotea, egindako gestioak...)
Portzentaje on hori (%72,06) mantendu egiten da a
razoa «konpondu ez zaien» edo «nahiko gaizki konpondu zaien» kexagileen a
rtean ere.
26. grafikoa. Oro har, zer iruditu zaizu A
rartekoaren lana? (Hau da, a
zaldu duen interesa, laguntzeko prest egotea, egindako gestioak...) (Arazoa «konpondu ez zaien» edo «nahiko gaizki konpondu zaien» kexagileak»)
Galdera−sorta bete duten pertsonetatik %84,35ek a
dierazi dutenez, «administrazioarekin a
razoak dituen pertsonaren bati A
rartekora joateko gomendatuko liokete beti edo kasu batzuetan».
27. grafikoa. A
dministrazioarekin a
razoak dituen pertsonaren bati A
rartekora joateko gomendatuko zenioke?
Portzentaje hori dezente gutxitzen da −baina ez modu esanguratsuan− (%76,44) beraien a
razoa «ez dela konpondu» edo «nahiko gaizki konpondu dela» uste duten kexagileen a
rtean.
28. grafikoa. A
dministrazioarekin a
razoak dituen pertsonaren bati A
rartekora joateko gomendatuko zenioke? (Arazoa «konpondu ez zaien» edo «nahiko gaizki konpondu zaien» kexagileak)
Beraz, emaitza horiek denek ondorio hau a
terarazten digute: A
rartekoaren zuzeneko esku−hartzearekin −bere jardueraren eta pertsonazko baliabideen a
raberakoarekin− lotutako iritziak a
ztertzen direnean, oso ontzat jotzen da egindako lana. A
zpimarratzekoa da, gainera, %32,17 bakarrik ez daudela a
dos A
rartekoaren ebazpenarekin.
Bestelako emaitza lortzen da A
rarteko erakundearen erabakitzeko edo jarduteko a
halmenetik kanpo geratzen diren a
lderdiez galdetzen denean. A
lderdi horiek gehienbat a
dministrazioaren laguntzeko edo ez laguntzeko jarrerarekin dute zerikusia: prozesuaren iraupena (%51,31k uste dute igarotako denbora luzea edo oso luzea izan dela), edo kexa bukatzeko modua bera, izan ere, %33,91 soilik daude pozik a
zkenean lortutako konponbidearekin:
29. grafikoa. Nolakoa iruditu zaizu kexa a
urkeztu zenuenetik tramitazioa bukatu a
rteko denbora?
30. grafikoa. Zure ustez, kexa sorrarazi zuen a
razoa:
Inkestetan lortzen diren datuez gain (jada zehaztu ditugunak), erreklamazioak egin dituzten pertsonek galdetegiko a
taletako baten bidez bidali a
hal dizkiote A
rartekoari beren iritziak eta iradokizunak. A
urreko urteetan bezala, haietako batzuek iradokitzen dute A
rartekoak botere gehiago eta eskumen gehiago izan beharko lituzkeela eta haren ebazpenak lotesleak izan beharko liratekeela. Inkestatutako pertsona batzuek, gainera, uste dute emandako ebazpenen jarraipena egin behar zaiola a
dministrazioari, eta behar bezala jokatzen ez duten a
dministrazioak zehatzeko a
halmena izan behar duela A
rartekoak. Gainera, erakundearen eta bere funtzioen berri ematea proposatu dute.
Arartekoaren lana etengabe hobetzeko as
moz, web gunean iradokizunen a
tala jarri dugu, herritarrekin batera jarduteko bide berri gisa. Bertan, gure jarduera hobetzeko proposamenak egin daitezke, edo horrek sortutako kexak a
zaldu.
Laburbilduz, sustatu beharreko a
ktibo handia dauka A
rartekoak: herritarrek oso iritzi ona dute A
rartekoaren esku−hartzeaz eta erakunde honetan kasu egiten dieten moduaz. Hori erantzukizun handia eta eguneroko lanerako a
kuilua da.