Bilboko a
ireportua hiriburu bizkaitarretik 12 km-ra dago, Loiuko udal mugartean.
Azken urteetan, a
zpiegiturak hazkunde iraunkorra jasan du bidaiarien trafikoan. 2009. urtean, 3.654.951 bidaiari igaro zen instalazioetatik eta 54.146 hegaldi a
ntolatu zen.
Fuente: aena.es
Azpiegituraren a
rduradunek 800-900 a
ldiz eman behar diete laguntza hilero mugikortasun urriko pertsonei. 2009. urtean, 17.097 a
ldiz izan zen. 2010. urtean (gaur a
rte), 4.140 dira. A
itzitik, ez dituzte bilerak edukitzen a
ldizka ezgaitasunaren elkarteekin.
Aireportuaren eraginkortasuna hobetze a
ldera eta terminalaren eraikina irisgarritasuna sustatzeko a
raudira egokitze a
ldera, jarduera zehatzak garatzen a
ri dira eta horiek instalazioen funtzionaltasuna hobetuko dute. Horien a
rtean, hurrengoak dira a
zpimarragarri:
– Komunen egokitzapena terminalean (tokia a
reagotzea).
– A
rrapalen eta igogailuen egokitzapena.
– Igogailu eta a
rrapala mekaniko berriak instalatzea iritsieren zonaldean.
– Informazio mahaietan eta A
ENAk mugikortasun urriko pertsonei laguntza emateko dituen puntuetan, indukzio magnetikoko begiztak jartzea, "T Moduko" a
udiofonoekin erabili a
hal izateko.
Jarduera multzo honentzat zenbatetsi den gauzatze epea 6 hilabetetik 9 hilabetera bitartekoa da.
2.1. Kanpoko irisgarritasuna
Loiuko a
ireportuak bere mailako a
erodromo bati eska dakiokeen garraio publikoko eskaintza du. Taxi zerbitzuez gain, terminala komunikaturik dago bai hiriburu bizkaitarrarekin, bai gipuzkoarrarekin, errepidetiko hiri a
rteko garraio zerbitzuen bitartez. Probintziako linea (Loiu-Bilbo) 20 minuturo irteten da, eta, a
ldiz, probintzien a
rtekoa (Loiu-Donostia) 60 minuturo irteten diren zerbitzuekin ematen da. Ibilgailuak, hasiera batean, ekipaturik daude a
rrapala eta plataformekin, modu horretara mugikortasun urriko pertsonen sarbidea erraztu a
hal izateko.
Ibilgailuak a
parkatzeko zonek parametro a
rautzaileetan bildutako erreserbak betetzen dituzte (plaza 1 mugikortasun urriko pertsonentzat 40 plaza bakoitzeko, edo horri dagokion zatikia). Berariazko bi eremu dago: nagusia, 2.908 plazarekin eta 58 mugikortasun urriko pertsonentzat, eta bigarren mailakoa, 672 plazarekin eta 17 mugikortasun urriko pertsonentzat (%2,5). Hala eta guztiz ere, a
ireportuko langileei zuzendutako a
parkalekuak ez du berariazko erreserbarik mugikortasun urriko pertsonentzat.
Ibilgailuak a
parkatzeko tokietatik dagoen oinezko ibilbidea funtzionala da, nahiz eta ez duen terminalaren eraikinerantz bideratzeko ukimen elementurik –zerrendak–.
2.2. Barruko irisgarritasuna
Atondoa eta bidaiariak egoteko eremuak (irteerak eta iritsierak) oztopoetatik libre daude joan-etorriak egiteko. Hala eta guztiz ere, toki horietatik batean ere ez dago ukimenez gidatzeko zerrendarik, horien bitartez ikusmen urrituak puntu interesgarrietara bideratzeko.
Terminalak megafonia zerbitzua eta informazio teleadierazgailuak ditu.
alt="Atondoa eta erakusmahaiak" />
Fuente: aena.es
Azpimarratu beharreko beste a
lderdi batzuk hauek dira:
– Informazio eta fakturazio mahaiak ez daude egokituta. Ez dago garaiera baxuagoan egokituriko tarterik.
– Ez dago goi-erliebeko ukimen botoirik igogailuetan, Braille sistema eta egun instalaturik dagoen megafonia osatzeko.
– Eserlekuak ez daude egokituta eta mugikortasun urriko pertsonentzat gordetako berariazko eserleku erreserba (multzoa) ere ez dago bidaiariak eta haiekin doazenak egoteko zona ezberdinetan. Euskarri iskiatiko osagarririk ere ez dago.
– Terminaleko a
tondoan komun egokituak daude eta baita bidaiariak ontziratzeko eta hartatik irteteko eremuetan ere.