4. Txosten bereziaren metodologia
Txosten bereziaren bulego teknikoa
CTIC Zentro Teknologikoa fundazioa izan da kontratuaren erakunde esleipenduna, hau da, txosten berezia egin duena eta A
rarteko erakundearen ikerketa, modernizazio eta gizarte harremanen zuzendaritzaren koordinazioarekin eta sustapenarekin proiektuaren bulego teknikoa osatu du. Hala, oinarrizko txostena egiteaz gain, kapitulu honetan zehaztuko diren informazioa biltzeko eta a
ztertzeko hainbat faseen gauzatzearen a
rdura gain hartu du.
CTIC Informazioaren eta Komunikazioaren Zentro Teknologikoa irabazi as
morik gabeko fundazio pribatu bat da, interes orokorreko eta gizarte intereseko helburuak dituena eta behin betiko izaera duena. 2003ko a
benduaren 5ean eratu zen, a
benduaren 26ko 50/2002 Legearekin bat eginez. Berezko izaera juridikoa dauka, haren helburuak erdiestera zuzendutako ondare a
utonomoa eta erabateko a
halmen juridikoa eta gauzatzeko a
halmena.
Bere helburua eta xedea enpresa lehiakortasuna eta herritarren a
halduntzea hobetzea da, ikerketaren eta berrikuntza teknologikoaren bitartez, betiere, lurraldearekiko konpromisoa erakutsiz, garapen teknologikoaren, berrikuntzaren eta enpresentzat zein herritarrentzat ezagutzaren gizarte inklusiboa eraikitzen laguntzeko interesaren bitartez.
Haren balio korporatiboen a
rtean, hauexek daude:
aurka borrokatzeko konpromisoa.
ahalmena, gizarte eremuari
aplikatuta.
Metodologia
Euskadin gizartean eta eremu publikoan informazioaren eta komunikazioaren teknologien bitartez e-inklusioa eta herritarren parte hartzeari buruzko txosten berezia egiteko honako ikuspegi hau hartu dugu a
biapuntutzat: onartu dugu ‘sarearen barruan egotea’2 naturala dela eta saretik deskonektatuta egotea, a
ldiz, ez da batere gomendagarritzat jotzen; izan ere, “saretik deskonektatuta” egote hori gure a
halduntze digitalaren fasearen a
raberakoa izango da. Beraz, gizartearen gaitasun digitalei, trebetasunei, ahalduntze digitalari, eskuratzeari, eta gizarte a
halduntzeari buruz ari gara, gizartean eta eremu publikoan parte hartzen duen eta erabakitzeko a
halmena duen eragilea baita.
Hizpide dugun sare horri dagokionez, deskonektatuta egoteak esan nahi du zenbait eten digitalen inguruan lan egiteko beharra dagoela. Francis Pisanik3 hiru eten digital handi a
ipatu ditu. Berak dio gizarte gisa, horiei a
urre egin behar diegula (sarbide-etena, erabilera-etena eta eskuratze-etena). Dena den, laugarren bat ere gaineratu daiteke: gizartean eta eremu publikoan partaidetza-etena.
Errealitate horren a
urrean eta esku-hartzeko ildo posibleak a
intzat hartuta, txosten bereziaren xedea lau eten digital horien egungo egoeraren berri edukitzea eta horiek a
ztertzea izan da. A
zterketaren bidez, eten digital horien a
rrazoi posibleen inguruan hurbilketa bat egin nahi izan da, ikuspegi bikoitzetik a
biatuta:
Teknika kuantitatiboen ikuspuntu zehatzenetik.
Hainbat dimentsiotako (pribatua-publikoa-gizartea) eragileen eta a
dituen a
zterketaren eta hausnarketaren ikuspegitik, informazioa biltzeko eta a
zterketa kualitatiboak egiteko teknologien bitartez.
Horregatik, txosten bereziak a
ipatutako 4 eten digitalen a
zterketaren a
rloan sakondu nahi izan du (ekipamendua, erabilera, eskuratzea eta parte hartzea) eta bereziki a
zpimarratu nahi izan ditu infobaztertzea pairatzeko a
rriskurik handiena duten kolektiboen eta gizarte taldeen kasua. Hori guztia ikuspegi a
nitzeko edo mistoko planteamendu batetik a
biatuta, teknika kualitatibo zein kuantitatiboekin nahastuz.
Horretarako, e-inklusioari eta parte hartzeari buruzko datuen a
zterketek, txostenek eta estatistikek eman diguten ‘argazki finkoan’ oinarritu gara (funtsean, Euskal A
utonomia Erkidegoari, Espainiari eta Europari buruzkoak) eta, horrela, a
biapuntua xehetasunez ezagutu a
hal izan dugu. A
zterketa horren ostean, berehala datuen inguruan sakontzeko, egiaztatzeko eta a
intzat hartzeko beharra sortu zen eta a
lderdi “kualitatiboa” gailendu zen (ez horrenbeste zenbakizko datu soila); izan ere, lan-taldeen, elkarrizketen eta gizarte taldeekin garatutako lan zuzenaren bidez (hala nola, Ararteko erakundearen Haurren eta Nerabeen Kontseiluko gazteekin egindakoa; zorionez horietako batzuek zenbait lanetan parte hartu baitute) hasierako a
zterketatik a
tetarako lehenengo ondorioak egiaztatu a
hal izan ziren. Jasotako ekarpen guztien laburpena behin eginda, datu kuantitatiboari ekin diogu berriro ere: herritarrei egindako inkesten bidez eta administrazioari eskatutako datuen bitartez. Horrela, ondorioak a
tera a
hal izan dira, galdera as
ko mahai gainean jarri dira eta hainbat gomendio bildu dira, txosten berezi honetan jaso direnak hain zuzen ere. Espero dugu erabilgarri suertatzea politika publikoen ebaluazioa egite a
ldera.
2 Castells, M. (2006): La Sociedad Red. A
lianza Editorial.
3 Pisani, F. (2008): Inauguración del Espacio Red de Prácticas y Culturas Digitales, UNIA. http://practicasdigitales.unia.es/.
4.1. Informazioa biltzea
Nola egin dugun
Metodologia irekia erabili da, txosten honen garapenean parte hartu duten hainbat eragileren orientazioak eta ekarpenak integratzeko gai dena. Horrela errealitatearen a
zterketa egite a
ldera garrantzi handikoak diren faktoreak identifikatu a
halko dira, hala nola, erabileraren inhibitzaileak, a
ntzemandako oztopoak, as
ebetetze maila, estali gabeko beharrak, a
lderdi motibatzaileak erabilera handiagotzeko edo IKTen erabilera a
urreratuagoa izan dadila eta gizartean eta eremu publikoan parte hartzearen a
urkako erresistentzia.
4.1.1. Informazio iturriak
(8. irudia)
Informazioa biltzeko faseak
Txosten bereziaren lan-metodologian kontsultatutako eta gaineratutako informazio iturriak ikerketak hizpide duen unibertsoaren dimentsioekin duten loturaren a
rabera a
urkeztu dira (dimentsio publikoa, pribatua edo gizarte dimentsioa).
(1. taula)
Informazio iturriak
4.1.2. Informazioa biltzeko teknikak
Informazioa biltzeko erabili diren tresnei esker, xehetasun handiagoarekin ezagutu a
hal izan ditugu EAEko eten digitalei lotutako a
lderdirik garrantzitsuenak, izan ere, hainbat dimentsio edo planoetatik datorren informazioa bildu da eta horrek a
zterketari zenbait ikuspegi gaineratu dizkio. Jarraian informazioa biltzeko erabili diren tresnen eta hori guztia a
plikatu den dimentsioen (gizarte dimentsioa, publikoa eta pribatua) a
rteko nahasketa zehaztu da:
(2. taula)
Biltzeko teknikak
Inkestak
Eustat (Estatistikaren Euskal Erakundea) izenekoarekin lankidetzan a
rituz ikerketa bat burutu da eta interes berezia eskaini zaio herritarren a
rtean dauden erabilerari, eskuratzeari eta gizartean zein eremu publikoan parte hartzeari lotutako etenen a
zterketari (Euskadi mailan eta IKTen bitartez). A
urretik egindako beste inkesta batzuetan (sarbide-etenak hizpide zituztenak) erabilitako metodologiak errespetatuz, Gizarte Kapitalari buruzko Inkestaren (2010)4 eta Euskadin Informazioaren gizarteari buruzko inkesta –IGI– Familiak (2011) izenekoaren bitartez lortutako datuak xehetasunez a
ztertu dira5, hori guztia lurraldean e-inklusioari eta e-parte hartzeari buruzko erradiografia osoagoa eta fidagarriagoa lortzeko helburuarekin.
Berritasun eta datu garrantzitsu gisa, esan dezakegu inkesta horretan erabilitako eta Eustaten Gizarte Kapitalaren gaineko Inkestatik datozen datuak honen emaitza direla: datu horien ustiapen estatistiko berriaren fruitua, inkesta a
ztertzeko a
ldagaien eta “Internetaren erabilera” a
ldagaiaren a
rteko gurutzatzearen emaitza.
Horri berariaz egindako telefono bidezko inkesta bat gehitu behar zaio. Inkesta 5% 40 pertsona baino gehiagok erantzun dute eta Euskadin erabilera a
urreratuen, eskuratzearen eta IKTen bitartez parte hartzearen gaiak jorratu dira. Bertan, EAEko etxebizitzek (gutxienez 16-74 urte bitarteko pertsona bat barne hartzen dutenek) eta hiru lurralde historikoetan (Araba, Bizkaia eta Gipuzkoa) bizi diren pertsonek, 10 eta 75 (edo gehiago) urte bitartekoek parte hartu dute. Telefono bidez inkesta horri lotutako landa-lana Invesmark enpresak burutu du eta 2011ko a
bendua eta 2012ko urtarrila bitartean gauzatu zen.
Erabili den laginketa motari etapa a
nitzeko laginketa deritzogu (udalerria–familia bakarreko etxebizitza–15 urte baino gehiagoko pertsona), baita geruzatua ere, lehenengo etaparen unitateen barruan.
Udalerriak geruzetan taldekatu dira (lurralde bakoitzaren barruan) eta tamainari erreparatuta bost geruza ezarri dira:
Erabilitako esleipen sistema proportzionala da sexuari eta a
dinari lotutako a
ldagaiei dagokienez, eta sinplea lurralde mailari dagokionez, beraz, lagin tamaina bera ezarri da hiru lurraldeetan (170 inkesta). Horrela, lurraldeen a
rtean, a
zterketa konparatiboak egin a
hal izan dira, a
ntzerako errore-marjinekin. Hori ez litzateke posible izango lurraldeen a
rteko esleipen sistema proportzionala a
ukeratu izan ez balute. Ondoren, lagina orekatu egin da lurralde bakoitzaren pisu erreala a
intzat hartuta.
Inkestatu beharreko etxebizitza hautatzeko a
usazko a
ukeraketa sistema erabili da eta, horren barruan, a
usaz hautatu da sexuari eta a
dinari lotutako kuota betetzen duten pertsonen a
rtean.
Laginarentzako errore-marjina +/-% 4,4koa da, lurralde bakoitzaren kasuan, berriz, marjina +/-% 7,7koa da. Bi kasuetan, konfiantza maila % 95,5koa da kontrako egoeran (p=q=0,5).
Harremanetan jartzeko erabilitako metodoa telefono bidezkoa izan da (CATI) eta deiak etengabe egin dira, goizeko 9:30etik gaueko 21:30era hain zuzen ere. Modu horretan, harremanetan jartzeko zailtasunak dituzten profilak dituzten pertsonek ere ikerketan parte hartu a
hal izan dute, hau da, oro har, ikasleek eta lanpetuak dauden pertsonek.
Administrazioari informazio-eskaera egitea
EAEko errealitateari buruzko informazioa biltzeko fase honetan e-parte hartzeari buruzko galdeketa bat ere gaineratu nahi izan dugu, Google docs formatuan, eta informazioa biltzeko hiru mailatan: Eusko Jaurlaritzako txostena, Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako Foru A
ldundiak eta Bilboko, Gasteizko, Donostiako, Amurrioko, Irungo eta Zallako Udalak. Tresna horri esker, gaur egun zenbait sailetik gauzatzen a
ri diren jardueren inguruko informazioa biltzeko a
ukerara izan dugu (Hezkuntza, Osasuna, Herri A
dministrazioak, Industria, Lana eta Gizarte Ongizatea), betiere, Informazioaren eta Komunikazioaren Teknologien bidez gizartean eta/edo honako kolektibo hauen eremu publikoan gizarteratzearen eta/edo parte hartzearen sustapenaren ikuspuntua barne hartzen badute: etorkinak, a
dingabeak, gazteak, a
dinekoak, ezintasunen bat duten pertsonak; bai eta, a
ipatutako politika zehatzen eta jardueren gauzatzearen diseinuan, emakumeen eta gizonen a
rteko berdintasunaren zeharkako ikuspegia ere.
Euskadiko herri-administrazioetako a
tarien berrikuspena
Herri-administrazioei helarazitako informazio eskaera osatzeko, euren web a
tarien berrikuspena burutu da eta a
tari horietan herritarrek parte hartu dezaten dauden tresnak, kanalak eta mekanismoak identifikatzeko saiakera egin da.
Berrikuspen hori eskuz egin da, parte hartze prozesuetako hainbat faseren betetzeari lotutako irizpideetan oinarrituta: informazioa – herritarren ekarpena – itzultzea (prozesuaren ebaluazioa, emaitzen gaineko informazioa, a
plikazioa, etab.)
Elkarrizketak
Eusko Jaurlaritzako, enpresa eremuko, a
holkularitza eremuko eta hirugarren sektoreko 14 a
diturekin elkarrizketak egiteak EAEn dauden eten digitalen inguruan dauden zenbait ikuspegi biltzeko a
ukera eman digu, baita horiek murrizteko gomendioak eta lan-ildoen proposamenak entzuteko a
ukera ere, gai hauen inguruan dituzten ideiak eta esperientziak xehetasunez ezagutzera zuzendutako galderen bitartez:
arriskurik handiena daukaten kolektiboak.
ari den errealitate hori jorratzen Euskadin, gizarte eremutik eta eremu publiko zein pribatutik.
aukerak.
(9. irudia)
Elkarrizketak
Jarraian, 2011ko uztailaren 11 eta 22a bitartean egindako elkarrizketetan parte hartu duten eragileak barne hartzen dituen zerrenda jaso da:
(3. taula)
Elkarrizketari erantzun dioten eragileen zerrenda
Adela Mesa | Euskal Herriko Unibertsitateko Politika Zientzia etaAdministrazioko irakasle titularra. Politikaren eta administrazioaren, administrazio modernizazioaren eta politika publikoen arteko harremanak ikertzen lanean aritu da. Orain dela zenbait urte, bere ikerketek e-government (e-administration, e-democracy) delakoa daukate hizpide, baita oro har gobernantzari buruzko azterlanak ere |
Asier Gallastegi | Aholkularia; berrikuspena, coaching, familia terapia eta irakaskuntzarenarloko zenbait erakunderekin lankidetzan aritzen da. Gizarte hezitzailea. Familia Terapiaren Euskal Nafar Eskolan psikoterapeuta sistemikoari dagokion titulua atera zuen |
Javier Elzo | Deustuko Unibertsitateko Soziologian katedraduna eta gizarte ikertzailea |
Jorge Flores | PantallasAmigas delakoaren sortzaile eta zuzendaria. Informatikan lizentziatua Deustuko Unibertsitatean. IKTen erabilera seguruari lotutako argitalpen eta tresna didaktiko batzuen zuzendari eta egilea; grooming, ciberbullying eta sexting bezalako gaiak bereziki azpimarratu ditu |
José MiguelAzkoitia |
Tecnalia Reserah & Innovation delakoan Negozioaren Garapena-Osasunaren dibisioaatalaren zuzendaria. Euskal Herriko Unibertsitateko doktore ingeniaria |
Joseba Zalakain | Eguía-Careaga fundazioaren SIIS Dokumentazio eta Ikerketa Zentroko zuzendaria. Kazetaritzan lizentziatua Euskal Herriko Unibertsitatean |
Juan Manuel Cabasés | Ekonomia Zientzietan lizentziatua eta doktorea Euskal Herriko Unibertsitatean. Ekonomiako irakaslea izan da hainbat unibertsitatetan. Une honetan Ekonomian katedraduna da Nafarroako Unibertsitate Publikoan. Behin-behinean Munduko Osasun Erakundearen (MOE) eta Garapenerako Banku Inter-amerikarrarenaholkularia izan da. Nafarroako Gobernuko Osasun Departamentuko zuzendari nagusia izan da (1988-91), baita Eusko Jaurlaritzako Osasun Saileko Osasun Informazioaren eta Ebaluazioaren zuzendari nagusia ere (1987) |
M.ªAntonia Ozcariz Rubio |
Hezkuntza Saileko sailburuordea. Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Saila |
Mireia Espiau Idogaya | EUDELeko (Euskal Udalen Elkartea) programenarduraduna. Soziologoa eta eragilea aukera berdintasunaren arloan. Generoan eta garapenean espezializatua, irakaslea da Espainiako zenbait unibertsitatetako graduondoko ikastaroetan eta, eremu horretan, berdintasunaren aldeko organismoekin eta garapenerako gobernuz kanpoko erakundeekin lankidetzan aritzen da |
Patxi Leturia | Gizarte Ongizaterako Foru Erakundearen zuzendariorde tekniko ohia (Arabako ForuAldundiko Gizarte Politika eta Gizarte Zerbitzuen Sailari atxikia). Matia fundazioko Gizarte Zerbitzuaren eremuko zuzendaria izan zen |
Pilar Irurzun Huici | Eusko Jaurlaritzako Lehendakariordetzarenaholkulari juridikoa. Administrazio elektronikoaren Arauak Garatzeko Atalaren arduraduna |
Reina Ruiz Bobes | Emakundeko (Emakumeren Euskal Institutua)aholkularia |
RosabelArgote |
CEAR izenekoaren (Euskadin Errefuxiatuei Laguntzeko Batzordea) Erania: hausnarketarako eta kulturenarteko ekintzarako eremuko gizarte ikertzailea. Los Scribas izeneko taldearen bazkide sortzailea (idazlez, sortzailez eta ilustratzailez osatutako taldea) |
Susana del Río | Ikertzailea. Gobernantza Demokratikoaren Institutuan Europaataleko zuzendari akademikoa. Science, Society and Governance delakoan Europako Batzordeko Aditu Independenteen Batzordeko kidea, baita Citizens and governance in the knowledge based society, Task 4: “Democracy in asupranational context” programa markoko kidea ere. Herritarren parte hartzearen eta Europako ekintza komunikatiboaren arloan aholkularia |
Elkarrizketak egin eta gero, bildutako ‘ideia sendo’ nagusiak nabarmendu ziren eta horiekin a
giri bat egin zen. Ondoren, txostenean zehar parte hartu zuten eragileekin partekatu zen 2.0 kanalen bitartez (aurrerago horiek guztiak zehaztuko dira).
Eskuratzeari eta e-parte hartzeari buruzko eztabaida taldeak
Informazioa biltzeko erabilitako tresnen a
rtean, beste bat eztabaida taldea delakoa izan da. Talde horrek ikuspegi a
berastasun handia ekarri du, baita ñabardurak ere ikerketak hizpide duen gaiaren a
zterketan. Lan-talde horien helburua IKTen eskuratzeari eta Euskadin gizartean eta eremu publikoan parte hartzeari buruzko hausnarketa sustatzea izan da. Horretarako, talde-lana egin dute ikerketak hizpide duen errealitatea a
ztertuz, ikuspuntu hirukoitzetik a
biatuta:
artearen egoera (zein da gure
abiapuntua, nola
ari dira eten digital horiek jasotzen). Bakoitza bere erakundean, langile gisa duen ikuspuntua interesatzen zaigu baina, baita herritar gisa duen ikuspuntua ere.
ari zarete egiten zure erakunde/enpresa/organismo/elkartetik horretarako?
(10. irudia)
Lan-taldeen ideia sendoak
3 orduko iraupena eduki duten 4 lan-saioren bitartez, 35 parte hartzaileak zenbait taldetan eta ordutegitan banatu ziren, lan sortzaileko dinamiken bitartez landutako saioetan, adimen kolektiboarizuzenduta daudenak. Buruko mapen eta Edward de Bonoren kapelak, a
ukeren zirkuluak, a
nalogiak eta ‘pentsatzeko kutxak’ bezalako tekniken bitartez, ideien ekoizpena, hitzez a
dieraztea eta horien defentsa sustatu ziren, bai eta modu a
dostuan erabakiak hartzea ere.
Talde horiei 11 gazteren parte hartzea gehitu behar zaie (10-15 urte bitarteko gazteak), Ararteko erakundearen Haurren eta Nerabeen Kontseiluko kideak hain zuzen ere. A
zken horiek, Lego Serious Play® metodologiaren eta sormena lantzeko beste tekniken bidez, Euskal A
utonomia Erkidegoan gizartean eta eremu publikoan IKTen erabilerari eta parte hartzeari buruzko hausnarketa sustatu da, batez ere, honi lotutako eremuetan:
Jarraian, xehetasun handiagoarekin zerrendatu dira (alfabetoaren a
raberako ordena) 2011ko urriaren 27an eta a
zaroaren 4an egindako eztabaida taldeetan parte hartu zuten eragileak:
(4. taula)
Eragileen zerrenda. Eztabaida taldeak
Argitaratutako beste ikerketa batzuen gaineko a
zterketa
Informazioa biltzeko erabilitako tresnei (aurreko epigrafeetan deskribatutakoak), zenbait lanen a
ukeraketa baten bilduma gehitu behar zaie. Horiei esker, EAEn e-inklusioari eta gizartean eta eremu publikoan IKTen bitarteko parte hartzeari buruzko a
biapuntuaren gaineko ikuspuntu osagarria ematen duen informazio kuantitatibo eta kualitatiboa eskuratu dezakegu. Datu-base estatistikoei, lurraldetik bertatik eta estatu mailatik egindako ikerketa eta txostenei buruz a
ri gara (Eustat, A
rarteko). A
zken horietan, EAEko errealitatea islatzen da e-inklusioa “ikerketa eremuari” lotutako a
lderdiei dagokienez.
Praktika onen bilketa
Informazioa biltzeko landa-lanek e-inklusioaren eta IKTen bidez gizartean eta eremu publikoan herritarren parte hartzearen eremuan praktika onen a
ukeraketa bat barne hartu dute, betiere, ikerketak hizpide duen gaiari lotutakoa eta, ondorioz, honelako a
lderdiekin zerikusia duena:
arriskuan dauden kolektibo eta gizarte taldeen kasuan.
ahalduntzea kolektiboekin.
Aldi berean, praktika onak (baita estekak eta erreferentzia interesgarriak ere) 2.0 kanalen bitartez partekatu dira, txosten honen testuinguruan inplementatu direnak: wiki, blog eta profilak gizarte sareetan.
2.0 kanalak
Lan horrek barne hartzen duen informazioa biltzeari zuzendutako tresnen a
rtean, interesgarria iruditu zaigu 2.0 tresnak inplementatzea. Izan ere, horien bidez, txostenaren garapenean ‘funtsezko eragiletzat’ jotzen diren erakunde eta pertsona guztiekin batera lanean a
ritzeko a
ukera eman digute, 2.0 kanalen bitartez, networking eta ezagutzaren eraikuntza kolektiboan oinarrituta daudenak. Horien bidez, metodologia irekia gaineratu da, ikerketa, osatze eta hobetze prozesuen monitorizazioa errazten duena, kanal horietan parte hartzen duten pertsonek euren ekarpenak egin a
hala.
Erabilitako tresnak hauexek izan dira:
− E-inklusioari eta e-parte hartzeari buruzko proiektuaren bloga: http://blogak.ararteko.net/inclusiondigitalyparticipacion/
(11. irudia)
Proiektuaren bloga
Txostenaren garapenean zehar, blog bat sortu da (Ararteko erakundearen blogen azpiegiturari lotutakoa) pertsona guztientzako irekia eta gure lana partekatzeko kanal gisa oso baliagarria izan dena. Horrez gain, ikerketek zer ekarpen egin diguten, a
ztertutako datuak, etab. partekatu a
hal izan dugu.
Elkarrizketetan eta eztabaida taldeetan parte hartu duten pertsonei gonbidapena luzatu diete foro horren zein parte hartzeko gainontzeko kanalen parte izan daitezen (wiki, gizarte sareak). Horretarako, elkarrizketak a
maitzerakoan eta lan-taldeetan kanal horien berri eman zieten eta a
zaldu zieten horien bidez lehen eskutik ezagutu a
halko dituztela txosten bereziaren a
urrerapenak eta euren ezagutza eta esperientziekin parte hartu a
halko dutela.
Bereziki interesgarria izan da ikuspuntu bikoitzetik a
biatuta:
Proiektuarekin eta gaiarekin zerikusia daukaten postez gain, blogean berriak, ikerketak eta txostenak ikuste a
ldera zenbait esteka gaineratu dira. Horiei esker, eten digitalen gaineko eztabaida eta hausnarketa a
bian jarri daiteke, eskuratze- eta partaidetza-etenak bereziki nabarmenduz.
− IKTen bidez Euskadiko gizartean eta eremu publikoan parte hartzeari eta e-inklusioari buruzko wikia: http://inclusiondigitalyparticipacion.wikispaces.com/
(12.irudia)
Proiektuaren wikia
Tresna horri esker informazioa partekatzeko a
ukera ematen digun esparru bat sortu dezakegu. Bertan, modu librean eta a
ntolatu gabean, parte hartzaileek lanak gauzatu bitartean sortu diren testuetako batzuen birformulazioak proposatu a
hal izan dituzte, ideia berriak proposatu, etab.
Lan ingurune hori, A
rarteko erakundearen identitate korporatiboa duena eta haren babespean sortu dena, informazioa biltzeko fasean (elkarrizketak, eztabaida taldeak...) parte hartu duten eragile guztien informazioa egiaztatzeko lana errazteko as
moz sortu da eta hausnartzeko eta/edo ikertzeko ildo berriak a
bian jartzeko a
ukera eman du.
− Gizarte sareak:
Profil horien deskribapenean (e-inklusioarekin eta IKTen bitarteko parte hartzearekin zuzeneko harremana dute), marka komun baten a
zpian, txosten berezi bat egitea xede duen prozesu ireki baten tresna gisa a
urkeztu dira.
Edukiei dagokienez, kanal horien bitartez zabaldu dira:
abarren estekak eta retweet izenekoak.
argitalpenak ikusteko estekak.
(13. irudia)
Proiektuaren 2.0 kanalak