Jasotako kexak
2010ean guztira 1.859 kexa jaso dira. Horietatik 1.312 bideratzeko onartu dira, A
rarteko erakundeak a
ztertu eta ikertzeko. Gero, egiaz bideratzeko onartu direnak sailkatuko dira, A
rartekoaren lan-arloetan oinarrituta.
align="center">Urtea | Kop. |
align="center">1989 | 585 |
align="center">1990 | 1.1591 |
align="center">1991 | 766 |
align="center">1992 | 19/02/1902 |
align="center">1993 | 827 |
align="center">1994 | 747 |
align="center">1995 | 1.164 |
align="center">1996 | 1.674 |
align="center">1997 | 1.991 |
align="center">1998 | 2.6602 |
align="center">1999 | 1.283 |
align="center">2000 | 1.231 |
align="center">2001 | 1.513 |
align="center">2002 | 1.253 |
align="center">2003 | 1.377 |
align="center">2004 | 1.531 |
align="center">2005 | 1.459 |
align="center">2006 | 1.678 |
align="center">2007 | 1.558 |
align="center">2008 | 1.696 |
align="center">2009 | 1.917 |
align="center">2010 | 1.859 |
1 545ek kexa berdinen multzo bat osatzen dute.
2 1.143k kexa berdinen 2 multzo osatzen dituzte.
Urtea | Zk. |
2000 | 1.231 |
2001 | 1.513 |
2002 | 1.253 |
2003 | 1.377 |
2004 | 1.531 |
2005 | 1.459 |
2006 | 1.678 |
2007 | 1.558 |
2008 | 1.696 |
2009 | 1.917 |
2010 | 1.859 |
- Onartu gabeko kexak
Ararteko erakundea sortu eta a
rautzeko 3/1985 Legearen 21. a
rtikuluan a
dierazten dira zein zertzelada gertatu behar duten herritarren kexak ez onartzeko. Horrela, hainbat a
rrazoirengatik onartu ez diren kexak bereizi behar dira: norbanakoen a
rteko gatazka zelako, ordurako a
uzitegian a
zalduta zegoen a
razoren bati buruzkoa zelako (epai irmoa jasota edo epailearen ebazpenaren zain), edo erakunde honen eskumen eremutik kanpo zegoelako.
Nolanahi ere, kexei a
halik eta babes juridikorik handiena eskaintzeko irizpidea mantentzen da; horrela, a
halegina egiten da prozedurazko a
rauak herritarrek egindako kexa onartzearen a
lde interpretatzeko. Onartu ez diren kexetan, erakundea kexagileari a
holku ematen a
halegintzen da beti, hark a
zaldu dituen a
razoak konpontzeko egokienak izan daitezkeen bideei dagokienez.
- Estatuko Herriaren Defendatzaileari edo beste defendatzaile batzuei bidalitako kexak
Estatuko a
dministrazioaren jardueraren kontrako kexak ez ditu zuzenean A
rarteko erakundeak bideratzen, a
dministrazio hori ez baitago erakunde honen kontrolpean. Kexa horiek Estatuko Herriaren Defendatzaileari bidaltzen dizkiogu. Gainera, kexa batzuk beste a
utonomia erkidego batzuetako parlamentuetako ordezkariei igortzen dizkiegu, horien eskumen-eremupean dauden herri-administrazioei dagozkielako.
Estatuko Herriaren Defendatzaileari bidalitako kexak | 204* |
Beste defendatzaile batzuei bidalitako kexak | 4 |
* Herriaren Defendatzaileari bidalitako kexen kopurua oso handia da, kexa as
ko jaso baititugu Kode Zibila a
lda dadin eskatzeko, ezkontza hausten den kasuetan gurasoei seme-alaben zaintza partekatua eman diezaieten.
- Fiskalari bidalitako kexak
Justizia administrazioaren eta bulego judizialaren funtzionamendua |
1 |
- A
rlo eta a
dministrazio bakoitzari zuzendutako kexen kopurua zuzen interpretatzeko era
Hasiera batean, a
dministrazio jakin baten jarduerek kexa as
ko eragiten badituzte edo a
rlo zehatz batean kexa a
nitz jasotzen badira, pentsa liteke horrek estua duela herritarrek a
dministrazio horren funtzionamenduaz duten iritzi txarrarekin, zabarkeria, gehiegikeriak edo legez kontrako jarduerak egoteari dagokionez.
Hala ere, ñabardura garrantzitsuak egin behar zaizkio kexa-kopuruaren lehen pertzepzio eta interpretazio horri, ondorioak presaka ez a
teratzeko, ondorio horiek okerrak eta bidegabeak izan baitaitezke eragindako a
dministrazioei dagokienez.
Horrela, nahiz eta a
dministrazio jakin baten jarduerak sortutako kexa-kopurua hasiera batean esanguratsua izan, a
re esanguratsuagoa da −eta hori da egiaz garrantzitsua− zenbat kexatan izan zituen kexagileak erakunde honetara etortzeko moduko a
rrazoiak, a
dministrazio batek oker jokatu zuelako. Halaber, erakunde honen iritziz, kexa-kopuruaren datua bera baino garrantzitsuagoa da kasuan kasuko a
dministrazioaren jokabidea, bai ezarritako epean informatzeko betebeharra betetzeko orduan, bai erreklamazioa ikertu edo a
ztertu ostean emandako ebazpenei dagokienez. Hau da, funtsezkoa da a
dministrazioak gomendioak edo iradokizunak onartzen dituen a
la ez egiaztatzea, a
dministrazioak oker jokatu duela a
ntzeman denean.