6.1. Gizarte-eragileekiko lankidetza
Arartekoak, eta zehazkiago Haur eta Nerabeen Bulegoak, dokumentu honetako lehenengo kapituluan a
dierazi bezala, bere jarduketa-ildoen a
rtean a
rgi eusten dio haurren eta nerabeen esparruan lanean diharduten gizarte-eragileekin elkarlanean a
ritzeko a
ukerari. Bai haien eskubideak jendarteratuz edo defendatuz, eta bai, as
kotan, batez ere egoera a
razotsuetan dauden a
dingabeen sektoreentzat diren baliabide jakin batzuk kudeatuz.
Lankidetza-harreman horri dagokionez, urtero zehazten da, eta hainbat formatutan egiten da: bilerak, bisitak, kolaborazioak dokumentu edo proposamenetan, informazio-eskaerak eta a
bar.
UNICEF, Save the Children eta Amnesty Internationalekin egindako a
lde biko bileretan, helburutzat hartu da haurren eta nerabeen errealitatearen inguruan elkar a
berastea, bai eta lankidetzarako ildoak, a
rloak eta proiektu zehatzak a
ztertzea ere. Horietako batzuk a
ipatzearren, a
dieraziko dugu Unicefen Hiri A
diskideak programa a
dingabeei beren eremurik hurbilenekoan a
hotsa emateko a
pustu serio bat iruditzen zaigula, genero-indarkeriaren biktima diren emakumeen seme-alaben errealitatearen gaineko kezka Save the Children-ekin konektatzeko lotura garrantzitsua izan dela, eta, gisa berean, babesik gabe dauden a
dingabeentzako zentro terapeutikoen egoeraren gaineko kezka A
mnesty Internationalekin konektatzeko.
Informazio eta Komunikazio Teknologien eremuan, segur as
ki a
dingabeek tresna horiek modu seguruan erabil ditzaten erakunde honek egin duen sustapen-lanaren ondorioz, hainbat modutara a
ritu gara elkarlanean Komunikazioaren Teknologiaren Institutu Nazionalarekin, EDE Fundazioarekin, Protégeles Elkartearekin, Euskal A
utonomia Erkidegoko kolaboratzailearekin, Espainiako Safer Internet Centre elkartearen kudeatzailearekin eta Europako Batzordeak sustaturiko haurren zibersegurtasunaren gaineko erreferentzia-zentroarekin, CTIC Fundazioarekin, eta a
bar.
Dagokion a
rloak desgaitasunen bat duten pertsonen elkarteekin eta federazioekin egin dituen bileren osagarri, harremanetan egon gara Fekoor-ekin eta a
rreta gabezia eta hiperaktibitatea duten haurren terapeutekin, eskuarki kexa edo kontsulta baten ondorioz.
Jadanik a
ipatu dugun Arrisku egoera berezietan dauden a
dingabeak txosten bereziaren a
urkezpen eta zabalkundeak —haurren eta nerabeen munduari loturiko Euskal A
utonomia Erkidegoko elkarte guztiei bidali genien— bide eman zigun maiatzean Gizarte Zerbitzuen Euskal Kontseiluko Haurren A
rloko Kontseiluan ordezkatutako erakundeekin errealitate hori kontrastatzeko (AVAIM, APNABI, IRSE A
raba , EGK-ko As
tialdi Foroa, Gizarte Lanetan Diplomadunen eta Gizarte Laguntzaileen Elkargoa, Psikologoen Elkargo Ofiziala, Hirugarrendar Kaputxinoak, Unicef). Zati handi batean babesik gabe dauden haurren errealitateari buruz jardun bagenuen ere, desgaitasunen bat duten a
dingabeez edo diagnostiko a
zpiklinikoa duten portaera-nahasmenduez ere a
ritu genuen.
Aurreko kapituluan a
ipatu dugun Haur eta Nerabeen Kontseilua berritzeko prozesuaren ondorioz, berritzeguneekin, zuzendaritzekin, irakasleekin eta gurasoekin ditugun harremanak berritu edo ezarri behar izan ditugu; modu berean, foroetan, jardunaldietan eta biltzarretan parte hartzearen ondorioz, harremanetan egon gara haurren a
rloko beste erakunde batzuekin —Haurren Erakundeen Plataforma— eta ikerketa-taldeekin —Droga-mendekotasunen Deustuko Institutua—. A
zken a
tal honetan, eskola-jazarpenari buruzko estatuko ikerketa-talde batekin izan dugun kolaborazioa nabarmendu behar dugu. Hain zuzen, a
rtikulu hau idatzi dugu: Begirada bat eskolako jazarpenari, ikuspegi bermatzaile batetik: A
rartekoak eskolako tratu txarren inguruan egindako jarraipena.