3.1. EAEn, as
katasuna kendu dieten pertsonen buruko osasunak jasotzen duen a
rreta sozio-sanitarioaren egoerari buruzko txostena
Urteak dira, Euskadin preso bizi diren pertsonen buruko osasuna haien eskubideen a
lde lanean diharduten kolektiboen eta A
rarteko erakundearen kezka nagusietakoa dela. Espetxeetako biztanleriari buruzko a
zterlan as
kok a
gerian utzi dute preso bizi diren pertsonen buruko osasuna nabarmenki narriatzen dela. Buruko gaitzak dituzten, droga mendetasunarekin zailtasunak edota buruko ezintasunak dituzten pertsonak ugaritzen dira. Era berean, osasun a
rreta ematen dien sistemak gabeziak dituela hauteman da.
Txostenaren helburua zera da: preso dauden pertsonen egoera ezagutzea, euren buruko osasunaren egoerari dagokionez; espetxe bakoitzean a
rreta sozio-sanitarioa emateko baliabideak ezagutzea; osasun a
rretarekin eta, espetxetik a
teratzerakoan, gizarte a
rretarekin lankidetza hitzarmenak edo koordinazio mekanismoak eta presoen eskaera eta beharrak ezagutzea, euren buruko osasunean eragina duen edozein zailtasun barne.
Modu berean, txostenak Eusko Jaurlaritzaren menpe dagoen Ibaiondo internamendu-zentroan dauden a
dingabeen eskaeren eta beharren a
zterketa bat barne hartuko du.
3.2. Euskadin, e-gizarteratzeari eta, informazioaren eta komunikazioaren teknologien bidez, gizartean eta eremu publikoan parte hartzeari buruzko txosten berezia
Gaur egun elkarri lotutako sare batean murgildurik bizi gara eta etengabe eta berehala edonork hainbat urtetan bereganatu dezakeena baino as
koz informazio kopuru handiagoa jasotzen dugu. Informazioaren eta komunikazioaren teknologiak (IKT), ezagutzaren gizartea edo gizarte sareak bezalako terminoak gure hiztegian sartu dira eta, era kontzientean edo ez kontzientean, egunero gure bizitzako a
lor guztietan a
gertzen dira (lana, gizartea, familia, etab.).
Txosten berezi honen bidez (2012ko a
benduan bukatu zen eta laster a
rgitaratuko da), A
rarteko erakundeak euskal gizartearen eskutik gaur egungo IKTen erabilera eta eskuratze mailaren egoera ezagutarazi nahi du, bai eta gizartean eta eremu publikoan IKTen bidezko parte hartze maila ere.
Hainbat ondorio a
ipatuko ditugu:
araberako eten digitala ezin da oraingoz gainditutzat hartu: euskal familien % 34,2k ez du interneterako konexiorik.
aukeraren
araberako etena baloratzen badugu, harrigarria da Euskadin internet erabiltzen duten herritarren % 13,5ak uste duela interneten edo IETen erabilera ez diola hobekuntza zehatzik eskaini haren bizitzan.
arabera IETen eragin positiborik handienak honakoak izan dira: erakundeak herritarrengana hurbiltzea, bizi-kalitatea hobetzea eta herritarrek erakundeetan izandako parte-hartzea handitzea.
aipatzen erabakietan parte hartzea horretarako motibazio gisa; herritarren % 33,6k uste du haren parte-hartzea ez dela oso erabilgarria.
Txostenaren a
zken xedea da herri-administrazioei egindako gomendioen a
giri bat garatzea. Egindako ikerketan oinarritua dagoen a
giri horrek, IKTen bidez, euskal gizartearen e-gizarteratzea eta gizartean zein eremu publikoan parte hartzea jorratzeko erronka eta ildo estrategiko berriak mahaigaineratuko ditu.
3.3. EAEn familiak babesteko politika publikoen egoerari buruzko txostena
Familiei laguntzeko politika publiko horiek bultzatu eta indar daitezen sustatzeko as
moz, A
rartekoak a
zterlan bat burutu du a
rlo horretan zer politika publiko dauden a
rgitzeko, bai eta euskal familiek zer premia eta eskari dituzten a
rgitzeko ere.
Kontu honekiko hurbilpena, zentzu zabal batean, egun a
rte familiak babesteko bideratutako neurri publikoen a
zterlanaren bidez a
biatu behar da.
Horretarako, familia eredu ugari daudela kontuan hartu beharra dago, a
mak a
itak eta seme-alabek osatutako ohiko familia ereduan barneratu ezin daitezkeenak.
Azterlanaren bidez, halaber, euskal familiek duten babes-maila gure Europako inguruko beste erreferenteekin a
lderatzen da.
Haren helburuetako bat euskal familien eskaerak eta beharrak a
rgitzea eta une honetan dauden babeserako politikekiko as
etasun-maila a
ztertzea da.